איך יודעים שבא אביב?



רעיית נשיא המדינה אירחה היום (ה') בבית הנשיא מפגש בגינה הקהילתית בהשתתפות תלמידי בית הספר "בית חינוך" מירושלים

הגברת נחמה ריבלין אירחה את תלמידי  כיתה ז' מבית הספר ״בית חינוך״ בירושלים בגינה הקהילתית בבית הנשיא. ״אני מאוד שמחה לראות אתכם כאן שוב, כמה מכם מגיעים לכאן כבר פעם שניה ושלישית. וחיכיתי לכם כל החורף״, אמרה רעיית הנשיא בחיוך ל-15 התלמידים שהגיעו לעבוד יחד איתה בגינה הקהילתית שבבית הנשיא. 

"בשבתות האחרונות כשיש לי פנאי, אני יוצאת לגינה הקהילתית עם נכדיי," אמרה הגברת ריבלין לתלמידים, והוסיפה: ״אני רואה את הפרחים ששתלנו כאן רק לפני חודשיים, בט"ו בשבט- מבצבצים פורחים וצומחים." רעיית הנשיא המשיכה וסיפרה: "אני מאמינה שאי אפשר ללמוד על הסביבה בלי להרגיש אותה, בלי להכיר אותה מקרוב. ה'סביבה' היא משהו שצריך למשש. צריך להריח. הגינה הקהילתית היא מקום נפלא ללמוד בו על הסביבה, לחוש אותה תוך כדי עבודה והנאה."

לאחר הסבר קצר אודות נושא המפגש והגינון המשותף שיעשו בהתאם לו, ניגשו התלמידים והרעיה לתחילת העבודה, יצירת גינה אנכית (ורטיקלית) תוך שימוש בחומרים ממוחזרים שמאפשרת לגדל שתילים, צמחי תבלין ועוד על קירות בעזרת שימוש במשטחי עץ. 

בזמן העבודה המשותפת סיפרה לתלמידים רעיית הנשיא על יום אימוץ הכלבים שהתקיים בבית הנשיא בשבוע שעבר ועל הכלבים שאומצו על ידי האורחים, והתלמידים סיפרו על חיות המחמד שלהם.

את הפעילות בגינה הורטיקלית ליוו רכזת טבע עירוני וגינות קהילתיות בעיריית ירושלים, תהילה כהן, ורכז חקלאי, גינות קהילתיות בעיריית ירושלים וקיימות חברתית, גדי ורשבסקי.

בגינה הקהילתית שנוסדה לפני כשנה וחצי, משתפות פעולה לאורך השנה קבוצות שונות לאימוץ וטיפוח שטחי אדמה פתוחים במרחב הציבורי המשותף. זהו המפגש הראשון מבין שלושה מפגשים הצפויים להתקיים עם קבוצה זו.

קרדיט צילום: תומר רייכמן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה