הכלניות הקדימו השנה



חודש נובמבר הגשום הקדים את פריחת הכלניות בכל הארץ. כבר בתחילת דצמבר יכולנו לראות כלניות בנגב המערבי וגם בהרי ירושלים. ימים אלה הם שיא הפריחה של האדום וכדאי להגיע כבר עכשיו לפני הצפיפות של " דרום אדום"

מי שרוצה לא לנסוע רחוק כדאי לו  להגיע לשמורת פורה על כביש 40 בין צומת פלוגות לצומת בית קמה. לאחר שתעברו את ההתמזגות של כביש שש עם כביש 40 תבחינו בשלט " שמורת פורה" שם תפנו ימינה למגרש החניה . אפשר טיול ברגל ואפשר לנסוע עם כל כלי רכב לשמורה ולנחל שקמה. השילוט באזור מצויין.

ביציאה משמורת פורה  תעלו שוב לכביש ארבעים  לצומת בית קמה.בצומת פנו ימינה לכיוון נתיבות ולאחר נסיעה קצרה שוב ימינה לכיוון דורות – רוחמה . לפני קיבוץ רוחמה יהיה שלט מצד ימין  "ביתרונות רוחמה" הדרך עבירה לכל רכב בתנאי שהיא אינה בוצית , הכלניות יקיפו אתכם מכל עבר.

חזרה לכביש הראשי ופניה ימינה לכיוון שדרות לאחר נסיעה קצרה תראו את חוות שיקמים וממולה את גבעת הכלניות , שווה לטפס אליה לאחוזת הקבר של אריאל ולילי שרון .גם גבעה זו והאזור הסמוך מלאים בכלניות וגם בפריחה צהובה של חרציות וסביונים.

ממליץ גם לנסוע לאזור הפריחה הגדול מול קיבוץ רעים ליד נחל גרר.

לבאים מירושלים: נסיעה על כביש שש משם לצומת בית קמה ובצומת ימינה לכיוון נתיבות. בצומת בית הגדי נפנה מערבה וברמזור השני שמאלה. נעבור את אחוזת הקבר של הבאבא סאלי  עד לפניה לכיוון עלומים בארי ורעים(כביש 232) ואתם בארץ הכלניות. ( נסיעה של 100 ק"מ לערך אבל שווה כל מטר) תעצרו בצומת סעד , מצד שמאל של הכביש לפני שתפנו לכיוון נחל גרר.  פרחי הכלניות נמצאים  בכל פינה ובכל חורשה מנוקדים  בתוך מצע של פרחים צהובים. ממש דרום אדום.

אבל כל אלה מתגמדים  מול היופי הנדיר של דרום גשום, ירוק ופורח עם שדות חיטה רחבי ידיים עד קצה האופק .הנוף הזה  משאיר  את טוסקנה ופרובאנס הרבה מאחור וכל זה במרחק שעה נסיעה מהבית.

לידיעתכם באזור נתיבות ושדרות לא תוכלו למצוא מסעדות או בתי קפה פתוחים בשבתות, אלא רק בתחנות הדלק. כדאי לבדוק מה בכל זאת פתוח.

.

 

 

למתעניינים  כדאי לעצור באתר החץ השחור מול קיבוץ מפלסים  לתצפית על רצועת עזה. במקום אנדרטה לזכר הנופלים בפעולות התגמול של שנות החמישים.

סעו ותהנו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה