סטודנטים באוניברסיטה העברית מוחים על תשלומים עודפים שגובה האוניברסיטה



סטודנטים מתא אופק באוניברסיטה העברית שלחו אמש (ב') מכתב להנהלת האוניברסיטה בדבר התשלומים העודפים שהם לטענתם נאלצים לשלם למוסד האקדמי, לטענתם דמי האבטחה אותם נאלצים לשלם סטודנטים בעברית גבוהים בממוצע בכ-200 שקלים בהשוואה למוסדות אקדמיים אחרים, כמו גם עלות חידוש תעודת סטודנט

במכתב שנשלח על ידי הסטודנטים של תא אופק, הם דורשים לקבל התייחסות מצד האוניברסיטה לשורה של תשלומים נלווים. "זאת, לאחר שנוכחנו לגלות שורה של תשלומים עודפים אותם נאלצים לשלם הסטודנטים באוניברסיטה. תשלומים אלה, הנגבים מעבר לשכר הלימוד השנתי, גבוהים משמעותית בהשוואה למוסדות אקדמיים אחרים בארץ. בשבוע האחרון יצאנו במהלך להביא לידיעת הסטודנטים את נושא גביית התשלומים העודפים, מהלך אשר זכה לרוח גבית ולעניין רב מצד סטודנטים וסטודנטיות רבים באוניברסיטה".

במכתב מציינים הסטודנטים כי מבדיקה שערכו עולה כי דמי האבטחה אותם נאלצים לשלם סטודנטים באוניברסיטה העברית גבוהים בממוצע בכ-200 שקלים בהשוואה למוסדות אקדמיים אחרים . כמו כן, עלות הנפקת תעודת סטודנט במקרה של אובדן גבוהה ב-100% מהסכום הנגבה באוניברסיטת תל אביב, וגבוהה משמעותית מחידוש. כרטיסים חכמים אחרים כגון רישיון נהיגה וכרטיס רב-קו . "זאת ועוד, מפליא בעיננו כיצד האוניברסיטה המהווה מוסד ללא כוונת רווח, גובה תשלום מופקע עבור שירותים בסיסיים הנדרשים מכלל הסטודנטים. כך למשל גובה האוניברסיטה 30 שקלים על הדפסת גיליון ציונים במזכירות הפקולטה, כאשר עלויות ההדפסה נמוכות משמעותית".

יושב-ראש תא אופק, עירא קראוס: "ציבור הסטודנטים ברובו מממן את הלימודים עצמאית, ובשל כך ראוי כי כל גבייה נוספת על שכר הלימוד, תישקל במלוא תשומת הלב. אנו מקווים כי הסוגיות אותן העלנו יקבלו התייחסות הולמת מצד הנהלת האוניברסיטה, ויובילו להוזלת תשלומי הסטודנטים באוניברסיטה העברית כבר בשנת הלימודים הקרובה (תשע"ז). בנוסף, אנו מודים לאגודת הסטודנטים שנרתמה גם היא למאבק בנושא התשלומים העודפים לאוניברסיטה".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה "שמירה על הביטחון של קהילת האוניברסיטה היא מחויבות עליונה של הנהלת המוסד.רשויות הביטחון של האוניברסיטה העברית פועלות בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל ובהתאם להנחיותיה. מערך האבטחה פועל גם בשיטה של פעולות מנע חיצוניות ומרחביות באמצעים גלויים וסמויים על מנת להבטיח את שלומם של כל הסטודנטים בתוך הקמפוס ובסמיכות אליו. האוניברסיטה ואגף הביטחון משקיעים משאבים רבים בימי שגרה ובימים מתוחים יותר בנושא הביטחון בקמפוסים השונים. היקף כ"א העוסק 24 שעות, 7 ימים בשבוע בשמירה על קהילת האוניברסיטה הינו ללא תקדים.  בנוסף – האמצעים הטכנולוגיים אשר נמצאים בשימוש  אגף הביטחון  של האוניברסיטה הינם מהמתקדמים ביותר. לא ניתן להשוות את צרכי הביטחון של האוניברסיטה העברית בירושלים לאלה של מוסדות אקדמיים אחרים בארץ. על כן נדרשת השקעה כספית גבוהה ביותר מצד האוניברסיטה, ורק חלק קטן ממנה נגבה מהסטודנטים".


תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה