פסטיבל באך ה- 2



כבר למעלה מ – 100 שנים שמתקיימים ברחבי אירופה, פסטיבלים לציון יום ההולדת של המלחין הדגול באך , החל מהשנה האחרונה הצטרפה ישראל לאיחוד, השנה יתקיים בירושלים פסטיבל באך שיחגוג את יום הולדתו ה332 של המלחין

פסטיבל באך בירושלים יערך השנה בשנית סביב תאריך הולדתו של יוהן סבסטיאן באך, בתאריכים ה- 20-25  במרץ. מדובר ביוזמה והפקה של תזמורת הבארוק ירושלים בניהולו האמנותי של דוד שמר.

הפסטיבל ברובו יערך באולם ימקא ירושלים וחלק מן הקונצרטים יתקיימו במרכז למוסיקה ובתאטרון ירושלים. הקונצרט המרכזי של הפסטיבל  – המיסה בסי מינורבניצוחו של אנדרו פארוט,ובהשתתפות זמרים מצוינים מהארץ ומהעולם. יבוצע בירושלים, תל אביב, חיפה ולראשונה תזמורת הבארוק תופיע גם בבאר שבע.

אירועים בולטים נוספים בפסטיבל; אנסמבל ריצ'רקר(בלגיה) בתכנית של באך ובוקסטהודה,  קנטטות של באך עם זמרת הסופרן עינת ארונשטיין במסגרת קונצרט אתנחתא; סימפוזיון בינלאומי בנושא באך בהשתתפות אנדרו פארוט(בריטניה), דר' יורגהאנסן(גרמניה); המנחה המוסיקלית בביצוע נגני תזמורת הבארוק; אנסמבל בארוקדה בתכנית באך וטלמן; האנסמבל הקולי החדש בתכנית של מוטטים מאת באך, ברהמס ומנדלסון; רסיטל לשני צ'מבלי בביצוע דוד שמר ומרינה מינקין;הקונצרט לילדים "בום, טראח, באך" עם הליצן פיודור מקרוב ועוד. בנוסף, באכסדרת מלון ימקא תוצג תערוכה מבית באך באייזנך, התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב ותכלול מפגשים מודרכים ללא עלות.

ביום הולדתו של המלחין, 21.3.2017 בה ימלאו לו 332 שנים בדיוק. תחגוג התזמורת  עם מגוון קונצרטים לציון יום ההולדת. באולם קריגר בחיפה תבוצע המיסה בסי מינור; האנסמבל הקולי החדש עם נגנים מהתזמורת יעלו את הקונצרט "באך וממשיכיו", והקונצרט "בום טראח באך" עם הליצן פיודור מקרוביארח ללא תשלום ילדים שנולדו באותו היום. 

http://www.jbo.co.il/


צילום: מקסים ריידר/ באדיבות יח"צ  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה