ליווי מנהלים עם ינון בן מנחם – מי צריך את זה בכלל?



גם המנהלים הגדולים ביותר היו זקוקים להדרכה בתחילת הדרך, וסביר להניח שגם לאחר תקופת התאקלמות לא מבוטלת עדיין היו נהנים לא מעט אם היו מקבלים ליווי מנהלים מקצועי מצד גורם בעל ניסיון עשיר בניהול ארגונים, כמו ינון בן מנחם. אם כן, מי צריך ליווי מנהלים ובשביל מה זה טוב בכלל?

 

ישנה נטייה לחשוב שמנהל הוא מי שנולד עם כישורי ניהול והנהגה. שהתכונות הנדרשות ממנו, והן רבות ומגוונות מאוד, הן תכונות שקיבל בבטן אמו. אלא שבמציאות העסקית המורכבת כישורי הניהול נרכשים לאורך הדרך, בזמן שאנחנו צוברים ניסיון ולומדים להכיר את השטח.

 

הצעדים הראשונים בעולם הניהול

תהליך של ליווי מנהלים מסייע רבות למנהל החדש, ואין זה משנה מאין צמח. ייתכן שהוא נבחר לתפקידו לאחר שנות ותק רבות בתוך הארגונים ובתפקידים רבים אחרים, או גויס למשרה מבחוץ. גם מנהלים שעוברים שיבוץ מחדש ונדרשים לקבל על עצמם סמכויות אחרות ועולם תוכן חדש לחלוטין זקוקים לא פעם לליווי מנהלים. בתהליך הזה יקבל המנהל החדש ארגז כלים שיסייע לו להגיע לתוצאות טובות הרבה יותר, לפעול בצורה נכונה ושקולה, ולהגיע למטרות האישיות והמקצועיות שלו. באופן טבעי, ליווי מנהלים מותאם באופן אישי לאופי התפקיד, לוותק של המנהל ולעולם התוכן שלו.

 

ליווי מנהלים ופיתוח מנהיגות

מנהל טוב הוא לרוב מנהל שיודע להנהיג את הצוות ולהוביל אותם למטרה באופן יעיל ונכון. פיתוח המנהיגות הוא לפיכך נושא משמעותי ובעל חשיבות אדירה בתהליך של ליווי מנהלים. כך יכול המנהל, בכל דרג (זוטר או בכיר) להוביל את הצוות ליעדי הביצוע שהוגדרו, לקבוע תכניות תגמול בהתאם ולקדם פרויקטים תוך התמקדות בנקודות החוזקה של כל אחד מהעובדים. ניהול ומנהיגות, התמודדות עם אתגרים ועבודה מסודרת הם קריטיים, ובלעדיהם יתקשה המנהל להגיע לתוצאות ולהניע את הצוות שלו בדרך הזו.

 

נושאים שעולים בתהליך של ליווי מנהלים

תהליך של ליווי מנהלים הוא תהליך שמורכב משורה של נושאים, שההתמקדות בהם תאפשר למנהל החדש לפעול באופן ממוקד ומדויק. למשל, האם המנהל החדש יודע להגדיר מה היא הצלחה, והאם הצלחה עסקית תבוא מבחינתו על חשבון הסיפוק המקצועי או האישי שלו? הגדרות אלו (או היעדרן) משפיעות מאוד על התנהלותו של המנהל בשגרה וגם על תגובתו למצבי משבר. באופן דומה חשוב לזהות את הפער הקיים בין האופן שבו המנהל תופס את עצמו בהשוואה לאחר, לבין התדמית שלו ביחס לעצמו. ליווי מנהלים נוגע בנקודה החשובה הזו, וגם בתקשורת הבינאישית שבין המנהל לעמיתיו, לחברי הצוות שלו ולהנהלה הבכירה. התייחסות במכלול הנושאים הללו היא שהופכת את התהליך של ליווי מנהלים לתהליך שעוצמת השפעתו רבה מאוד, ועם הניסיון הרב של ינון בן מנחם בייעוץ ארגוני, ליווי מנהלים והתמודדות עם משברים, הוא זה שיתרום למנהל החדש ויעניק לו כלים חיוניים לעבודה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה