אמהות משמיעות בקהילה



אנשי מנהל קהילתי נווה יעקב בירושלים מצאו, כי אמהות רבות בשכונה מרגישות שאינן מצליחות להיות מעורבות בקהילה ולהשמיע את קולן, לפיכך, החליטו במנהל, מבית החברה הארצית למתנסים, להוביל פרויקט חדש "המנהל מגיע אליכם"

הפרויקט נולד מתוך רצון לתת לקהילה ולאנשיה להרגיש מאוחדים ובעלי השפעה, כך שיוכלו להשפיע על המקום והמתרחש בו ומתוך תפיסה הרואה בקהילתיות- כשיטתיות.

לכן, יצאו אנשי המנהל לגנים הציבוריים ברחבי השכונה, שם נמצאות האמהות עם ילדיהם בשעות אחרי הצהריים וחילקו להן שאלון שנועד למפות את הצרכים של התושבים ואת הבקשות שלהם.

במסגרת המפגש, הילדים שבגנים נהנו מפעילות בלונים בצורות, בזמן שהאמהות מילאו את השאלונים.

כך, לראשונה, אמהות שלא נשמע קולן עד היום בכל הנוגע לפעילויות השכונה וחשו שאין להן מקום לכך, יכלו לתת הערות על הפעילויות, לדרג את התכנים שנעשים בשכונה, לבחור חוגים ולבקש תחומי פעילות חדשים שהמנהל הקהילתי יעסוק בהם.

בנוסף לכך, ביקשו במנהל לרתום את נשות השכונה לפעילויות השונות ונשים יוכלו להרשם לפעילויות התנדבות בקהילה- החל ממפגש תושבים שיתקיים לתכנון הפרויקטים העתידיים, חברות בוועד החינוך, התרבות או הספורט של השכונה ועוד.

אחת האמהות שמילאה את השאלון, כתבה בו כי "אני לא בטוחה אם אכן אצליח להשתלב ולמצוא את מקומי לתרומה לקהילה, אך עצם העובדה שהתאפשר לי להשמיע את קולי, לתת את חוות דעתי המפורטת, כבר יצרה אצלי תחושת מעורבות ואכפתיות."

דסי גורדון, מנכ"לית מנהל קהילתי נווה יעקב, הסבירה כי "אחת הדרכים להפוך את הקהילה למאוחדת יותר, היא יצירת קשר של התושבים למקום ויצירת תחושת מעורבות והשפעה. אני שמחה על ההיענות הרבה של נשות השכונה ומקווה שזו תחילתה של מסורת אשר תגבש את אנשי המקום ותיצור אווירה חמה בשכונה."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה