בת 80 מירושלים התחברה לפייסבוק ומצאה את אחיה האובד



ספו חכים, בת 80, תושבת קריית מנחם בירושלים, לא ציפתה שהחיבור לפייסבוק ישנה את חייה באופן כל כך דרמטי. לפני מספר חודשים נרשמה חכים לקורס של עמותת "מחשבה טובה", במסגרת הקורס למדה חכים להשתמש בפייסבוק וכך מצאה מחדש את אחיה הקטן שעמו ניתן הקשר לפני יותר מעשור

בעוד ילדים בני שנתיים כבר יודעים להשתמש במסך מגע ורק מחכים לרגע שהוריהם יתנו להם את האייפד, הרי שדור הקשישים נותר הרחק מאחור.

חוסר הידע והיעדר הנגישות מבודד את בני גיל הזהב בעידן שבו התקשורת הופכת ליותר ויותר דיגיטלית.

ספו חכים, בת 80, תושבת קריית מנחם בירושלים, לא ציפתה שהחיבור לפייסבוק ישנה את חייה באופן כל כך דרמטי.

לפני מספר חודשים נרשמה חכים לקורס של עמותת "מחשבה טובה", העוסק בהכרת המחשב לבני גיל הזהב במרכז של העמותה בקריית מנחם. במסגרת הקורס למדו המשתתפים המבוגרים מיומנויות מחשב בסיסיות ובכלל זה כיצד  לפתוח עמוד פייסבוק אישי ולהשתמש באפשרויותיו המגוונות על מנת לשמור על קשר עם חברים, בני משפחה, נכדים ועוד.

למרות גילה המבוגר, ספו חכים נמשכה מיד לעולם הרשתות החברתיות, פתחה פרופיל בפייסבוק והחלה להיות פעילה בו מאוד. היא לא ציפתה שכתוצאה מהקורס שאליו נרשמה היא תמצא מחדש את אחיה הקטן שעמו ניתן הקשר לפני יותר מעשור.

"יש לי אח קטן (20 שנה הפרש), שעבד עד לפני 10 שנים ברפאל. לאחר שהתחילה תקופת האינתיפאדה הראשונה אחי ירד מהארץ לקנדה בלי להודיע לאף אחד והקשר ניתק", מספרת חכים."כשפתחנו פייסבוק העליתי את התמונה שלי כתמונת פרופיל והמשכתי להעלות תמונות ולהשתמש בפייסבוק באופן פעיל. אחי הקטן, שגר בקנדה, ראה את התמונה שלי בפייסבוק וכתב לי הודעה! מאוד שמחתי לשמוע ממנו אחרי כ"כ הרבה זמן ומאז הקשר בינינו התחדש. באתי ללמוד מחשבים ובלי להתכוון קיבלתי בזכות מחשבה טובה דבר אחר שמאוד חשוב לי".

מאז ספו נכנסת כמעט כל יום לפייסבוק ומדברת עם אחיה שבקנדה. היא גם הספיקה ליצור קשר עם אחיינה שבחו"ל ולראות תמונות של אשתו והילדים, וכמובן לדבר עם המשפחה, במיוחד עם הנכד האהוב עליה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה