נשיא המדינה ורעייתו אירחו את נשיא ארצות הברית ורעייתו מלניה



נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, אירחו היום (ב') את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו מלניה המבקרים בישראל

נשיא המדינה ורעייתו קיבלו את הנשיא טראמפ ורעייתו ברחבת הטקסים שבבית הנשיא ומשם נכנסו לאולם בית הנשיא. הנשיא טראמפ חתם על ספר האורחים בו כתב: ״זהו כבוד גדול להיות בישראל, לצד כל חברי הטובים ביותר״. ובשפת המקור: "It is such a great honor to be in Israel and be with all of my great friends".

לאחר מכן נכנסו הנשיאים לפגישת עבודה בטרקלין בית הנשיא בה נכחו היועץ האמריקאי לביטחון לאומי, מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ארד קושנר, יועצו הכלכלי של הנשיא, השליח המיוחד למזרח התיכון ג'יסון גרינבלט, סגנית היועץ לביטחון לאומי ושגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן.

בפגישתם שוחחו הנשיאים אודות הקשרים האמיצים בין המדינות ועל הדרכים האפשריות לקידום השיבה אל שולחן המו"מ בין הישראלים והפלשתינים. הנשיא הודה לנשיא טראמפ על הסיוע המעצים והחשוב לביטחון ישראל ועל התמיכה האמריקאית חסרת הפשרות בביטחונה של ישראל. עוד הרחיב הנשיא באשר לחשיבותה של ארה"ב ליציבות העולם החופשי והוא שב וחיזק את הנשיא טראמפ על החלטתו לפעול בסוריה לאחרונה.

באשר לסכסוך הישראלי פלשתיני, הרחיב הנשיא באשר לצורך להשיב את האמון וסיפר לנשיא טראמפ על ימיו כילד בירושלים, אז חיו יהודים וערבים זה לצד זה מתוך ידיעה ברורה שאין לאף אחד מהצדדים ברירה וכי החיים יחד הם ייעוד ולא גזירה.

הנשיא אמר כי "אין ספק שאזרחי ישראל חפצים בשלום ומוכנים לעשות הרבה על מנת להשיגו," אך הבהיר: "אנחנו חייבים לוודא שאנחנו לא הולכים לישון עם חלום של שלום כפי שקרה לנו באוסלו ובהתנתקות וקמים אל תוך סיוט."

במקביל לפגישה בין הנשיאים אשר התארכה כשעה, נפגשו בלשכת הנשיא הרעיות נחמה ומלניה ואליהן הצטרפו באופן ספונטני גם איוונקה וענת, בתו של הנשיא ריבלין. נחמה העניקה למלניה את ספרו של דויד גרוסמן "חיבוק", מאויר על ידי האמנית מיכל רובנר ומוקדש על ידי הסופר והמאיירת לברון, בנם של מלניה והנשיא טראמפ.

בסיום הפגישה יצאו הנשיאים לאולם בית הנשיא, שם נשאו הצהרות משותפות לתקשורת.

״אדוני הנשיא, אני מעריך את ההזדמנות שניתנה לי ללמוד אודות מחשבותיך וחזונך״, אמר נשיא המדינה לעמיתו, נשיא ארצות הברית בפתח דבריו והוסיף: ״אני מאמין שהקשר האמיץ בינינו, לצד נחישותך, ייפתחו בפני מדינת ישראל והאזור כולו אפשרויות חדשות. אדוני הנשיא, אנו שמחים לראות שארצות הברית שבה לאזורנו. אמריקה חזרה. סימנת את תבוסת דאע"ש כאחת המשימות העליונות שלך וזהו יעד חשוב ביותר. ישראל תעשה כל שביכולתה לסייע לך במשימה זו. אנו מעריכים את המנהיגות האמריקאית בהובלתך, בפעולה בה נקטתם בסוריה ישנם קווים אדומים שאין לחצותם. על אלו הרומסים את הערכים הבסיסיים ההופכים אותנו לבני אנוש לשלם מחיר ויש לשקול פעולות נוספות לנוכח הזוועות שעוד מתרחשות מצדו השני של גבולנו. אדוני הנשיא, העם היהודי שב למולדתו ההיסטורית לאחר אלפיים שנות גלות. חוללנו נס. נס טכנולוגי, נס כלכלי, נס אנושי. גם בתקופות הקשות ביותר שלנו, לעולם לא ויתרנו על החלום לחיות בשלום לצד שכנינו. חתמנו על הסכם שלום עם שכנינו בירדן, ועם שכנינו במצרים. אך טרם הצלחנו במשימתנו לחיות בשלום עם שכנינו, הפלסטינים, ועם יתר העולם הערבי. הגורל שלנו, פלסטינים ויהודים, הוא לחיות כאן יחד על האדמה הזו. עלינו לבנות אמון ושיתוף פעולה ביננו, אך כדי להשיג זאת אנו זקוקים לרעיונות חדשים ואנרגיה חדשה, שיעזרו לנו להתקדם - יחד. אזורנו יכול להיות נווה מדבר. מרכז תיירות בינלאומי, ארץ סטראט-אפ, "עמק סיליקון מהירדן לים." אך עלינו לוודא שאיננו הולכים לישון עם חלום ומתעוררים לסיוט, עם איראן, דאע"ש וחמאס בגבולותינו. בכדי להצליח בכך עלינו לוודא שאיראן מחוץ לגבולותינו, מחוץ לסוריה, מחוץ ללבנון. אני מברך על נכונותך לעזור לנו להתקדם. אנחנו רוצים להתקדם ועלינו לעשות זאת יחד. אדוני הנשיא, ברוכים הבאים לירושלים. שהאל יברך אותך ואת הגברת הראשונה.״

 

הנשיא טראמפ הודה לנשיא המדינה ולאזרחי ישראל כולם על קבלת הפנים החמה ואמר: ״לכבוד הוא לי להיות במדינת ישראל, מולדתו של העם היהודי אני נפעם מקודשת הארץ הזו. תודה לך הנשיא ריבלין ולך נחמה ריבלין על שפתחתם בפנינו את ביתכם וקידמתם את פנינו בברכה לארצכם המדהימה, וכך הם הדברים: ארצכם מדהימה. מה שעשיתם, הוא דבר שלא נעשה בעבר. במסעי הראשון מחוץ לארה"ב אני בא לארץ העתיקה הזו כדי לאשר מחדש את הידידות השרירה וקיימת בין ארצית הברית למדינת ישראל, ידידות שתיוותר על כנה לעד, וזה במקום הראשון מבחינתי. איננו רק חברים לאורך שנים ארוכות, אלא בעלי ברית ושותפים העומדים יחד תמיד. רגע זה בהיסטוריה קורא לנו לחזק את שיתוף הפעולה בינינו בעוד ישראל וארה"ב מתמודדות עם איומים משותפים מדאע"ש וקבוצות טרור נוספות ומדינות דוגמת איראן שמממנת טרור ומפיצה אלימות קשה לא רק כאן אלא ברחבי העולם. יחד אנו יכולים להביא לסיומה של אלימות נוראית זו שגוזלת חיים כאן וברחבי העולם. החשוב ביותר שעלינו להצהיר עליו בקול אחד: אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני. לעולם. עליהם להפסיק את המימון הרצחני לציוד ופעולות הטרור, והמליציות ועליהם להפסיק בכך מיד. בנושאים אלו יש קונצנזוס חזק בקרב אומות העולם, ובכלל זה בקרב מדינות רבות ברחבי העולם  המוסלמי. קיבלתי עידוד מהשיחות שלי עם מנהיגי העולם המוסלמי, בערב הסעודית ביניהם המלך סלמן עמו שוחחתי ארוכות. המלך ישמח לראות שלום שורר בין ישראל והפלסטינים.  רבים הביעו את רצונם לסייע לסיים את הטרור ואת התפשטות ההקצנה. מדינות מוסלמיות רבות כבר נוקטות בצעדים על מנת לעמוד בהתחייבות זו. יש הבנה גדלה והולכת בקרב שכניכם הערבים שאתם חולקים מטרה משותפת אל מול האיום שמציבה איראן.  וזהו אכן איום ללא כל ספק. אני מודה לך הנשיא לראש הממשלה נתניהו על מאמציכם להגיע לשלום עם הפלסטינים. אני מצפה גם לדיונים בנושא תהליך השלום עם הנשיא הפלסטיני עבאס. לצעירים הישראלים והפלסטינים הזכות לחיות בביטחון ולרדוף אחר חלומותיהם חופשיים מאלימות וטרור. ארה"ב וישראל יכולות להביא לשגשוג רב עבור אנשינו עם קשרי מסחר וכלכלה חזקים יותר. שתי המדינות שלנו עושות עסקאות גדולות ונפלאות יחד. יש לנו בסיס איתן עליו ניתן לבנות קשרי מסחר קרובים אף יותר לרווחת שתי המדינות. היום יש לנו הזדמנויות רבות ונפלאות עומדות בפנינו אני תקווה שבביקורי זה נצליח לממש כל אחת מההזדמנויות הללו. אני שמח ונרגש להיות כאן בשם העם האמריקאי. אני יודע שישראל ואמריקה חולקות את אותן המטרות, ואני משוכנע שנוכל להשיג הצלחה כבירה יחד ואת כל המטרות הללו. הנשיא ריבלין אני מצפה לעבוד איתך ולראות את ארץ הקודש ולבלות זמן עם העם יוצא הדופן של ישראל. תודה לך".

עם תום ההצהרות יצאו שני הנשיאים ורעיותיהם לגינת בית הנשיא שם חשפו לראשונה את עץ השקד שניטע לכבוד הגעתו של הנשיא טראמפ, על הלוח שנקבע לצד העץ נכתב בעברית, אנגלית וערבית: "׳שאלו שלום ירושלים ישליו אהביך. יהי שלום בחילך שלוה בארמנותיך׳. (תהלים, קכ"ב). עץ זה ניטע לכבוד ביקורו של נשיא ארה״ב דונלד ג׳ טראמפ בבית נשיא מדינת ישראל.

 צילום: מארק ניימן / לע"מ, חיים צח/ לע"מ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה