בית"ר מארחת את אום אל פאחם עם קהל. מאות שוטרים במגרש



נציגי הקבוצה הודיעו בבית הדין כי הם חוזרים בהם מהבקשה לשחק ללא קהל בטדי. קורנפיין: "נעשים מאמצים על מנת למנוע תופעות שכאלה, לא הרמנו ידיים" בית"ר ביקשה צו הרחקה לכמה עשרות אוהדים בעייתיים

הערכות שיא של משטרת ירושלים באיצטדיון טדי וסביבתו. ניצב יוסי פריינטה מפקד מחוז ירושלים אומר : שוטרים רבים במדים ובבגדים אזרחיים  יהיו בתוך הקהל. כל אדם שיעבור על החוק ויקרא קריאות גזעניות ייעצר ויורחק מיד מהמגרש. המשטרה אומר פריינטה תציב במגרש גם מצלמות וציוד אלקטרוני אחר. בתדרוך נאמר לשוטרים לגלות נחישות על כל הפרת סדר.למשחק צפויים להגיע כאלפיים אוהדים מאום אל פאחם.
 

בית"ר ירושלים התייצבה הבוקר בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. את הקבוצה ייצגו איציק קורנפיין יו"ר הקבוצה והיועץ המשפטי של המועדון, אלעד אייזנברג.
 
הקבוצה עמדה לדין בעקבות הקריאות הגזעניות של קומץ מאוהדיה במשחק מול בני יהודה. בבית"ר ביקשו אתמול להעניש אותם ולקיים את המשחק הערב מול אום אל פאחם ללא קהל. הבוקר חלה תפנית כשאיציק קורנפיין הודיע כי הם מעוניינים לארח עם קהל. היו"ר אמר בדיון: "חשבנו לבקש משחק ללא קהל. חששנו שקיצונים ינצלו את הבמה כדי לפגוע בספורטיביות ואנחנו גם חוששים שאום אל פאחם תרד מהמגרש במקרה של קריאות גזעניות מהיציעים".
 
"אנחנו עושים מאמצים למגר תופעות כאלה ולא הרמנו ידיים. היינו מצפים שגם הקבוצות מהמגזר יבינו את המשמעות ולא ילבו את היצרים הקיצוניים. החלטנו לא לבקש משחק ללא קהל בסופו של דבר. אין לנו עונש על תנאי ולכן נבקש הקלה מבחינת העונש".
 
נכון לעכשיו מסתמן כי המשחק אכן ייערך לעיני יציעים מלאים אך בית"ר צפויה לספוג עונש כבד בעקבות האירועים בטדי ביום שבת. במועדון אומנם ביקשו הקלה בעונש הצפוי אך נראה כי בית הדין של ההתאחדות יעניש את הקבוצה במיוחד לאור הרעש התקשורתי שיצרו הקריאות הגזעניות מסביב לעולם.
 
שלום אבן עזרא, התובע בדיון אמר: "יש לתיק הזה השלכות מרחיקות לכת מעבר לקופסא הקטנה שלנו, לכן ביקשנו ייצוג ע"י עו"ד. ההדים בעולם הם הרבה מעבר למה שהיינו רגילים עד היום".

לראיון של יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין לתכנית "בדרך הביתה" עם שלום אורן:
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה