מתנדבי יד שרה ממשיכים לסייע לתושבי הדרום



מתנדבי יד שרה משרתים מאות פונים המבקשים עזרה. נכוניות יד שרה הסיעו אנשים בכיסאות גלגלים מהדרום שביקשו להתרחק מקו האש הקרוב לעזה ולנסוע צפונה

סניפי יד שרה עובדים במתכונת מוגברת וממשיכים לשרת קשישים ואנשים עם קשיים תפקודיים המבקשים להתרחק מאזור הדרום.
השבוע סייעו המתנדבים לי.ד. תייר  בן 42 מניו יורק, מרותק לכיסא גלגלים, אשר הגיע השבוע לארץ. אימו מספרת: "הגענו לבית מלון באשקלון כדי לבקר חברים ותכננו להישאר שלושה ימים. האזעקות בשבילנו היו סיוט והיה לילה קשה מאוד עבורנו. ביקשנו לעבור מהר ככל הניתן למלון אחר של הרשת בירושלים. אני אסירת תודה ליד שרה ששלחו נכונית והסיעו אותנו".  

נהגים אחרים ביד שרה מספקים ציוד רפואי גדול לבתי לקוחות. למ', בת 24 מאשדוד סופקה מיטה חשמלית המאפשרת לה לישון בממ"ד. "היה קשה מאוד לאימא שלי ולמטפלת להעביר אותי בכל פעם. היה המון לחץ וחרדה. עכשיו כולנו רגועים הרבה יותר", היא סיפרה

למוקד המצוקה התקבלו פניות של מנויים המתקשים בתנועה שביקשו עזרה להגיע לחדרים ממוגנים. המוקדנים התקשרו לילדיהם או לשכנים וביקשו שיסייעו להם. פניה התקבלה גם ממנויה מאילת שסיפרה על מצוקה. המוקדנים חזרו על הוראות פיקוד העורף והרגיעו אותם. המוקדנים גם יוזמים שיחות לאלפי הקשישים והבודדים המנויים במוקד, דורשים בשלומם ומוודאים כי יש מי שנמצא איתם בשעת חרום. המנויים מודים למוקדנים על תשומת הלב. במקביל עובר מוקד המצוקה למרחב מוגן כדי לוודא את שלומם של המוקדנים גם בעת אזעקה בירושלים (בתמונה). גם הרכזות העירוניות המטפלות במרותקי בית וידאו כי לכולם יש סידור מתאים.

במקביל סופקו כיסאות גלגלים ובלוני חמצן ניידים לסניפי הדרום כדי שישמשו אנשים חולים. "ישנם אנשים שזקוקים לכיסא גלגלים כדי להגיע למקלט או למקום בטוח יותר, וישנם חולים שמרוב לחץ יכולים להיעזר בבלון חמצן", אומרים ביד שרה.

סניפי יד שרה ברחבי הארץ הפועלים ממקלטים נפתחו בהוראת פיקוד העורף ונמצאו מתנדבים לשמירה על הציוד הרפואי והמשרדי בשעות הלילה.

משה כהן, מנכ"ל יד שרה, מסכם את מטרות יד שרה בימים אלו: "אנחנו פועלים במטרה להמשיך ולספק את שירותי יד שרה לכל תושבי הדרום ולהקל עליהם ככל שניתן. אנחנו מחזקים את תושבי הדרום בכלל ואת מתנדבי יד שרה בפרט, הממשיכים לשרת את התושבים על אף המצב הקשה. אנחנו ערוכים להרחיב את שירותינו ככל שנוכל, לפי בקשות פיקוד העורף ומחלקות הרווחה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה