שעת סיפור עם רעיית הנשיא



רעיית הנשיא, הגב' נחמה ריבלין, עוררה התרגשות רבה כשביקרה בגן ילדים בירושלים וקראה בפניהם את "אגדת גשר" שהוענק להם ע"י ספריית פיג'מה

ילדי גן בטיש קיבלו בשיר את פניה של הגב' נחמה ריבלין שהגיעה לביקור בגן בירושלים. הגן, בניהולה של הגננת דפנה בן גרשום, קושט בעבודות ובציורים שהכינו הילדים בעקבות קריאת הספר והילדים צפו בפנים קורנות כאשר הגברת הראשונה סקרה את הציורים והגשרים המגוונים שיצרו והחמיאה להם על שפע העבודות המעניינות, הצבעוניות והמגוונות שיצרו בעקבות הסיפור.

הגב' ריבלין הקריאה בפני הילדים את הספר "אגדת גשר" (הוצאת עגור) שכתב הסופר שלמה אבס שאף הגיע לגן כדי להיות נוכח בביקור (איורים: גיל-לי אלון קוריאל). הספר חולק לכ-120,000 ילדי גן חובה ברחבי הארץ המשתתפים בספריית פיג'מה, התוכנית הגדולה בישראל להנחלת אהבת הקריאה ועידוד שיח ערכי בקרב ילדי גן ומשפחותיהם.

ספריית פיג'מה נוסדה ע"י קרן גרינספון ישראל ופועלת בשיתוף משרד החינוך בכ-8,000 גני ילדים. התכנית מעניקה לכ-250,000 ילדי גן (צעירים ובוגרים) ממלכתיים וממ"ד, שמונה ספרים איכותיים בכל שנה, ובכך יוצרת מכנה תרבותי משותף ורחב בין ילדים ומשפחות בחברה הישראלית. התוכנית מבוססת על התוכנית PJ Library המעניקה עשרות אלפי ספרים בעלי זיקה לתרבות יהודית למשפחות ביותר ממאה קהילות ברחבי ארצות הברית וקנדה.

לאחר שהקריאה להם את הסיפור, שוחחה הגברת ריבלין עם הילדים יחד עם הסופר, שלמה אבס, על המסר החשוב שבבניית גשרים בין בני אדם וקבוצות. הגברת ריבלין הדגישה כי דוגמה לכך היא "גן בטיש",גן ממלכתי, המשלב ילדים חילוניים ודתיים בגילאים שונים בסביבה חינוכית מקבלת ומלמדת, ואמרה: "מה שחשוב הוא לא הגשר הפיזי שבונים בפטיש ומסמר כפי שכתוב בסיפור, אלא בניית גשרים אמתיים לחיבור בין בני אדם וקבוצות בחברה הישראלית ובעולם."

גלינה פרומן-מנכ"לית קרן גרינספון ישראל ומנהלת תכניות ספריית פיג'מה ומכתבת אל-פאנוס בירכה את גב' ריבלין על הביקור והתרגשה לראות את בקיאות הילדים בסיפור. פרומן: "אנחנו נרגשים מהביקור המכובד ושמחים שהילדים זכו לשמוע את הסיפור מפי רעיית הנשיא. בשנה הראשונה לפעילות התכנית הוענק הספר ל-3,000 ילדים וקיבלנו עליו הדים חיוביים מאוד מהגננות והילדים. אנחנו שמחים לתת הזדמנות לדור חדש של ילדים להכיר את הספר וליהנות מהפעילות סביבו ולהעניק לדור חדש של ילדים יצירות ספרותיות ישראליות קלאסיות המאוירות ברמה אמנותית גבוהה ואשר מעודדות שיח ערכי בגן ובמשפחה בעקבות קריאתן".

מספר הסופר שלמה אבס: "הסיפור אגדת גשר מבוסס על ההבנה וההכרה שכדי לחיות טוב יותר צריך לבנות גשרים ולא חומות. לפני מספר שנים החלטתי לעבד את הרעיון לספר ילדים משום שגם ילדים, בדומה למבוגרים, יודעים מהי חברות, וגם הם חווים לעתים מריבה עם חבר. ילדים צריכים להבין את החשיבות של פיוס שהוא להבנתי צורך אנושי בסיסי לחיים טובים יותר. לנגד עיני עמדה גם התקווה שזרע הפיוס יינטע בילדים הגדלים על ברכי ספר כזה, והוא עתיד להניב פרי גם בחייהם כבוגרים". בתום הביקור נשאר אבס בגן ונעתר לבקשת הילדים לחתום לכל אחד מהם על העותק האישי של הספר שקיבל מספריית פיג'מה.

בתמונות: גלינה פרומן, מנכ"לית ספריית פיג'מה, רעיית הנשיא ושלמה אבס, באדיבות יח"צ

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה