השקעה של מיליוני שקלים בקידום תכניות לקידום צעירים, נשים, ואוכלוסיות נזקקות



עיריית ירושלים והמשרד לשוויון חברתי ישקיעו מיליוני שקלים בהקמת מרכזי צעירים, קידום נשים, שירותי "עיר חכמה", קידום אוכלוסיות רווחה ועולים ופעילות ספורט במזרח העיר בהשקעה של מיליוני שקלים

ראש העיר ירושלים ניר ברקת והשרה לשוויון חברתי חברת הכנסת גילה גמליאל חתמו אמש על הסכמים בהיקף של מיליוני שקלים, לקידום תכניות לצעירים, נשים ואוכלוסיות נזקקות.

במסגרת שיתוף הפעולה יקודמו תכניות במגוון תחומים ובהם תמיכה במרכז הצעירים והקמת מרכז צעירים למגזר החרדי ולמגזר הערבי, עידוד מעורבות חברתית, קידום מעמד האישה בעיר, תכנית ליוצאי אתיופיה, רווחת התושבים הוותיקים, פעילות ספורט במזרח העיר ועוד. עיריית ירושלים היא הרשות המקומית הגדולה ביותר שזוכה לקבל מענקים אלו.

השרה לשוויון חברתי , ח"כ גילה גמליאל הסבירה כי ייחודיותם של ההסכמים עליהם חתמו היא בכך שזו הפעם הראשונה שמשרד ממשלתי אינו "מנחית" על רשות מקומית תכניות, אלא מעמיד בפניה סל מגוון של תכניות לבחירתה– "למעשה, אנו נותנים לרשות "לתפור לעצמה את החליפה" שבאמת מתאימה לה ולתושביה. ההסכמים עליהם חתמנו השבוע ייטיבו וישפרו את רווחתם של תושבי ירושלים על הצעירים שבהם, על הוותיקים והנשים. בנוסף, במסגרת המענק של המשרד לשוויון חברתי לעירייה בנושא פיתוח הדיגיטציה יחוו תושבי ירושלים שיפור משמעותי בהנגשת השירותים שיקבלו מהעירייה. אני שמחה על שיתוף הפעולה עם ידידי ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ובטוחני כי עוד נצעד דרך ארוכה ביחד לרווחת תושבי העיר". 

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים הודה לשרה על שיתוף הפעולה והתמיכה ואמר "המגוון האנושי של ירושלים הוא הייחוד, האתגר ומקור הכוח שלה. לכן קידום השוויון החברתי בעיר הוא אחד היעדים המובהקים שלנו. הסכמי התמיכה שחתמנו עליהם יאפשרו לנו להרחיב עוד יותר את מגוון הפעילויות שאנו יוזמים כל העת עבור כלל האוכלוסיות בעיר."

אלדד וייל, מנכ"ל "צעירים במרכז" מסר כי מרכז הצעירים של ירושלים הוא ארגון הצעירים המוביל בעיר ומהגדולים והחלוציים בארץ. "לירושלים יש המון להציע לצעירים, והודות לתמיכה המשמעותית של המשרד לשוויון חברתי נצליח להעמיק ולהרחיב את הפעילות החשובה בתחומי פיתוח קריירה, אקטיביזם ומעורבות חברתית."

הטקס התקיים במרכז הצעירים של עיריית ירושלים, מהוותיקים בארץ והמוביל שבהם. מרכז הצעירים פועל בירושלים מזה כ-11 שנה, ולאורך השנים סייע בקידום מדיניות עירונית בתחומי צעירים, סטודנטים ומשפחות צעירות. המרכז פועל כיום בתחום פיתוח קריירה לצעירים, במתודת עבודה ייחודית אותה מאמצים עוד ועוד ארגונים וגופים דומים ברחבי הארץ, וכן בתחום האקטיביזם והמעורבות החברתית. "צעירים במרכז" מהווה בית לצעירים בירושלים ומעניק מענה מדויק לכל אחת ואחד, על פי צרכיו הייחודיים.

 

קרדיט צילום: ויקטור זיסלין


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה