השנה כולנו חוזרים ללימודים בבטחה



במד״א נערכים לשובם לספסל הלימודים של מאות אלפי תלמידים בישראל, ופונים להורים, לתלמידים ולציבור הנהגים לרענן את הנחיות הבטיחות בסביבת בתי הספר וגני הילדים

טביעות, תאונות דרכים ואירועים מצערים נוספים- כך נראתה חופשת הקיץ של מדינת ישראל. רגע לפני החזרה לשגרה של מאות אלפי תלמידים בישראל, מחדדים במגן דוד אדום את הנחיות הבטיחות לציבור.

בראשון בספטמבר בתי הספר והגנים יפתחו את שעריהם ומאות אלפי תלמידים יחזרו לשגרת הלימודים.

צוותי מד"א תודרכו לגלות ערנות יתר לתנועה ערה של ילדים בדרכים, להיות ערוכים לענות על כל צורך רפואי שעלול להתעורר ולהעניק תשומת לב מיוחדת לנהיגת אמבולנסים בקרבת מוסדות חינוך ומעברי חציה.

כמו כן, המוקד  הייעודי של מד"א למוסדות החינוך ערוך לקראת פתיחת שנת הלימודים, כשהוא מופעל על ידי אלפי החובשים והפאראמדיקים, העובדים והמתנדבים במד"א שעברו הכשרה מיוחדת, שמטרתה להעניק מענה רפואי בשעות הלימודים במקרה של פציעת תלמידים וילדים החל מגיל 3, הכפופים לחוק חינוך חינם חובה בעשרות אלפי מוסדות חינוך בהם בתי הספר וגנים בכל יישובי הארץ.

החזרה לשיגרת הלימודים והעבודה הסדירה של ההורים, עלולה להביא לשינוי בסדר היום ובסדר הפיזורים של הילדים למוסדות החינוך. שינויים אלה, עלולים- כפי שראינו במקרים מצערים בעבר- להביא חלילה לשכחת ילדים ברכב. במד"א מבקשים מהציבור לנקוט בכל אמצעי בטיחות על מנת להבטיח את שלומם של הילדים ולמנוע מקרים טראגיים נוספים. במד"א ממליצים להניח לצד מושבי הבטיחות של הילדים תיק, מכשיר סלולרי או כל אמצעי חיוני אחר שיחייב את ההורה להגיע למושב האחורי לפני עזיבת הרכב.

עם החזרה לספסל הלימודים, מחדדים במד"א את הנחיות הבטיחות על מנת שכולם יוכלו לשוב למוסדות החינוך בשלום ובבטחה:

נהגים ברחבי הארץ שנוסעים בקרבת מסגרות חינוך, מתנ"סים ותחנות הסעה מתבקשים להיות ערניים יותר. ילדים נוטים להתפרץ לכביש ולאור גובהם הנמוך ניתן לפספס אותם עד שכבר יהיה מאוחר מדי. זכרו- נהגים מחויבים להאט בקרבה למעברי חצייה ואף לעצור במידה ונראה כי להולך הרגל יש כוונה לחצות.

הורים מתבקשים לצייד את הילדים במזון ובשתייה מספיקים למהלך ימי הלימודים בכלל ובפרט בתקופה הקרובה, בה הקיץ עודו בעיצומו. חשוב להרגיל את הילדים לשתייה מרובה ולחדד את הנחיות השהייה בשמש, במהלך ההפסקות. 

מסתכלים ומצילים - במד"א מזכירים לציבור לשים לב לרכבים חונים במטרה לאתר פעוטות שחלילה נשכחו ברכב. זיהיתם ילד בתוך רכב נעול? הזעיקו מיד את מד"א בחיוג למוקד החירום 101 והישמעו להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד עד להגעת כוחות למקום. נהגי הסעות מתבקשים לוודא בסריקה כי לאחר פיזור הנוסעים, הרכב נותר ריק מאדם וכמובן- יש לוודא כי כלל הילדים חגורים וישובים בכיסאות בטיחות המותאמים לגילם ולמשקלם.

הורים - תרגלו עם ילדיכם את הדרך הבטוחה לבית הספר וממנו, וכן וודאו כי הוא יודע לחצות כבישים ומקומות הומי אדם בעצמו. זכרו, ילד עד גיל תשע זקוק לליווי מבוגר בדרכו לבית הספר ובחזרה.

במד"א מבקשים מהורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר להוריד את הילדים בתחנות המתאימות לכך ולוודא כי הם חוצים את הכבישים בבטחה ובמעברי החציה בלבד. 

נתקלתם בתאונה? חייגו מידית למוקד מד"א בקו החירום 101 או באמצעות אפליקציית "מד"א שלי" והישמעו להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד.

זכרו – בכל חיוג למוקד החירום 101 של מד"א, יחל הטיפול הרפואי כבר בתוך מספר שניות עם המענה במוקד, הטיפול הראשוני מתבצע באמצעות ההדרכה הטלפונית שתינתן על ידי הפאראמדיקים והחובשים במוקד, שיסייעו למתקשר בדקות הראשונות עד להגעת צוותי מד"א למקום. במקביל לשיחה הטלפונית, מוזנקים למקום צוותי מד"א וכן מוזנקים באופן אוטומטי נאמני החיים הקרובים ביותר למקום האירוע, כונני התגובה המיידית ועוד. 

לרשותכם, עומדת גם אפליקציית 'מד"א שלי', הזמינה להורדה באפ-סטור ובחנות הגוגל-פליי. האפליקציה תאפשר לכם להעביר מידע רפואי מלא באופן מיידי לצוותי מד"א במידת הצורך, לשגר את מיקומכם המדויק לצוותים שבדרך ולייעל ככל הניתן את השירות הרפואי.

מנכ״ל מד״א אלי בין: ״בכל קיץ, אנו עדים למקרים מצערים של פגיעות ותאונות בילדים, העלולות לעלות בחיי אדם. השנה, כולנו חוזרים לשיגרת הלימודים ללא נפגעים ואני קורא להורים, לצוותי ההוראה ולתלמידים לרענן את כל הנחיות הבטיחות על מנת לוודא שאכן נצליח במשימתנו. במידה ונקלעתם למצב חירום רפואי חייגו למוקד 101 של מד"א או השתמשו באפליקציית 'מד"א שלי'".

 תמונה: דוברות מד"א


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה