כמה זמן לוקח לקבל החזר כספי לאחר גניבת הרכב?



פעמים רבות אנו יוצאים לחניון לאחר קניות בקניון או במרכזים מסחריים ומגלים כי הרכב אינו נמצא, אז נכון שברוב המקרים אנו מגלים כי לא מצאנו את הרכב כי אנו לא במקום הנכון, יחד עם זאת ישנם מקרים שבהם הרכב באמת נגנב. אם יש ברשותכם ביטוח מקיף לרכב, אין שום בעיה, כיוון שבטוח המקיף מכסה גניבות רכב.

 

ביטוח צד ג' לעומת זאת אינו מכסה גניבה, ולכן לא יהיה כיסוי בגין גניבת הרכב. בכל מקרה, אל תכנסו ללחץ מיותר, ובדקו היטב אם החניתם את הרכב במקום בו הנכם עומדים, ובכל מקרה אחר יהיה עליכם לפנות לחברת הביטוח כדי להפעיל את הפוליסה.

מבחינת החוק, על פי סעיף 27 לחוק חוזה הביטוח, התשמ"א - 1981, תגמולי ביטוח למבוטח בגין מקרה ביטוחי שיוכל להיות גם גניבת רכב, על חברת הביטוח לשלם בתום שלושים ימים מהיום בו המבוטח הגיש את כל המסמכים הרלוונטיים אודות תביעת הביטוח. פעמים רבות מבוטחים אינם מגישים את כל המסמכים הנדרשים לצורך התביעה, ולכן ההחזר הכספי יתעכב. הגשת תביעה בגין גניבת רכב חייבת להיעשות בדרך נכונה ועל פי דרישת חברת הביטוח וכולל הגשת דוח מפורט המתאר את המקרה, הגשת תלונה במשטרה ולעיתים גם חוקר ביטוח אשר מגיע לדלות פרטים נוספים בגין המקרה.

 

למידע נוסף על השוואת מחירי ביטוח לרכב

 

קבלת רכב חליפי במקרה של גניבת רכב

ביטוח מקיף לרכב לרוב יכלול גם שירות רכב חליפי בגין גניבה, יחד עם זאת יש לוודא כי אכן רכשתם את כיסוי זה במועד רכישת הפוליסה. ברוב המקרים רכב החליפי ניתן ל -30 יום, שזהו המועד בו חברת הביטוח אמורה לשלם את כספי התביעה. ולכן, כאשר רוכשים ביטוח מקיף לרכב או מבצעים השוואות מחירי ביטוח מקיף לרכב, יש לוודא כי הפוליסה כוללת גם רכב חליפי למקרה של גניבה, טוטאלוס ותאונה, וגם כמובן לבדוק לכמה זמן ניתן הרכב החליפי. חברת הביטוח מחויבת להעניק רכב חליפי כבר בעת ההודעה על הגניבה, יחד עם זאת פעמים רבות יש צורך להגיש מסמכים שונים בכדי לקבל את הרכב.

אילו מסמכים יש להגיש לחברת הביטוח לאחר גניבת רכב לצורך תביעת ביטוח?

במקרה של גניבת רכב יש לפנות למשטרה כדי להגיש תלונה ולאחר מכן לחברת הביטוח כדי להודיע על הגניבה. כמו כן, יש להגיע למשטרה עם המסמכים הבאים: מספר פוליסה או ת"ז של בעל הרכב, מספר הרישוי של הרכב ולקבל טופס הודעה על גניבת רכב שאותו יהיה עליכם להגיש לחברת הביטוח. בשלב הבא יהיה עליכם לפתוח תביעה אצל סוכן הביטוח או אצל החברה בה הנכם מבוטחים והגיש את המסמכים הבאים: טופס הודעה חתום,  אישור משטרה, רישיון רכב מקורי, צילום ת"ז של בעל הרכב, מפתחות רזרביים וטופס ויתור סודיות.

 

המאמר נכתב בחסות מאסטר ביט – מומחים בהשוואת מחירי ביטוח לרכב

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה