פריחת הכלניות כבר בשיאה



החום של חודש ינואר זרז את פריחת הכלניות בדרום ואם הוא יימשך ינבלו הכלניות בתוך כמה ימים, כך שכדאי להזדרז

זה קורה בכל שנה ממש באותו תאריך סוף ינואר תחילת פברואר. כל הנגב מתכסה אדום בכל אזורי הפריחה ושטחים שהיו ירוקים הופכים לאדומים. רק שהשנה נראה שהכמות קטנה משנים שעברו בגלל עצירת הגשמים בחודש האחרון. ממליץ לנסוע לאזור הפריחה הגדול מול קיבוץ רעים ליד נחל גרר, ליד קיבוץ עלומים הסמוך, ובצומת סעד. אזור קרוב יותר היא שמורת נחל פורה (PURA.) לפני צומת בית קמה מכיוון צפון.

אלפים פוקדים את גבעת הכלניות שם קבורים לילי ואריאל שרון. גם גבעה זו מלאה בפריחה והמבקרים באים בעיקר לחלוק כבוד לאריאל שרון ז"ל  וגם עושים פיקניקים בתחתית הגבעה. משפחה ליד משפחה. "גזלנים" זריזים העמידו במקום את המכונית המזמרת שמוכרת שתייה וחטיפים.

מי שרוצה להגיע לשמורת נחל פורה ייסע בכביש שש דרומה  וכמה ק"מ אחרי שהוא מסתיים ומשתלב עם כביש 40 ומעט לפני צומת בית קמה לא תפספסו את המרבדים.

מי שרוצה להגיע לאזור סעד ובארי ימשיך לצומת בית קמה ייסע מערבה ואחרי שלושה ק"מ יפנה לכיוון דורות רוחמה גבעת הכלניות נמצאת מול חוות שקמים משמאל הכביש.

לאחר הביקור באחוזת הקבר נחצה את העיר שדרות בסוף הכביש ברמזור נפנה ימינה ואחרי 50 מטר נפנה ברמזור שמאלה עד צומת סעד ומשם הדרך קצרה לבארי רעים ועלומים. משטחי כלניות לעד.

למתקדמים כדאי לעצור באתר החץ השחור מול קיבוץ מפלסים  לתצפית על רצועת עזה. לעבור בין האנדרטה לזכר הנופלים בפעולות התגמול של שנות החמישים.

ובשורה התחתונה טוסקנה ופרובאנס זה ממש כאן -רק במרחק נסיעה של שעה מירושלים  רק יותר יפה התחושה שלי שהפריחה השנה תהיה מאוד קצרה  ורוב הכלניות מראות כבר סימנים של התייבשות והחלו לנבול, ואם אתם באים בשבת אל תוותרו על חוף זיקים אחד היפים בארץ ושם גם תוכלו לראות מה עשתה הזרימה בנחל שיקמה לנוף ואת האגם החדש שיצרה..

 

 צילום: שלום אורן  ודורית ואג 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה