מוזיאון מגדל דוד שמח להציג את אירועי יום ירושלים במצודה

ביום ירושלים ייפתח המוזיאון לקהל הרחב למפגשים ופעילויות עם מגוון דמויות מההיסטוריה של העיר, יושק פרוייקט "50 שנה 50 פנים" ותתקיים קבלת הפנים המסורתית של ראש העיר, ניר ברקת. בנוסף, לכבוד יובל לאיחוד העיר יתקיימו סיורים בעקבות קהילות ומשפחות בירושלים ומפגשים עם דמויות שהיו משמעותיות בעיר. 

יום רביעי 24.5.17 בשעות 09:00-18:00 הכניסה חופשית

מוזיאון חי בחגיגות יום ירושלים - שחקנים, תחנות הדרכה, מתחם יצירה, התזמורת האנדלוסית ועוד.

לאורך היום יתקיימו מפגשים עם הדמויות, האירועים והסיפורים הבלתי נשכחים מירושלים של כל התקופות ביניהם דוד המלך יספר על מסע חייו תוך כדי ניגון בנבל, שלמה המלך, שבנה את בית המקדש הראשון, יספר על ביקורה הבלתי נשכח של מלכת שבא ופמלייתה שהביאו ניחוחות וצבעים מארץ רחוקה, הורדוס! הבנאי הגדול שעיצב ובנה את ירושלים מחדש יספר על חייו ביחד עם אשתו מרים החשמונאית.סולימן המפואר יקיים מפגש בלתי נשכח עם אחד מהמהנדסים הבכירים של חצרו ששינוי את פני העיר, הנציב הבריטי הראשון הרברט סמואל, הלורד בלפור, אברהם סוראמלו, צנחני גדוד 66, סוחרי שוק מחנה יהודה ועוד ועוד. ברחבי המצודה תחנות מידע והדרכה על ירושלים ועל מגדל דוד, תחנות אוכל ושתייה ומתחם יצירה להכנת מדליות אישיות עם הסמל של 50 שנות איחוד והכנת דגל ירושלים אישי.

ראש העיר ניר ברקת יקבל את פני המבקרים בשעות 15:30-18:00 ותתקיים הופעה מיוחדת של התזמורת האנדלוסית.

יום רביעי 25.5.17 בשעה 17:00 השקת "50 שנה 50 שנים" פרוייקט דוקומנטרי לכבוד יובל ליום איחוד ירושלים בהשתתפות ראש העיר מר ניר ברקת, מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד אילת ליבר, הבמאי משה אלפי משתתפי הפרוייקט והקהל הרחב.

50 שנה 50 פנים פרוייקט דוקומנטרי עם האנשים והסיפורים של יום אחד לפני 50 שנה

מוזיאון מגדל דוד, שמספר את סיפורה של העיר ירושלים בדרכים רבות ומגוונות, הגיע אל תושביה של העיר שחוו, כל אחד בדרכו, את הרגע בו אוחדה העיר ירושלים. כל אחד מהתושבים שחי בעיר באותם ימים יודע לשחזר בדיוק רב, בדיוק כמו אירועים מכוננים אחרים, היכן הוא היה באותה עת, מה עשה, כיצד הרגיש ומה עבר עליו ועל סביבתו. המוזיאון פנה אל אנשים ממזרח וממערב העיר ואיחד אותם לפסיפס יוצא-דופן שמספר את פניה הרבות של העיר ברגע גורלי אחד. פגשנו את האנשים האלה וצילמנו את הסיפור שלהם, האישי והפרטי, המשפחתי והלאומי – כל אחד וייחודו. הסרטים המרגשים והמיוחדים שהופקו על ידי צוות מקצועי יוצגו החל מיום ירושלים במקומות שונים במוזיאון ויעלו באתר המוזיאון www.tod.org.il  הגולשים מוזמנים להציג באתר גם את הסיפורים האישיים שלהם והשאיפה היא ליצור פסיפס רחב ככל האפשר של הפנים של העיר.

יום רביעי 24.5.17 בשעות 10:00-17:00 "50 שנה והפנים שלכם" עמדת צילום מיוחדת פתוחה לכל מי שרוצה לספר את הסיפור שלו מלפני 50 שנה. המונולוגים יעלו במסגרת הפרוייקט הדוקומנטרי "50 שנה 50 פנים".

פנים רבות לה - סיורים בעקבות קהילות ומשפחות בירושלים

לירושלים פנים רבות – התרבויות והדתות שהתקיימו בעיר במהלך השנים יצרו בירושלים מגוון אנושי ייחודי. בסדרה החדשה "פנים רבות לה" נכיר את סיפורם של אנשי העיר ונגלה את הסיפורים המרתקים של מגוון הקהילות החיות בירושלים. בכל מפגש בסדרה נצא לסיור בשכונה או במתחם של אחת מקהילות העיר ונשוחח עם נציג הקהילה שייתן לנו הצצה אל חיי הקהילה מקרוב.

הסיורים יתקיימו בימי חמישי בשעה 17:00 ויקחו אותנו אל משפחות חוסייני ונשאשיבי שתי המשפחות הפלסטיניות המכובדות שהובילו את התנועה הלאומית הפלסטינית בשלהי התקופה העות'מאנית ובתקופת המנדט הבריטי, שהתחרו ונלחמו זו בזו בעבר והתגוררו באותה השכונה בירושליםהאתיופים הנוצרים קהילה נוצרית ששורשיה נעוצים בירושלים כבר מהמאות הראשונות והיא אפופת מסתורין. חסידי בעלז חסידות שהייתה מהמשפיעות והגדולות בעולם היהודים המשיחיים והקשר שבין בני הקהילה היהודית-משיחית לבין חברי הקהילות היהודיות-נוצריות שהלכו בעקבות ישו בארץ ישראל והאמינו בו ובתורתו.

"50 שנים 50 פנים – מסה" סדרת מפגשים, סיורים והרצאות על האירועים והאנשים בירושלים בין השנים 1948-1967: מימי ירושלים החצויה, דרך ימי ההמתנה ועד ימי הניצחון ואיחודה של העיר ירושלים לאחר 19 שנים. דמויות פוליטיות, מוזיקה, בספורט, הבוהמה הירושלמית ונצעד בעקבות הקו העירוני וימי המלחמה עצמם. מלוי אשכול אל בית"ר ירושלים ומגבעת התחמושת אל שולי נתן. 

 

תמונה: ריקי רחמן/ באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה