מיזם חברתי- חינוכי- ספורטיבי בירושלים: פתיחת שנה של מחוז ירושלים בפרויקט "שער שוויון"



פרויקט "שער שוויון", הוא מיזם חברתי-חינוכי-ספורטיבי, השואף לבנות חברה טובה יותר המבוססת על ערכי הכבוד, הסובלנות והערבות הדדית, תוך העלאת המודעות של הדור הצעיר ברחבי מדינת ישראל בנושאי ההשכלה ואורח החיים הספורטיבי

מטרותיו המרכזיות של הפרויקט, אשר מופעל ע"י עמותת היוזמה החינוכית ספורטיבית (ע"ר) הוא הקניית מסגרת חינוכית, חברתית וספורטיבית לילדים מאזורי הפריפריה החברתית של מדינת ישראל.

במסגרת הפרויקט, מוקמות קבוצות בבתי ספר יסודיים לילדים בכיתות ה'-ו' (גילאי 10-12), אשר מורכבות מכ-15 ילדים בקבוצה. בשנת הפעילות תשע"ד, תפעלנה במסגרת הפרויקט 72 קבוצות במחוזות ירושלים, מרכז הארץ, הנגב, הגליל העליון ומחוז הכרמל, כאשר בסה"כ ישתתפו השנה כ-1,100 ילדים.

כל קבוצת ילדים בפרויקט נפגשת במהלך שנת הלימודים 4 פעמים בשבוע במשך שנתיים של פעילות: פעמיים עם מאמן הכדורגל המוסמך לאימון מקצועי ופעמיים נוספות מתקיימים מפגשים עם חונכים במרכז למידה, בו זוכים הילדים לסיוע בשיעורי הבית ובהכנה למבחנים, וכן לפעילויות חינוכיות להקניית ערכים.

אחת לחודש, מתקיים בכל מחוז טורניר גדול וחגיגי אליו מגיעות כלל קבוצות האזור, כאשר לקראת הטורניר, הציפייה של הילדים גדולה מאוד. מחוז ירושלים ערך השבוע את טורניר פתיחת השנה באצטדיון קראף שבגן סאקר. בטורנירים, ניתן  למצוא קבוצות משכונות מגוונות ברחבי העיר: גילה, גאולים, קריית מנחם, צור באהר, פסגת זאב, נווה יעקב וקבוצת העיר העתיקה.

מנהל מחוז ירושלים בפרויקט "שער שוויון", איתי גרוס מסר כי הוא שמח לפתוח שנת פעילות חדשה לפרויקט החשוב, אשר עתידה להיות עמוסה באירועים דוגמת טורנירי כדורגל, הרצאות ופעילויות חינוכיות וחברתיות רבות. גרוס הוסיף כי לצד ההתרגשות של הילדים מהטורניר עצמו, ההיבט החינוכי נשאר במרכז הפרויקט בכלל והטורניר בפרט. גרוס פירט כי הבחירה בנושא "האחר הוא אני", נועדה לקרב בין המגוון והרקע השונה של הילדים אשר משתתפים בפרויקט, בתקווה שהפעילות תוכל לייצר דו-שיח והיכרות טובה יותר של המשתתפים בפרויקט, על כל צבעיה של העיר.

צילום: נביל עסאקלה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה