הנהלת הסינמה סיטי בבירה: 'לא נפתח בשבתות'



למאחר מאבק ממושך לפתיחת מתחם הסינמה סיטי בשבתות, הודיעו היום (א') בעלי המתחם לבג"ץ כי אין בכוונתם לפתוח את המתחם בשבת. ממלא מקום ראש העיר, יוסף דייטש בתגובה "זהו ניצחון לשפיות ולשמירת הסטטוס קוו העדין בירושלים"

פעילי תנועת "התעוררות" בירושלים הגישו לפני כשנתיים עתירה לבג"ץ, בדרישה לאפשר את פתיחת מתחם הסינמה סיטי גם בשבת. בעתירתה, ציינה התנועה כי ההסכם אשר נחתם בין עיריית ירושלים, משרד האוצר ובעלי הסינמה סיטי, אשר כולל סעיף אי-פתיחת המתחם בשבת, פוגע בציבור החילוני והפלורליסטי בירושלים ובסביבתה. כעת, לאחר מאבק ממושך בנוגע לסוגיית פתיחת המתחם בשבתות, הודיעו בעלי המתחם כי אין בכוונתם לפתוח את המתחם בשבתות. 

הבעלים הגישו לבג"ץ בקשה לסיים את ההליכים בעתירה שהוגשה נגד החלטת המדינה לאסור את פתיחת המתחם בשבת. 

בעבר היו מעוניינים להפעילו בשבת,  אך כעת החליטו כי אינם מעוניינים בדבר. 

מ״מ ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, הגיב להחלטת בעלי הסינמה: "זהו ניצחון לשפיות ולשמירתהסטטוס קוו העדין בירושלים, אין ספק שמדובר בהחלטה משמחת, ההנהלה הבינה שרוב הציבור בירושלים הינו שומר מסורת ומעדיף למנוע מלחמות מאבקים מיותרים בין דתיים לחילונים ולא לחפש לשבור את הטאטוס קוו העדין והיחסים הטובים שיש בין האוכלוסיות בעיר בשנים האחרונות. צר לי שנציגים כדוגמת תנועת התעוררות ואחרים פעלו ופועלים בנושא זמן רב בכדי להביא לסכסוכים ותבערה בעיר.

סגן ראש עירייית ירושלים ישראל קלרמן: "הודעה של הנהלת הסינימה סיטי שלא לפתוח בשבת מוכיחה את מה שאמרנו בעבר, רוב תושבי העיר הינם שומרי מסורת. וגם אלו שרוצים לבלות בשבת, מתחשבים ברגשות רוב תושבי העיר ויורדים לשפלה על מנת לבלות. אלו שניסו להצית את האש ולגרום לסכסוך בין תושבי העיר, אלו מספר פעילי שכונות ונציגי מפלגות שכל מה שעומד לנגד עיניהם, אלו ספינים שיעזרו להם להיבחר למועצת העיר בבחירות שיערכו בעוד קצת פחות משלש שנים. אותם עסקנים ונציגי מפלגות עומדים גם מאחורי ניסיון הצתת האש בשכונות המעורבות בבירה. אני שמח שהתושבים החילונים והחרדים כאחד לא משחקים לידיהם וחיים בדו קיום יוצא מן הכלל".

בתגובה אמר עו"ד יוסי חביליו, מי שהגיש את העתירה וכן את הבקשה לביזיון בית המשפט: "אני דוחה מכל וכל את הודעת סינמה סיטי על כך שהם אינם מתכוונים לפתוח את המקום בשבתות ומועדים, מדובר בהונאה של בית המשפט העליון ושל הציבור. העתירה הוגשה גם כנגד היזמים, ורק על בסיס הודעתם בדבר נכונותם לפתוח את המתחם בשבתות וחגים, ניתן פסק הדין של בית המשפט העליון. קודם היה זה ניר ברקת, ועכשיו היזמים עושים צחוק מבית המשפט ומהציבור ואני מקווה שהדבר לא מתואם ביניהם. אנחנו נמשיך את הליכי הביזיון ונבקש לחייב את היזם והעירייה לפתוח את המתחם בשבתות."

בניגוד להצהרות שנשמעו מאנשי תנועת "התעוררות", שהייתה שותפה לעתירה, אשר אמרו שהם משלימים למעשה עם החלטת היזמים ולא ימשיכו במאבק לפתיחת המתחם בשבת,  אמר חביליו כי "אני ועמותת צחור נמשיך במאבק המשפטי ונילחם עבור תושבי ירושלים לשמירה על הצביון הפלורליסטי של העיר. לאור התנהלות היזם, בנוסף להליך המשפטי שיימשך, אני קורא לציבור בירושלים והסביבה להחרים את מתחם סינמה סיטי עד שיפתח בשבתות."

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה