ילדי ירושלים התחייבו – "נרכב על אופניים רק עם קסדה



במהלך חופשת הקיץ ערכו מתנדבי עמותת אור ירוק פעילות הסברה להורים ולילדים בכ- 120 תחנות דלק ברחבי הארץ במטרה לעורר מודעות לחשיבות חבישת הקסדה בעת רכיבה על אופניים, בעלונים המיוחדים שחולקו, חתמו הילדים על אמנה ובה הם מתחייבים לרכב תמיד עם קסדה

חודש אוגוסט כבר כאן ויחד איתו הסתיימו המסגרות השונות של הילדים. הקייטנות, בית הספר של החופש הגדול, הגנים הפרטיים – כל אלו כבר מאחורינו ומלבד העומס על ההורים נוצר עומס נוסף – ברחובות ובכבישי הערים. רבים מהילדים שיוצאים לרחובות מתניידים באמצעות אופניים, סקייטבורדים, רולרבליידס וקורקינטים, למרות שאין להם באמת מושג מהם חוקי התנועה ואיך נוהגים בכביש.

בכדי להגן על הרוכבים הצעירים, החליטו בקבוצת 'דלק' לשתף פעולה עם עמותת אור ירוק ולהשקיע בקמפיין הסברתי שיעלה את המודעות לחבישת קסדה בזמן רכיבה על אופניים. במהלך חופשת הקיץ הגיעו מתנדבי עמותת אור ירוק לכ- 120 תחנות דלק של "דלק" ברחבי הארץ שם חילקו עלונים והסבירו להורים ולילדים על החשיבות הקריטית בחבישת הקסדה בכל רכיבה על אופניים באמצעות הסלוגן: "תפעיל ת'ראש שים קסדה".

בעלונים המיוחדים שחולקו, חתמו הילדים על אמנה ובה הם מתחייבים לרכב תמיד עם קסדה על הראש וכן לדאוג כי גם משפחתם וחבריהם ירכבו בצורה בטוחה. בנוסף בעלון נהנו הילדים מחידות ושעשועונים המתקשרים לנושא הבטיחות בדרכים בכלל ולרכיבה בטוחה בפרט.

בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים גם תחנות דלק בירושלים, במטרה להעלות את מודעות התושבים לנושא.

אסתר אלדן, מנכ"לית דלק: "התרומה לקהילה הינה נדבך חשוב באסטרטגיה של החברה. חברנו לעמותת אור ירוק על מנת לתמוך בפעילות החינוכית לנסות ולמזער את תאונות הדרכים בישראל בקרב הילדים . מידי יום מאות אלפי לקוחות מתדלקים בתחנות 'דלק' ושת"פ כזה מהווה הזדמנות מצוינת לחשיפת קמפיין המעודד ילדים לחבוש קסדה ברכיבה על אופניים. מדובר בפעילות חינוכית שנועדה לשמור על ביטחונם של ילדינו ואנו מקווים להגיע לתוצאות המרביות בקידום המודעות".

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קסדה היא שומר הראש של הרוכב והוכחה כאביזר בטיחות שיכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. אני מברך את קבוצת דלק על ההירתמות שלה למאבק בתאונות הדרכים. המטרה שלנו היא להגביר את המודעות בקרב הילדים ובני הנוער לחשיבות של חבישת קסדה בכל רכיבה, אפילו הקצרה ביותר. כמו שלא רוכבים על אופנוע בלי קסדה כך חשוב לנו להטמיע כי לא רוכבים על אופניים בלי קסדה".


צילום: אור ירוק


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה