הבוקר שביתה בתיכונים



המורים משביתים היום (א') את התיכונים ברחבי הארץ, למעט במוסדות החינוך המיוחד. השביתה מתקיימת לאחר שארגון המורים ומשרד האוצר לא הצליחו להגיע להבנות לגבי תנאי השכר החדשים של המורים

ארגון המורים הודיע בבשישי האחרון כי ישבות היום (א') זאת לטענתו "בשל הסחבת וחוסר ההתקדמות בה נוקטים משרדי האוצר והחינוך במו״מ על הסכם השכר בחינוך העל יסודי יושבת הלימודים בכל החינוך העל יסודי בשביתת אזהרה בת יום אחד". החלטה לגבי המשך הצעדים תתקבל לאחר הפגישה בין הצדדים שתתקיים ביום ראשון ועל פי תוצאותיה.

יו״ר הנהלת ארגון המורים, רן ארז: ״המדינה צריכה להפסיק לטמון את ראשה בחול ולהשקיע בעתיד ההוראה ובעתיד תלמידי ישראל״.

כאמור, הרקע לשביתה הוא משא ומתן בין ארגון המורים למשרד האוצר על הסכם שכר חדש לעובדי ההוראה. הסכם השכר "עוז לתמורה" הסתיים בדצמבר 2016, ומאז למעשה מתקיים משא ומתן בין הצדדים על הסכם שכר חדש. לטענת רן ארז, המשרד הציע למורים מתחילים שכר קבוע של 8,000 שקל בחודש – אולם, העלאת שכרם של הוותיקים תהיה רק בתוספת של 60 שקלים בחודש. כך, בפועל, התוספת למורים המתחילים תהיה על חשבון הוותיקים.

השביתה כוללת את כלל הפעילויות בבית הספר ובהן ישיבות פדגוגיות, ישיבות הורים וכו'. אין להגיע לכל פעילות בבית הספר, למעט טיולים וגיחות שנקבעו מראש ליום ראשון.

תמונה: נטי שוחט/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה