כבוד לירושלים: תלמידי ירושלים במקומות השני והשלישי באולימפיזיקה



בסיומה של תחרות האולימפיזיקה השנתית קיבלו הזוכים והזוכות במדליה ומלגת לימודים במרכז האקדמי לב. סא"ל ד"ר בני מילגרום: "הסקרנות והיכולת הסקת המסקנות הן המפתח להצלחה"

אירוע האולימפיזיקה המסורתי לתלמידי ותלמידות התיכון התקיים ביום חמישי האחרון, בקמפוס לב ובקמפוס טל במרכז האקדמי לב בירושלים. במסגרת האירוע, שמתקיים זו השנה החמישית ברציפות וכבר הפך למסורת, התקבצו מאות תלמידים ותלמידות הלומדים במגמת 5 יח"ל לבגרות בפיזיקה בכיתות י"א וי"ב במוסדות הציונות הדתית מכל רחבי הארץ, לתחרות במסגרתה פתרו מבחן ברמה אוניברסיטאית בפיזיקה. האירוע התקיים בהובלת ד"ר יבגני פרישמן מרצה בחוג להנדסת חשמל ואלקטרוניקה במרכז האקדמי לב וחיבר אותו ד"ר אלכס נתנזון. עוד השתתפו גם נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק, המפקח הארצי ללימודי הפיזיקה במשרד החינוך ד"ר צביקה אריכא, רקטור המרכז האקדמי לב פרופ' קנת הוכברג וד"ר אבי כספי.

במהלך היום, שמעו המשתתפים והמשתתפות הרצאות על עוצמת האור ויצאו ל"מסע ביקום ובחלל עם איינשטיין". לאחר מכן התקיים משחק פיזיקה אינטרקטיבי-טכנולוגי נושא פרסים. האולימפיזיקה מתקיימת כדי לעודד מצוינות בקרב תלמידי התיכון, לתת להם לחלום ולשאוף גבוה, לפתח את דרכי החשיבה והלימוד של הצעירים והצעירות, להתפתח אישית ומקצועית ולפתח את מדינת ישראל במקצועות העתיד של המשק.

בסיומו של היום המרתק הוכרזו הזוכים אשר השיגו את מספר הנקודות הגבוה ביותר במבחן המאתגר. בקמפוס לב זכו במקומות הראשונים איתן תירוש מתיכון "תמר אריאל" בנתניה, ובמקומות השני והשלישי זכו בהתאמה אליה פינקלמן ונועם ברקון מישיבת "תורה ומדע" במרכז אקדמי לב.
 

בקמפוס טל זכתה במקום הראשון מעיין רהב מאולפנת "נתיב האולפנה" בראשון לציון. במקום השני זכתה שובל אמונה מאולפנת אמי"ת אוריה בבאר שבע, ובמקום השלישי זכתה אריקה רוסוניק ממקיף אמי"ת באר שבע.

באירוע השתתף גם סא"ל ד"ר בני מילגרום המשרת ביחידה מיוחדת והתחיל כעתודאי במרכז האקדמי לב לפני 20 שנה וסיפר: "התחלתי כאן, כמוכם, לפני 20 שנה והיום אני אחראי במשרד הביטחון על נושאים שמשפיעים על כולנו. שתי מידות חשובות להצלחה: סקרנות ויכולת הסקת מסקנות. שתי היכולות הללו מביאות הצלחה גדולה כשהן משולבות יחד והיהדות מכוונת אותנו למקום הזה".

מנהל האולימפיזיקה ד"ר יבגני פרישמן אמר: "כל הטכנולוגיות המתקדמות דורשות ידע בסיסי בפיזיקה. כיום אין לימודים באקדמיה ללא פיזיקה ומתמטיקה, זה מקצוע חובה לכל סטודנט ולדעתי גם לכל תלמידי התיכון בישראל. מי שלומד פיזיקה מתאהב בתחום ומבין כמה זה מעניין".


 

נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק הסביר כי "בדרך לכל הצלחה יש גם כישלונות. אנשים שמצליחים וזוכים בפרסים בינלאומיים יוקרתיים יודעים לספר היטב על חשיבות הכישלון והלמידה ממנו. מרצים שזוכים בפרסים הכי נחשבים אומרים שלא תמיד הם הצליחו והיו גם דברים שהם נכשלו – אבל הם למדו מהכשלונות והתקדמו. תשאלו סטארט-אפיסטים על כך, וגם הם יגידו שהם נכשלו שוב ושוב אבל רק דרך כך מגיעים להצלחה. פתחנו מרכז יזמות בשם Lev Tech כדי לעודד את הסטודנטים להתנסות, להיכשל ולהצליח, ואנחנו מקיימים האקתונים (מירוצי טכנולוגיה בזמן קצוב של 48 שעות). אם תלמדו מכל טעות אתם בוודאות תתקדמו, תעלו ותצליחו".

ראש קמפוס טל אתי שטרן הסבירה: "אנו בקמפוס טל מעודדים את הנשים לעסוק בתחומי המדע והטכנולוגיה ומספקים להן מענה ללמידה אקדמית ברמה גבוהה, יחד עם עיצוב העולם הרוחני של הסטודנטית. אנו נמצאים במקום הראשון בארץ באחוז הנשים שלומדות מדעי המחשב וכ 700 נשים לומדות אצלנו את מקצועות ההנדסה והטכנולוגיה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה