"מסעות ונדודים בחיפוש אחר השפה"



הבית בארנונה ירושלים : תערוכת ציורים ייחודית "מסעות ונדודים בחיפוש אחר השפה" של האמנית והמוסיקאית מריון קונסטנאר

הבית בארנונה ירושלים מרשת מגדלי הים התיכון , ישיק ביום שני הקרוב ה-26.6.17 החל מהשעה 19:30  תערוכת ציורים ייחודית "מסעות ונדודים בחיפוש אחר השפה" של האמנית והמוסיקאית מריון קונסטנאר אשר תוצג בלובי המרכזי של הבית ,הממוקם ברחוב דניאל ינובסקי 4 בשכונת ארנונה.

מריון קונסטנאר, (80), ילידת הולנד, עלתה לארץ לפני 22 שנה ומתגוררת בבית בארנונה ירושלים, דיור לבני הגיל השלישי מרשת מגדלי הים התיכון. קונסטנאר ,למדה ציור ורישום אצל האמן מרסל שטרית ובשני העשורים האחרונים לומדת בסטודיו של דריק שטיין ולאחר תקופה ארוכה של רישום וציור בצבעי מים, פנתה בשנים האחרונות ליצירה באקריליק וסגנון אבסטרקטי, בניסיון לתרגם חוויות ריאליסטיות בפרשנות אישית של צורה וצבע.מריון דוברת חמש שפות באופן שוטף, אך את השפה האמנותית הייחודית לה היא מנסה לאתר, לנסח ולדייק כבר למעלה משלושה עשורים.

התערוכה המכילה ציורים אבסטרקטיים לצד ציורים ריאלסטיים המבטאים תחנות ומסעות בחייה של קונסטאר  ומציגות מרחב בלתי מוגבל של שפות דרכן יכול כל אחד ואחת לפרש ולהגיע למשמעות לפי ראות עיניו. הציורים המאופיינים בהרבה צבע, מעבירים רגשות, מקומות בעולם, תקופות שונות במסע החיים ואתגרים.    

תערוכת הציורים של קונסטנאר תיפתח בקונצרט חגיגי שיחל בשעה 19:30 בבית בארנונה, עם מוסיקה רב קולית מכל העולם בליווי להקת אדם ובניצוחו וניהולו המוסיקלי של יואל סיוון. מקהלת "אדם" מורכבת משתי מקהלות: הקאמרית והמורחבת. שתי המקהלות מונות כ- 35 זמרים חובבים, הפועלים כבר כ 12 שנים באזור עמק רפאים-בקעה.במסגרת הפעילות של המקהלה מתאפשר לכל אחד מהחברים לשיר מגוון עשיר של שירים אומנותיים ולהופיע מול קהל במסגרות שונות ברחבי הארץ.הקונצרט נוגע במגוון רחב של גווני המוסיקה המקהלתית: שירים ישראלים מוכרים בעיבוד אומנותי, שירים קלאסיים, קטעי אופרה מוכריםושירי עם ודת מרגשים, מכל קצוות העולם.הקונצרט מוסבר ומתאים לכל קהל, לכל חובבי המוסיקה וגם למי שלא רגיל להקשיב למוסיקה קלאסית.

מרבית יצירותיה של מריון מועמדות למכירה. מחצית מהרווחים ייתרמו לארגון "יד אלי", עמותה המספקת אוכל חם לילדים בירושלים. מריון ייסדה את העמותה בשנת 2003 לזכר בן זוגה לחיים, אלי סגרון, וניהלה אותה בפועל עד שנת 2016. כיום משמשת נשיאת הכבוד של הארגון.

מחיר הכניסה לקונצרט החגיגי ולערב הפתיחה של התערוכה הינו 50 ₪ . התערוכה תוצג במשך חודש ימים .

מריון קונסטנאר :"אני מאוד שמחה ונרגשת לקראת פתיחת התערוכה. התערוכה "מסעות ונדודים בחיפוש אחר השפה" מבטאת תחנות ומסעות בחיים ומדברת בעד עצמה. כל אחד ואחת יכול לקחת את המשמעות ואת עומקם של הציורים למקום הפרטי שלו, ללא גבולות. עבורי זה היה טבעי לחלוטין לקיים את התערוכה בבית בארנונה, המקדם עולם רחב של תרבות, מוסיקה ואמנות לאורך כל השנה וסייע לי המון לכנס את היצירות האישיות שלי לתערוכת ציורים ייחודית ומכובדת זו  ."

תמונה: באדיבות יח"צ

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה