הותר לפרסום: משטרת ירושלים עצרה שלושה גברים החשודים בהונאה



מדובר בתושבי ירושלים החשודים כי במהלך השנתיים האחרונות הפעילו רשת שהונתה את רשויות המדינה.מעצרם של שניים מהם הוארך בחמישה ימים, החשוד השלישי שוחרר למעצר בית, בהמשך יוגש נגדו כתב אישום

הפרשה החלה בעקבות מידע מודיעיני אשר התקבל ביחידה המרכזית ובעקבות כך, הוקם צוות חקירה משותף ליחידה המרכזית, לביטוח הלאומי ולגורמים שונים בצה"ל.
צוות החקירה המיוחד החל בחקירה סמויה והתחקה אחר עקבותיהם של השלושה.

בחקירה הסמויה עלה כי השלושה היו מציעים לצעירים  חרדים להשתחרר משירות צבאי על סעיף נפשי לאחר שיקבלו אישור מפסיכיאטר המאשר כי הם סובלים מנכות נפשית. תמורת כל אישור קיבלו ראשי הרשת  כ- 1,500 ₪. חברי הרשת היו מפנים את הצעירים לפסיכיאטרים, שהיו מעניקים להם אישורים פיקטיביים אותם היו מציגים בפני רשויות צה"ל. 
 בנוסף לאישור, קיבלו המשתמטים לכאורה, אישורים לזריקות הרגעה פסיכיאטריות אותן היו אמורים לקבל בהזרקה מהאחיות בקופות החולים.
חברי הרשת היו מחליפים את התרופה הפסיכיאטרית באמפולת 12B, עמה היו ניגשים לאחיות בקופות החולים ולאחר ההזרקה היו מציגים את האישור שניתן  מהאחיות בפני שלטונות הצבא
 וזאת על מנת להשתחרר מהשירות הצבאי.
חברי הרשת הציעו כאמור גם לחרדים בגירים מכל הארץ אישורים פיקטיביים בגין נכות נפשית גם כן מפסיכיאטרים תמורת תשלום חד פעמי אשר נע בין 1,500-50,000 ₪.
את האישור מהפסיכיאטרים היו הבגירים מציגים בפני וועדות הביטוח הלאומי ומקבלים אישור לקצבה חודשית הנעה בין 4,500-7,000 ₪.מחישוב, שנעשה בביטוח הלאומי עולה כי תשלומים חודשיים אלו היו מגיעים לעשרות מיליוני ₪  בשנים הקרובות.
 הכסף אותו קיבלו ראשי  הרשת החשודים הולבן על ידם בהשקעות  בחברות קש. השלושה נעצרו כאמור בתחילת החודש אחד מהחשודים הודה בחשדות המיוחסים לו והשניים הנוספים שומרים על זכות השתיקה ומכחישים. 
בחקירה עולה כי למעלה משישים צעירים ובגירים פנו אל שלושת החשודים במטרה לקבל את האישורים וכמעט כולם מודים בחשדות המיוחסים להם. במהלך החקירה זומנו לחקירה שבעה פסיכיאטרים תושבי העיר ושוחררו בתנאים, כולם הכחישו את המיוחס להם. 
מעבר לכך, עלה בחקירה כי חברי הרשת השתמשו בשמה של פסיכיאטרית אשר נפטרה זה מכבר לצורך קבלת אישורים פיקטיביים. 
החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה