הגוף דורש יותר אנרגיה

השינוי הקיצוני בטמפרטורות בעונת החורף גורם לנו באופן טבעי לצרוך יותר מאכלים חמים. מזון חם מסייע לנו לשמור על חום הגוף, ורבים מאיתנו עושים זאת באמצעות אכילה של יותר מרקים טעימים ובריאים חשוב לזכור כי בחורף לרוב אנו מצורכים יותר מזון מהרגיל ולכן חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת: לכן אפשר להכין מרק ירקות טעים ומשביע, מרק כתום מבטטות, גזר, דלעת ותפוחי אדמה, מרק עדשים טעים עם סלרי ובצל, מרק עגבניות סמיך, מרק ירקות שורש וכיוצא בזה.

כדאי לדעת כי מרק יכול לשמש כארוחה מלאה ומשביעה, ללא צורך בתוספות בצד. אפשר לוותר על הלחם הלבן ובמקום זאת לאכול לחם מקמח מלא או לחם דל קלוריות. חוקרים גילו ומצאו כי מי שאוכל מרק כמנת פתיחה מרגיש שבע ולכן אוכל כמות קטנה יותר במנה העיקרית, המרק תורם לתחושת שובע ממושכת, הוא כמובן גם מחמם ויכול לסייע בדיאטה לעונה הקרה כדי להפחית משקל.

בבוקר אפשר לאכול דייסה משיבולת שועל (קוואקר), רעיון נפלא לבוקר סגרירי וקר. במקום סוכר כדאי להמתיק את הדייסה בדבש או בסילאן, אפשר להעשיר את המנה עם סיבים תזונתיים, זרעי פשתן, קוביות תפוח עץ, פירות יבשים ושלל תוספות נוספות לבחירה.

חמין בשרי או צמחוני לשבת

ישראלים רבים ממתינים לעונת החורף כדי לאכול חמין כל שבת, את המאכל החורפי האהוב והפופולרי אפשר להכין במגוון סגנונות, לכל עדה יש מתכון שונה. בדרך כלל נהוג להכין חמין מבשר בקר, תפוחי אדמה, שעועית, חומוס, גריסים, חיטה וכמובן ביצים קשות, אפשר להכין חמין צמחוני.

יש עוד מגוון מאכלים המתאימים לחורף, ביניהם מנות מפנקות ומנחמות כמו פשטידות ונזיד ירקות. רבים אוהבים את תבשילי הקדרה המתאימים בעיקר לימים הסגריריים כשיורד גשם בחוץ וממעטים לצאת מהבית. אגב, במקום נתחי בשר עשירים בשומן אפשר להכין מנות של דגי ים, מומלץ להכין סלמון בתנור, הדג מכיל ריכוז גבוה של אומגה 3 והאנרגיה שלו גם תחמם אתכם. 

לכן, כדאי לכם לחפש מתכונים לחורף המתאימים לעונה הקרה, כך תוכלו לפנק את בני המשפחה וליהנות מארוחות משביעות וחמות, כדאי לשלב במנות מזונות עשירים בנוגדי חמצון כדי לחזק את המערכת החיסונית ולסייע לגוף להתמודד ביעילות עם תחלואי החורף המוכרים.