50 יצירות מרגשות המספרות את סיפור ירושלים, תערוכה חדשה של אמן הצילום עזרא לנדאו ברובע היהודי

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי מזמינה את הקהל הרחב לתערוכה חדשה שתפתח השבוע ברובע ההרודיאני ובקארדו הפתוח לציון 50 שנה לאיחוד העיר. התערוכה מציגה 50 תמונות בגדלים שונים המתארות 50 רגעים ירושלמים ייחודיים שצילם האמן עזרא לנדאו. התמונות עוסקות באיחוד – רגעים ירושלמים מיוחדים היוצרים חיבורים מעניינים בין עולמות שונים.

עזרא לנדאו – צלם רחוב מוכר עלה לארץ מצרפת לפני 29 שנה והתיישב בירושלים. 'רגעים ירושלמים' הינה תערוכתו השביעית. בילדותו ספג אמנות בבית. הוריו עסקו בציור וצילום והיוו סוג של גשר בין העולם החילוני לעולם הדתי. עזרא הילד ספג הכל. כשעלה לארץ עם בני משפחתו כבר ידע לנדאו שאת המצלמה הוא לא עוזב. הוא מעולם לא למד צילום ואת הידע האמנותי והטכני שלו רכש בכוחות עצמו. גם את ההרגשה שיהיה אמן הוא זוכר היטב. "תמיד הייתי צופה שמסתכל על דברים מהצד בוחן אותם ומנסה למצוא נקודה מיוחדת בה נפגשים אנשים ונעשים חיבורים מעניינים וזה קורה לרוב בירושלים וגם ברחבי הארץ" מספר לנדאו.

כבר בתקופת לימודיו בישיבה התמחה לנדאו בלימודי אלקטרוניקה ובמקביל עסק במוסיקה ונגינה בקלידים. "התחלתי לתעד סיטואציות ומקומות. צילומי רחוב בירושלים מרגשים אותי במיוחד, אני נפעם מהדינמיקה של העיר הזאת, חיבורים הבלתי אפשריים שיכולים לקרות דרך העדשה. הרבה אנשים שואלים אותי איך מצליחים לתפוס רגע מיוחד בתמונה שמספרת סיפור והתשובה שלי היא כשפותחים את העיניים ומחפשים מוצאים. כל תמונה שלי נושאת סיפור ייחודי אחר והצופה לא נשאר אדיש זה המסר שאני שמח להעביר, שהעיר הזאת מיוחדת על כל המורכבות שבה. עיר שאין בה רגע דל. הרי אי אפשר להיות מנותק ממה שקורה כאן. אני איש שומר מצוות מחובר לתורתו של רבי נחמן מברסלב. אני מאמין שיש מהכל בכל מקום. מבחינתי האמנות והעולם הדתי מתחברים ומתאחדים. גם בצילום וגם באמונה אני מקבל תובנות רבות על החיים" הוא מוסיף.

הרצל בן ארי – מנכ"ל החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי "אנחנו נרגשים לארח תערוכת צילומים ייחודים של האמן עזרא לנדאו. יצירותיו של לנדאו ידועות בסיפור המיוחד שהן מביאות לצופה. כולן עוסקות בנושא של איחוד – איחוד בין עולמות, בין רגעים ובין אנשים. חלקה הראשון של התערוכה יוצג בקארדו ההיסטורי הפתוח של הרובע היהודי וחלקה השני יוצג ברובע ההרודיאני. אני מזמין את כולם להגיע לרובע היהודי וליהנות מתערוכה מרגשת ומיוחדת ולבקר באתרי הרובע היהודי ולהכיר מקרוב את הסיפור ההיסטורי שעומד מאחורי כל אתר ואתר".

 

רגעים ירושלמים – תערוכת צילומים חדשה של הצלם עזרא לנדאו

הקארדו הפתוח והרובע ההרודיאני – ברובע היהודי בירושלים

נעילה – 31.10.2017

לרגל התערוכה כניסה לרובע ההרודיאני 10 ₪ ילד או מבוגר.

ניתן לתאם מראש הדרכה בתשלום באתר. לפרטים לגבי רכישת תמונות: יאיר עוזרי 054-6838123


תמונה: באדיבות יח"צ

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה