באשר פרומז'רי – סיפור הסינדרלה של הגבינות



עשרות אלפי בתי עסק ברחבי הארץ השתתפו ביום העסקים הקטנים עליו הכריז בנק הפועלים, מסעדת באשר פרומז'רי בלב שוק מחנה יהודה שבירושלים גם השתתפה ביום שכבר הפך למסורת

באשר פרומז'רי, אשר ממוקמת בלב שוק מחנה יהודה שבירושלים, היא מעין סיפור הסינדרלה של הגבינות. פתיחתה של החנות המייבאת גבינות נדירות מרחבי אירופה התרחשה ממש במקרה, כמו רוב הדברים הטובים שאנחנו נתקלים בהם.

אלי באשר הוא דור שלישי לבעלי מסעדת פועלים קטנה בשוק אשר במשך 55 שנה הציעה לבאי המקום אוכל ביתי לפי מיטב המסורת הירושלמית. ייתכן ואלי היה ממשיך בדרכם של אבו וסבו אלמלא היה מתאהב, בעקבות הטיול לצרפת, בתרבות הגבינות האירופאית.

בטיול נחרץ גודלו: כנגד כל הסיכויים החליט אלי לייבא תרבות זו ישירות ללב השוק והקים חנות שמבחר הגבינות בה לא היה מבייש שום פרומז'רי צרפתית אסלית.

פעם בחודש נוסע אלי לשוק האוכל הסיטונאי הגדול בפרוורי פריז ובוחר בקפידה גבינות בטעמים שלדעתו יתאימו לקהל הישראלי. חוץ מגבינות ניתן למצוא בחנות מגוון יינות, ממרחים, פסטות מיובאות מאיטליה, בירות מיובאות, לחמים מיוחדים ועוד הרבה מוצרים ייחודיים.

עסק זה הוא אחד מהעסקים הרבים אשר השתתפו ביום העסקים הקטנים של בנק הפועלים. יום העסקים הקטנים, נערך כבר שנה שנייה  ברציפות, והעניין כבר הופך למסורת: עשרות אלפי בתי עסק ברחבי הארץ השתתפו ביום העסקים הקטנים עליו הכריז בנק הפועלים, כשמאות אלפים ברחבי הארץ נהנו ממגוון רחב של הטבות שניתנו על ידי העסקים הקטנים.

מטרת יום העסקים הקטנים, עליו הכריז בנק הפועלים, היא לקרוא לתושבי ישראל לבצע את קניותיהם בעסקים קטנים, במטרה להאיר את חשיבותם של העסקים קטנים ולעודד את התושבים לבצע קניות בעסקים אלה גם לאורך כל השנה. ההשתתפות ב"יום העסקים הקטנים" פתוחה לכל בתי העסק הקטנים ברחבי הארץ ללא קשר לזהות הבנק שבו מתנהל החשבון שלהם. 

יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, ביקר בשוק מחנה יהודה בירושלים, שוחח עם הרוכלים וערך קניות לשבת בדוכנים השונים: "במדינות העולם, בעיקר באירופה ובארה"ב, הופנמה העובדה כי צמיחה בת קיימא במשק ובכלכלה נשענת בראש ובראשונה בהתרחבותם של העסקים הקטנים והבינוניים. אנחנו בבנק הפועלים מאמינים בטיפוחם ובהצמחתם של העסקים הקטנים ובשנים האחרונות הרחבנו באופן ניכר את האשראי המיועד לעסקים אלה ובכך מאפשרים לעסקים הקטנים בכל רחבי הארץ להתפתח, להתרחב ולגייס עוד כוח אדם. במסגרת מדיניות זו של בנק הפועלים הוענקו סמכויות נרחבות יותר למנהלי הסניפים בהענקת אשראי לעסקים הקטנים שבתחומם – אותם הם מכירים מקרוב וניתן ללוות אותם באופן אישי וצמוד יותר.

העיר ירושלים מתאפיינת בריבוי של עסקים קטנים ובינוניים במגוון של תחומים ופעילויות: במסחר, ביזמות, וכמובן בתחומי המזון והמסעדנות. די להביט כאן סביבנו, בשוק מחנה יהודה, כדי להיווכח בצמיחה הבלתי פוסקת של העסקים הן בכמות והן באיכות וברמה שלהם.אנחנו רואים ברכה וחשים סיפוק על תרומתנו להצמחת העסקים הקטנים והפעילות במשק הישראלי".

יום העסקים הקטנים מתקיים כחלק ממהלך אסטרטגי עליו הכריז הבנק לפני כשנתיים, שכולל בין השאר הגדלה משמעותית של האשראי הניתן לעסקים קטנים, שורה של כלים חכמים להתנהלות נכונה ואת מועדון CashBack, המבטיח ללקוחותיו החזרים במזומן לעו"ש על רכישות בבתי עסק, כולל אלפי עסקים קטנים בכל רחבי הארץ.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה