עובדי הכנסת יעבירו סדנאות באזרחות לחניכי חוות הנוער הציוני בירושלים



לא רק מחוקקת! במסגרת פרויקט התנדבות, יעבירו אנשי מערך הדוברות של הכנסת, סדנאות באזרחות בדגש על אזרחות במדינת ישראל, לחניכי חוות הנוער הציוני בירושלים

במסגרת הפרויקט, צפויים דוברי הכנסת להגיע לחוות הנוער הציוני על-מנת להעביר כאמור, סדנאות לחניכים בקבוצות קטנות יותר של עד 15 חניכים בכל קבוצה. בסדנאות, ייחשפו החניכים לתחומי העשייה השונים בכנסת, לאפשרות של כל אזרח ואזרחית להגיע למשכן, להשתתף בדיוני הוועדות ואף לבקש להביע עמדות ביחס לנושאים המקודמים על-ידה בחקיקה.

הרכב החניכים; בני נוער מישראל, נוער עולה, חלקו במסגרת פרויקט נעל"ה, ממדינות חבר העמים, צרפת, מרוקו ועוד. היום (ג'), הגיעו 80 חניכים מכיתות י' בחוות הנוער לכנסת, למפגש ראשון עלעבודת הכנסת והיותה 'משכן הדמוקרטיה הישראלית'. המפגש התקיים לאחר סיור מודרך שבו התארחו החניכים לראשונה בחייהם.


מנכ"ל הכנסת, רונן פלוט, בירך על הפרויקט והביע תקווה, כי בעתיד יהפוך לדבר שבשגרה ושישולבו בו עובדי כנסת נוספים. פלוט: "אין ראוי יותר, מכך שעובדי הכנסת, שחיים וחווים ביומיום את הדמוקרטיה הישראלית, יסייעו למוסד חינוכי כחוות הנוער הציוני, שמסייע בקליטתם של עולים צעירים ממדינות רבות ובעצם מכין אותם לחיים במדינת ישראל. אני מאחל הצלחה לעושים במלאכה ומקווה שהמפגש עם דוברי הכנסת יעשיר את ידיעותיהם אודות הכנסת, הדמוקרטיה והחברה בישראל".


מנכ"ל חוות הנוער הציוני, פיני כהן, בירך אף הוא: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה ורואים בכך ערך מוסף חשוב לידע ולהכרה של חניכינו עם המציאות והחיים במדינת ישראל".


מנהל הפנימייה בחוות הנוער הציוני, דני חיים, הוסיף: "אנו שמחים על תחילתה של עבודה משותפת עם הכנסת, שיש בה משום תרומה רבה למאמצים שאנו משקיעים בהכנתם של חניכינו לקראת חיי האזרחות במדינה. הפרויקט יחשוף בפני בני הנוער עולם שעד כה, נדמה להם כזר ומנוכר, בוודאי לאלו מביניהם שבאו ממדינות בהן דמוקרטיה איננה דבר מובן מאליו ושהפרלמנט בהן הינו מוסד שאינו פתוח לכל אזרח ואזרח. אנו מייחלים לשיתוף פעולה פורה וממושך, שיוסיף נדבך חשוב להכרתם של בני הנוער את החיים הציבוריים במדינה".

 
תמונה: באדיבות דוברות הכנסת 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה