חנוכה חג יפה כל כך



שבוע של אירועים חוויתיים לכל המשפחה בחג החנוכה, מוסדות התרבות בירושלים מציעים מגוון אטרקציות ופעילויות לרגל החג

מתחם התחנה הראשונה יקיים מגוון אירועים מיוחדים לרגל חג החנוכה, רובם פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום. בין האירועים: סדנה לבניית חנוכיות, הצגות של תיאטרון הקרון, מופע מחול ומולטימדיה, סדנת תנועה לילדים ועוד (פירוט האירועים מופיע בהמשך). כמיטב המסורת, יתקיים בכל ערב טקס הדלקת נרות עם חנוכייה גדולה שתוצב ברחבה, והילדים יוכלו ליהנות מסופגניות שיחולקו בחינם.

את האירועים יפתח ערב תיאלנדי מסורתי הכולל מופע מרתק של הלהקה korphai, דוכני אוכל רחוב תאילנדי. בהמשך השבוע ייהנו המשפחות שיגיעו למתחם, מאירועי מחול, תיאטרון ומוסיקה ומסדנאות יצירה ותנועה לכל המשפחה.

תיאטרון הקרון הירושלמי יעלה 5 הצגות חנוכה שונות (לכל המשפחה, מגיל 3) : הסופגנייה שקפצה מהמחבת, מעשה בפילה ונס חנוכה, אלף סופגניות, הלביבה שהסתבכה והסופגנייה שהתגלגלה.

בית מחול שלם יקיים מופע אמפיבי: מופע מחול ומולטימדיה המתאים לילדים מגיל 7 ולכל המשפחה, עם סדנת תנועה. 

בשבוע החנוכה תתקיים גם סדנא לבניית חנוכיות- בניית חנוכיות עם חומרים שונים ומגוונים. (לילדים מגיל 3 ומעלה).יקלית בה יוצבו כלי נגינה מתרבויות שונות: הודו, פרס, אינדונזיה, הונגריה, ויאטנם, סין, ועוד, וכלי נגינה מקוריים. למבקרים תהיה הזדמנות לראות את כלי הנגינה המעניינים ולנגן עליהם וכך יחשפו לצליליהם הייחודיים של הכלים הלא מוכרים.

"האדם שמולי"-אירוע חנוכה לכל המשפחה עם שפע פעילויות ברוח החג, בניהן: סדנאות יצירה, בישול, תיאטרון רחוב, דמויות שטח, ספורט קידס, מתחם חנוקטנטנים, איפורי פנים, בלונים, הגרלה נושאת פרסים ועוד..... והכל לצלילי מוזיקה קצבית ותוססת שתתנגן ברקע. 

בכל יום תתקיים הדלקת נרות של חב"ד בקעה ויחולקו סופגניות.

חגיגה של מוזיקה תתקיים במוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים במהלך חודש דצמבר:  פסטיבל בקצב נשי בו יתארחו הזמרות המובילות במוזיקה הערבית העכשווית, ומופעים מוסיקליים נוספים בגלריות המוזיאון . גם מקומם של הילדים לא נפקד ובהתאם לכך תתקיים  במהלך השבתות בחודש דצמבר חוויה מוסיקלית לכל המשפחה – ילדים יוצרים תרבות". 

הפעילות החווייתית כוללת חידות מוסיקליות, סדנאות להכנת כלי נגינה מחומרים ממוחזרים, עמדות האזנה לקטעי מוסיקה, הקרנת הסרט המוסיקלי פטר והזאב, מפגש עם מוסיקאית בו יכירו הילדים כלי נגינה מהמזרח והמערב, ינגנו על כלי הקשה ויתנסו במקצבים בסיסיים. כמו כן, תתקיים הפעילות "משפחה מנגנת" שתכלול משחקי קלפים, זיכרון ודומינו מוסיקליים. 

מוזיאון ישראל יפתח את שעריו בחנוכה לכלל ילדי ישראל בחינם. זו תהיה ההזדמנות להיפרד יחד עם הילדים מתערוכת קיצור תולדות האנושות – התערוכה המדוברת של 2015. במיוחד לחג האורות: קבוצת "פירומניה" תבצע במוזיאון מופע מרהיב של קסם, אשליה, לייזרים והרבה אור המתאים לכל המשפחה. הכניסה למוזיאון לילדים במהלך ימי החג היא חינם. הכניסה למופע "מסיבת אור" היא בתשלום (60 ₪ למבוגר כולל כניסה למוזיאון ו-45 ₪ לילד או למנויי המוזיאון). מחיר סדנא 20 ₪, 15 ₪ למנוי.

מוזיאון מגדל דוד מזמין אתכם בחופשת חנוכה, ילדים ומבוגרים, לראות איך האור משתנה תוך כדי תנועה. מתחילים את היום בסיור מיוחד ברחבי המוזיאון ובסדנת סופגניות, לקראת השקיעה יוצאים לסיור חנוכיות ברובע היהודי וחוזרים בלילה החשוך לראות את המצודה העתיקה מוארת להפליא בחיזיון הלילי.

פעילות יום

הצטרפו אלינו לסיור מיוחד במוזיאון מגדל דוד בליווי שחקנים בעקבות ויחד עם דמויות וגיבורים מההיסטוריה של ירושלים, דוד המלך, יהודה המכבי, בר כוכבא -  גיבורים שפתאום מתעוררים לחיים... אחרי הסיור בואו להנות מסדנאת קישוט סופגניות. ימי חופשת חנוכה 8-14.12 יציאה לסיור בשעות 10:00, 12:00 ו 14:00.

במסגרת חמשושליים – יום שישי 11.12 בשעות 10:00 ו 12:00 במחיר של 20 ₪ למשתתף.

פעילות אחר הצהריים

אחר הצהריים, כשכבר מחשיך, נצא לסיור-משחק בעקבות חנוכיות, נרות ואור ברובע היהודי. נתחיל בהדלקת נרות מסורתית, נצא לסמטאות הרובע המוארות עם משימות מיוחדות ונקנח בסופגניה חמה ומתוקה.במסגרת חמשושליים סיור ביום חמישי 10.12 בשעה 16:30 במחיר של 35 ₪ למשתתף.

פעילות ערב

כשהלילה יורד על אבני חצר המוזיאון, עולה "החיזיון הלילי". לצלילי מוזיקה מקורית נגלה סיפורה של העיר ירושלים בדימויי ענק עוצרי נשימה של מציאות מדומה. "החיזיון הלילי" עשוי בטכניקה של "אחיזת עיניים" ועוטף את הצופה בחוויה רב חושית יחידה מסוגה. סיפורה של העיר ירושלים ותולדותיה לאורך 4,000 שנה מסופרים מכל עבר בצבעוניות כובשת, צלילים ממגוון תקופות וקולות מימים עברו. החיזיון מתקיים תחת כיפת השמים  מומלץ להצטייד בלבוש חם.  משך המופע כ 45 דקות.  מומלץ להתעדכן במועדים באתר.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מציע בחג החנוכה שלל פעילויות, תערוכות, מיצגים וסדנאות המתאימות לכל המשפחה. במהלך ימי החג יתקיימו במוזיאון מגוון רחב של פעילויות העוסקות בנושא אור, צל ואש המתאימות לטווח רחב של גילאים.

MakeLight משחקי (י) לֵדִים: רק בחנוכה, תצוגה חדשה וייחודית רק לחג החנוכה המציגה בתנאי החשכה, יצירות אינטראקטיביות ייחודיות של מייקרים, יוצרים ומעצבים טכנולוגים, העושות שימוש בטכנולוגיות אור וLED.

 

תמונות: באדיבות יחצ; תיאטרון הקרון, מוזיאון האסלם, מוזיאון ישראל; אריק סולטן, מוזיאון מגדל דוד; ריקי רחמן, מוזיאון המדע; אבי חיון. תמונה ראשית- ריקי רחמן, מוזיאון מגדל דוד. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה