קיפאון בשוק הדיור – מחירי ביטוח המשכנתא יורדים



בחודשים האחרונים אנחנו שומעים לא מעט על קיפאון בשוק הדיור הישראלי – לאחר שנים קרבות בהן מחירי הדיור עולים ועולים בקצב מסחרר, האטה החלה בתחילת השנה בעקבות כמה גורמים בניהם עליית מחירים אין סופית של מחירי הדיור שהגיעה לשיא בתחילת 2017 ומצד שני עליית הריבית למשכנתא אשר האטה את הביקוש למשכנתא ופרויקט דיור למשתכן שגרם לזוגות צעירים רבים לחכות לפרויקטים חדשים במחירים מוזלים

 

כאשר מחירי הדירות מפסיקים לעלות, קיימות השלכות גם על תחומים נפרדים אשר מושפעים ישירות משוק הדיור. אחד מתחומים אלו הוא עולם המשכנתאות, וספציפית מחירי הביטוחים למשכנתאות. מהו ביטוח משכנתא , מדוע הוא חובה לנטלי המשכנתאות וכיצד הוא מושפע מהקיפאון בשוק הדיור?

 

ביטוח הרלבנטי עבור כל מי שנוטל משכנתא

משכנתא היא אחד מדרכי המימון הנפוצות והפופולאריות ביותר בישראל כיום. לאחוז עצום מקרב הישראלים משכנתא על הדירה או על הבית, ומדובר בדרך מימון נוחה ומתבקשת מנקודת מבטם של מרבית הישראלים.

כאשר נוטלים משכנתא מהבנק, מחויבים לרוב נוטלי ההלוואה לרכוש ביטוח חיים ומבנה למשכנתא, כתנאי מקדים לקבלתה. זאת מכיוון שהבנק (כמו כל גוף מימון אחר) מעוניין לבטח את עצמו למקרה בו הלווה לא יוכל להחזיר את ההלוואה. אמנם במקרה של משכנתא הדירה/בית עצמם משמשים כעירבון למקרים כאלו, אך מה קורה אם הדירה עצמה ניזוקה באופן משמעותי, או חלילה אחד הלווים נפטר בטרם עת, במקרים כאלו עלול הבנק שלא לקבל חזרה את הכסף שהלווה, כאשר הנכס הממושכן שווה הרבה פחות משוויו המקורי. לכן, מחייבים מרבית הבנקים את לקוחותיהם לרכוש ביטוח משכנתא, כתנאי הכרחי ומקדים לקבלתה. כלומר – גם אם לא שמעתם מעולם על ביטוח משכנתאות, ברגע שתרצו לקחת משכנתא על מנת לקנות או לבנות בית או דירה, מושג זה יהפוך לרלבנטי ביותר עבורכם.

 

כאשר השוק בקיפאון גם מחיריהם של מוצרים ושירותים נלווים יורדים

אם כן, כיצד מושפע תחום ביטוחי המשכנתאות מהקיפאון השורר לאחרונה בשוק הדיור? ובכן, כאשר השוק נמצא במצב של האטה או קיפאון, גם אינספור שירותים ומוצרים נלווים מושפעים ממצב זה. כמובן שהשפעתו של אותו קיפאון אינה מסתכמת במחירי הדירות או השכירות בלבד. גם שירותים נלווים, כמו שירותי ביטוח משכנתאות, מושפעים מהמצב. כאשר מצב זה הוא האטה/קיפאון, מחיריהם של רבים מאותם מוצרים יורדים עקב ירידה בביקוש. זהו בדיוק המצב כיום בתחום ביטוחי המשכנתאות – ההאטה בשוק הדיור והתחרות הגבוהה השוררת בשוק הביטוח והפיננסים בכלל מצטרפים לכדי ירידת מחירים.

 

במידה ואתם שוקלים רכישת ביטוח משכנתא בימים אלו ממש, על מנת שתוכלו ליהנות מירידת המחירים בתחום זה מומלץ כמובן לערוך השוואת ביטוח משכנתא בטרם הרכישה. זכרו – מדובר בביטוח לטווח הארוך, אשר עלותו המצטברת לאורך שנים אינה זניחה כלל. רכישת ביטוח משכנתא במחיר נמוך יותר תבוא לכדי ביטוי בחיסכון משמעותי ארוך טווח. לכן, בררו טוב לפני שאתם רוכשים ביטוח משכנתא – חשוב שתיהנו מהמצב הנוכחי בשוק, וירידת המחירים הבאה בעקבותיו... 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה