נס החנוכה שלהם: צוותי מטבחי הדסה הגיעו להכנת סופגניות ולביבות לדיירי המרכז השיקומי "אבוקת האור"

למעלה מ-20 דיירי המרכז השיקומי "אבוקת האור" בירושלים לא הצליחו להסתיר את התרגשותם. במחיאות כפיים נלהבות ובחיוכים רחבים הם קיבלו את הצוות של מטבחי בתי החולים של הדסה, אשר החליטו להאיר את החג במעון עם לביבות, סופגניות ומטעמים רבים שהכינו עם הדיירים.

"אבוקת האור" הינו מרכז שיקומי – תעסוקתי לבוגרים עיוורים בעלי נכויות נוספות, אשר הוקם לפני 13 שנים ע"י הורים לבוגרים (בני 21 ומעלה) שכולם עיוורים ולכולם בנוסף לעיוורון נכויות פיזיות ופיגור שכלי.

במרכז הייחודי, מועסקים החניכים בתעסוקה המותאמת ליכולותיהם בעזרת מתנדבים,

ומידי יום זוכים להיות חלק מפעילות חוגים שיקומיים כמו גינון, ריפוי בעזרת בעלי חיים, מוסיקה, דרמה ,אמנות, ועוד.

"את נרות החנוכייה החלטנו שנדליק השנה במקום מיוחד, שבו נוכל להעניק ולהאיר בעשייה מבורכת", אומר אילן שמעוני מנהל שירותי המטבח של בתי החולים בהדסה. "נדהמתי מכמות המתנדבים בהדסה שהציעו להגיע, הייתי צריך רק 15 טבחים ועובדים מהדסה, וקיבלתי עשרות פניות להתנדב", הוא מתאר. "לא הבנו את עומק הנתינה וההתלהבות שהיא תייצר, עד שלא הגענו וזכינו לחיבוק המדהים מדיירי הבית ובני משפחותיהם. התחלנו בפעילות של הכנת סופגניות, לביבות, ספינג', עוגות גבינה אישיות בכוסות מעוטרות, סלטים והרבה מטעמים – כולם הוכנו על ידי דיירי המרכז הנלהבים ובליווי הצוות שלנו מהדסה, שלא הפסיק להתרגש בעצמו מהאינטראקציה שנוצרה ומהחיבור המהיר והקרוב לדיירים. זו הייתה חוויה מדהימה. באנו לתת אבל קיבלנו הרבה יותר, זהו כבוד עצום להיות חלק מכזה מיזם ולזכות בחיוכים של הבוגרים המקסימים כאן ולדעת שהם זכו בחוויה יוצאת דופן".

עוד ציין שמעוני, כי גם הוריהם של השוהים במרכז השיקומי התרגשו עד דמעות לראות את ילדיהם בשיתוף הפעולה המיוחד.

שמעון, אביו של אלון המתגורר במרכז השיקומי, ליווה את האירוע וסיפר כי כל חברי העמותה הינם מתנדבים, והפעלת המקום מתאפשרת בזכות תרומות המופנות ישירות לתפעולו ובתוספת תקציב המתקבל ממשרד הרווחה. "מטרותינו כהורים הןלהעניק לילדינו הבוגרים יום עשיר בעשייה,במסגרת המעניקה תשומת לב אישית,כבוד ואהבה,מתוך הבנה כי גם לבחור/ה עיוור/ת ,בכיסא גלגלים,עם פיגור ברמות שונות ובעיות התנהגות - יש זכות לחיים עשירים ,לסיבה טובה לקום בבוקר עם חיוך ולהירדם בלילה לאחר יום פעיל ומעניין". בסיום הערב המיוחד, אמר שמעון: "ההתרגשות הייתה עצומה, הן של דיירי אבוקת האור והן של הצוותים מהדסה. זהו כבוד וגאווה עבור המתנדבים מהדסה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה