מתגברים את מערך המשמר האזרחי והמתנדבים בשכונות



עיריית ירושלים בשיתוף משטרת ישראל החליטו על מבצע גיוס נרחב לתגבור מערך המתנדבים במשמר האזרחי במטרה להחזיר את תחושת הביטחון לתושבי השכונות.בנוסף, העירייה מרעננת את ההנחיות והערנות ומתגברת את מערכי האבטחה, במוסדות החינוך בבירה

בישיבה שנערכה היום בראשות ראש העיר ירושלים, מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים במשטרה ובהשתתפות ראשי המינהלים הקהילתיים בירושלים בשל ההחמרה במצב הביטחוני בשכונות העיר הוחלט על מבצע גיוס נרחב לתגבור מערך המשמר האזרחי והמתנדבים במטרה לחזק את הסיוע האזרחי לכוחות הביטחון ולהחזיר את תחושת הביטחון לתושבי השכונות.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "החלטנו על מבצע נרחב לגיוס מתנדבים למשמר האזרחי בירושלים. אני קורא לתושבי ירושלים להתנדב ולחזק את הסיוע האזרחי לכוחות הביטחון, זאת לצד הגברת הערנות הנדרשת מצד כל התושבים".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב , יוחנן דנינו: "לאור הפיגוע האחרון החמור בירושלים, המשטרה ביחד עם יתר גופי הביטחון, ממשיכה בפעילות מבצעית מואצת ורחבת היקף  לסיכול הטרור והפרות הסדר בירושלים וביתר חלקי הארץ. אני שב ומדגיש את השימוש הנחוץ בעת הזו  במתנדבים  במשטרה בדגש על מתנדבים נושאי נשק באבטחת בתי הכנסת".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי " למשטרת ישראל ומשטרת ירושלים מערך מתנדבים רחב המהווה מכפיל כוח משמעותי בהגברת הביטחון. אני קורא לציבור להגיע ולהרחיב את מעגל המתנדבים הפועלים עם השוטרים למען ביטחון העיר ומבקריה".

תגבור מערך המשמר האזרחי  יתבצע באמצעות המינהלים הקהילתיים בשכונות. בעירייה ובמשטרה קוראים לכל מי שמאושר לשאת נשק ולמחזיקי נשק ליצור קשר עם המינהל הקהילתי באחת משכונות העיר ולהצטרף למערך מתנדבי האבטחה.

הפגישה התקיימה בהשתתפות  סגני ראש העיר, חברי הנהלת העיר ואירגוני ההצלה הפועלים בירושלים : מד"א ירושלים, איחוד ההצלה, זק"א, החובש הר נוף והשומרים.

בנוסף, הוחלט לרענן את ההנחיות בכל הנוגע לאבטחת מוסדות החינוך בבירה.  מאז תחילת האירועים אגף חרום וביטחון בעיריית ירושלים תגבר את כלל שכונות התפר, בתוספת שעות אבטחה למוסדות החינוך ותגבור משמעותי של ניידות סיור גזרתיות. 

הצבת מאבטחים בגני הילדים נקבעת בהתאם לסדר עדיפות מבצעי שקובעת המשטרה.  בעקבות רצף האירועים הוחלט שכל גן ילדים שיש לו תקן מאבטח, יאויש ממחר.

יש לציין כי אבטחת גני הילדים מושתתת על מספר מעגלי אבטחה ובהם; פעילות המשטרה, ניידות הסיור האזרחיות שנותנות מענה אך ורק לגני הילדים, מערכות בקרת הכניסה (אינטרקום ומצלמה) ולחצן מצוקה.

בנוסף, לאחרונה תגברה העירייה בשכונות התפר את פעילות ניידות הסיור הן בשעות העבודה והן בתוספת של ניידות המהוות מכפיל כוח.

תמונה: באדיבות עיריית ירושלים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה