פתוח טכנולוגי עולמי חדש יופעל בפעם הראשונה במוזאון מגדל דוד שבירושלים: מדריך התיירים הדיגיטלי הנייד הראשון הפועל בטכנולוגיית מציאות רבודה גיאו-מרחבית

ה- AugmentiGuide הינה המערכת הראשונה בעולם שמספקת חוויית מציאות רבודה גיאו-מרחבית ניידת ומדויקת. יכולת זו מודגמת לראשונה באחת התצפיות היפות ביותר לעיר ירושלים.
ממגדל הורדוס במוזאון מגדל דוד מתאפשרת תצפית של 360 מעלות אל עבר העיר העתיקה והחדשה, והיא נחשבת לאחת התצפיות היפות בעולם.
בטכנולוגיית המציאות הרבודה (AR), ברגע שממקמים את מצלמת הטאבלט על הנוף, מופיעות על גבי המסך נקודות הקשורות לאתרים השונים שבתמונה ובלחיצה קלה ניתן לקבל מידע על המקום שמולך באמצעות אודיו (עברית ואנגלית) וטקסט כתוב.

בניגוד לטכנולוגיה שקיימת היום בה סטיות התקן במבט אל נוף פתוח ומורכב הן גדולות מאד, הרי שבטכנולוגיה החדשה של  Enviewzב-AgumentiGuide  הדיוק על הנוף המורכב והסבוך של העיר ירושלים הוא מקסימלי והגולש מקבל מידע מדויק על המקומות אליהם הוא צופה. רמת הדיוק נשמרת גם תוך כדי תנועה ובכך ייחודו העולמי של הפיתוח הטכנולוגי הזה.

זוהי מערכת מציאות רבודה הראשונה שמיישמת יכולות פוטוגרמטריה מתצלומים קרקעיים, בטכנולוגית ה"מבטים המקושרים" (Connected Views) של החברה, (בתהליכי הגנת פטנט).

Enviewz בונה בסיס נתונים של תצלומי "מבטים מקושרים" המייצרים פנורמה וירטואלית ומכילים סדרת תמונות עם חפיפה חלקית, שצולמו בזוויות ומועדים שונים. בסיס הנתונים של ה"מבטים המקושרים" מחשב את הקשרים והמיקומים היחסיים של פריטים בתמונות השונות ויוצר עולם תמונות וירטואלי של 360 מעלות.

בסיס נתוני ה"מבטים המקושרים" מאפשר מידול מלא של השפעת הטופוגרפיה והבניינים בסביבה העירונית על התמונה שהצופה רואה. בעזרת חישובים מורכבים על בסיס המבטים, ניתן לחשב מיקום מדויק של הצופה ונקודות העניין שהוא רואה וזה מאפשר בפעם ראשונה יישומים מעשיים של מציאות רבודה גיאו-מרחבית ניידת מכל מקום וזווית שהמשתמש מבקש.

שנת 2015 נפתחת במוזאון מגדל דוד בחידושים והתחדשות טכנולוגית ודיגיטלית - החל מהחודש יוכלו המבקרים במוזאון מגדל דוד להנות משפע של אמצעים דיגיטלים חדשניים שכמותם אין באף מוזאון ישראלי ואלה מרחיבים ומגוונים את חוויית הביקור בו: משחק אייפד חווייתי ייחודי לכל המשפחה שפותח במיוחד עבור המוזאון ונקרא מצודה בטאצ' המשלב קטעי וידאו ואנימציה ומאתגר את המבקרים ברחבי המצודה (בשיתוף חברת The Gamers); אפליקצייה חדשה לילדים וצעירים המלווה אותם בתעלומה הבלשית 'של מי המגדל הזה?' (בשיתוף חברת Quesity), סיור QR למבוגרים בעקבות הממצאים הארכיאולוגיים במצודה (בשיתוף אוניברסיטת חיפה), סיור QR "חפש את המטמון" לילדים דרך הצריחים, המגדלים ומעברים סודיים (בשיתוף אוניברסיטת חיפה) וסרטון תלת-מימד ייחודי מסוגו בארץ המוקרן בשעות היום ובו שחזור בריכות וארמון הורדוס מלפני 2,000 שנחשפו לאחרונה.

מוזאון מגדל דוד משיק גם אתר אינטרנט חדש מותאם מובייל הכולל מדריך קולי להורדה בחינם ב- 6 שפות, סיור וירטואלי 360 מעלות בליווי אודיו וטקסט, חנות אונליין של קטלוגים ומוצרים הקשורים לירושלים, מערך הזמנות און ליין ידידותי והוא חושף את פני ופנים מוזאון מגדל דוד כפי שלא נראו עד כה. לאחרונה נכלל המוזאון וחדרי תצוגת הקבע ב-  Google Street View. למבקרים במוזאון רשת אלחוטית חינמית.

המוזאון פותח את שעריו בפני מפתחים, יזמים, חברות סטארט-אפ, אנשי הייטק וכל מי שמעוניין לפתח מוצרים שפונים לקהל רחב ובינלאומי ומחברים בין תוכן וחוויה, במקום שמחבר בין עבר הווה ועתיד ויש בו סיפורים של אלפי שנים שרק מחכים להתפרץ. 

 

תמונה: באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה