הפועל ירושלים הפסידה למכבי ת״א בגמר גביע המדינה



האדומים שיחקו מחצית ראשונה טובה, אך במחצית השנייה נעלמו לחלוטין ומכבי ניצלה זאת כדי לנצח 68:82 ולזכות בגמר גביע המדינה. סטודמאייר הוביל את הקלעים בירושלים עם 15 נקודות

גמר גביע המדינה שהתקיים הערב (חמישי) זימן לכל חובבי הכדורסל בארץ את הגמר לו הם ציפו: הפועל ירושלים ומכבי תל אביב ראש בראש. האדומים אמנם נהנו מיתרון המגרש הביתי בהיכל הפיס ארנה, אך גם הקהל הצהוב הגיע לתמוך בקבוצה מתל אביב וההיכל נצבע באדום וצהוב, כשהאוהדים היו אחראים על אווירה מחשמלת. מכבי עברה את אשדוד בחצי הגמר הראשון שהתקיים ביום שני, כשמיד לאחר מכן הפועל ירושלים ניצחה את חולון אחרי משחק צמוד כמעט לכל אורכו. לפני שבועיים בערך ירושלים ותל אביב נפגשו במסגרת משחקי ליגת ווינר סל בארנה, כשהמשחק הסתיים בניצחון ירושלמי בזכות אמארה סטודמאייר. הערב פיאנג׳יאני רשם למשחק את אותם השחקנים ששיחקו נגד חולון, מה שאומר ששון ג׳ונס ובראיין רנדל לא התלבשו, ורוזפלט חיכה לדקות על הספסל. מאליק היירסטון עדיין בארה״ב. מי שפתחו בחמישיה של האדומים הם: בר טימור, קרטיס ג׳רלס, טרנס קינזי, ליאור אליהו ואמארה סטודמאייר.

 

מהלך המשחק: הפועל התחילה מעולה עם 2 שלשות של ג׳לס וסטודמאייר. מכבי הצליחה להשוות אך ירושלים רצה בזכות הגנה טובה ומתפרצות. 12:6 לירושלים אחרי 5 דקות. מכבי הצליחה לצמק את ההפרש בעזרת סלים של גאודלוק וסמית׳, אך ירושלים חזרה לעצמה ואת הרבע הראשון סיימה ביתרון 20:24. מכבי הצליחה לעלות ליתרון ראשון אחרי שלשה של ראד, אך ירושלים התחילה להפעיל את סטודמאייר מתחת לסל והשוותה ל-27:27. גם הישראלים של ירושלים הראו יכולות טובות, אך קולטון אייברסון הצליח לצמק את הפער מהאדומים, 40:37 להפועל כשנותרו 4:30 דקות למחצית. במהלך פסקי הזמן לקראת סיום המחצית נרשמו אירועים בשתי הספסלים. בספסל מכבי ויקטור ראד כעס על החלטת עוזרי המאמנים שלא לשתף אותו, ונראה כמו מסנן לעברם כמה מילים. בספסל ירושלים סטודמאייר ובר טימור התווכחו ביניהם, אך מהר מאוד התפייסו. הקצב הטוב המשיך אחרי פסקי הזמן וירושלים ירדה למחצית ביתרון 42:47. את המחצית השנייה הפועל פתחה רכה מעט שמנגד הצהובים פתחו אגרסיביים. מכבי לא ניצלה זאת כדי לפתח מומנטום. וטרנס קינזי התחיל להראות את היכולות שלו מהמחצית השנייה של חצי הגמר נגד חולון. המשחק נהיה אגרסיבי ונעצר הרבה פעמים, כשירושלים לא קלעה סל שדה במשך דקות רבות. מכבי ניצלה זאת והפכה את התוצאה דקה לסיום הרבע השלישי. שלשה של דווין סמית׳ ממש על הבאזר קבעה 62:58 לצהובים לפני עשר הדקות האחרונות. מכבי עלתה לרבע הרביעי בטירוף. האדומים נראו אבודים כמו ברבע השלישי ומכבי ניצלה את הזה כדי להגדיל את היתרון. סטודמאייר היה נראה לא מרוצה מכך החברים הפסיקו לתת לו כדורים, כשגם מהקו הירושלמים לא הצליחו לדייק. מכבי ניצלו זאת ופשוט קלעו בכל התקפה. הצהובים ניצחו בסיום 68:82 וזכו בגביע המדינה.

 

בלטו בירושלים: סטודמאייר 15, אליהו 13, קרטיס ג׳רלס 10.

 

האדומים יחזרו להילחם על התואר החשוב יותר בזירה המקומית, כשתצא למשחק חוץ נגד מכבי חיפה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה