בן 62 נפגע קשה בשריפה ברחוב צונדק שבעיר



צוותי כבאות והצלה הוזעקו לכיבוי שריפה בבניין ברחוב צונדק בירושלים. במקום נמצא גבר בן 62 כשהוא במצב קשה, הוא פונה לבית החולים שערי צדק על ידי מד"א

הלילה, סמוך לשעה 1:20 הוזנקו 4 צוותי כיבוי בפיקודו של  מפקד המשמרת, רשף מנשה נחום לשריפה בדירה ברחוב צונדק הנמצא בשכונת רמות.

לוחמי האש שהגיעו למקום, הבחינו בלשונות אש רבות הפורצות מחלון אחת הדירות בקומה השנייה של הבניין בן 3 הקומות, ובעשן כבד סמיך ורעיל, האופף את כל הבניין. צוותי הכיבוי החלו מיד בסריקות לאיתור לכודים וכיבוי מוקד הבעירה, תוך כדי שהם חודרים בסיכון עצמי רב מאוד, אל תוך הדירה שבערה כלפיד. לאחר זמן קצר של סריקות בתוך הדירה הבוערת, אותר אדם מעורפל הכרה, מוטל על רצפת אחד החדרים בדירה. לוחמי האש תוך כדי טיפול רפואי בנפגע, חילצו את הפצוע במהירות אל מחוץ הבית הבוער, והעבירו אותו לטיפול רפואי ופינוי לבית החולים ע"י כוחות מד"א ירושלים.

במקביל לפעולות החילוץ והסריקה, צוותים נוספים, השתלטו על הלהבות, מנעו את התפשטות האש לדירות נוספות בבניין, אווררו את המבנה מעשן, ופינו את שאר הדיירים מהבניין עד לתום פעולות הכיבוי.
באגף בטיחות אש וחקירות של כבאות והצלה ת.א ירושלים, נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.
להב שי נחמיה קצין כבאות והצלה שהגיע ראשון למקום ופעל בשריפה: "הלילה בשעה 1:20 בערך, בזמן שהיינו בסיום כיבוי השריפה הגדולה בחניון בשכונת הר נוף. הוזנקנו לשריפה בבניין ברחוב צונדק ברמות. כשהגענו למקום, הבחנו בדירה ממנה פורצות לשונות אש אדירות ועשן רב נפלט ממנה.
נכנסנו מיד לתוך הדירה הבוערת, לתוך מסך של אש חזרה ועשן כבד. לאחר זמן קצר, איתרנו אדם פצוע מעורפל הכרה. מיד חילצנו אותו מהדירה הבוערת שלהטה בחום רב, והעברנו אותו לידי כוחות הרפואה שהיו מחוץ לבניין. אני יכול לומר בוודאות, חיי הדייר שנלכד בלהבות, ניצלו אודות לגבורה ואומץ ליבם של לוחמי האש. אלמלא התגובה המהירה של הצוותים, החתירה למגע עם הלכוד וחילוצו, למרות האש האדירה שאפפה את דירתו, הפצוע לא היה שורד את השריפה. אנו מקווים ומתפללים, שהאזרח שחילצנו יחלים ויחזור לאיתנו במהרה".

צוות מד"א שהגיע למקום פינה את הפצוע לבית החולים שערי צדק והוא מורדם ומונשם לאחר שאיפת עשן. 

גם צוותי איחוד הצלה הגיעו לזירה לסייע, אלי פולק מנכ"ל ישראלייף וחובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו סיוע רפואי ראשוני לפצוע בהכרה מלאה שחולץ ע"י צוותי כיבוי מדירתו בה פרצה שריפה. לאחר הטיפול המהיר בזירת האירוע הוא פונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה אך יציב". 

 



תמונה: באדיבות דוברות כבאות והצלה  



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה