"Aplatonix" זהו שמו של ההרכב המוסיקלי, הירושלמי החדש ונלקח משמו של הפילוסוף אפלטון בשל האידיאולוגיה שלו בה נאמר שהעולם מתחלק לשניים עולם השכל, ועולם החושים-הדמיון, כאשר הצמד מעביר בשיריו מסרים מסוימים שהשכל אוהב לקבל אך עם זאת נותן בעזרת המוזיקה והמילים תחושת הזדהות למאזין כאילו מדובר עליו מה שגורם למאזין להתחבר יותר לשיר, לטקסט, למנגינה

אלון שמלה וניסאל מדינה חברי ההרכב, החלו את דרכם לפני כשבע שנים כאשר הכירו בתיכון. שיתוף הפעולה בניהם היה טבעי וכך למעשה החל המסע של השניים אל תוך עולם המוסיקה בו הם יצרו את הסינגל החדש שלהם "אהבה אפלטונית" לרגל יום האהבה שחל בשבוע שעבר והופץ לאינטרנט. ההרכב המוזיקלי נוגע בהמון סגנונות מוזיקה אך עדיין שומר על סטייל אחיד.

שני הבחורים הצעירים רק בני 23 וכבר מרוצים מהמקום אליו הגיעו עד היום בהספק המוסיקלי שלהם ואף מכנים את עצמם כ"חיות במה". בנוסף ליצירת המוסיקה שהם כל כך אוהבים, התפתחה בין השניים חברות והערכה אמיתית שהם דואגים לתחזק ולשמר.

מהיכן מקור השם של ההרכב: "Aplatonix"?

אלון: אפלטון היה פילוסוף מוכר שהאידיאולוגיה של חייו התבססה על כך שהעולם מתחלק לשניים: עולם השכל ועולם הדמיון. אהבה אפלטונית היא אהבה ללא מגע- טהורה והמוסיקה שלנו היא כזאת, טהורה- נטו מוסיקה. התחברנו למשמעות המילה 'אפלטוני' ומשם גם שם הסינגל החדש "אהבה אפלטונית".

ניסאל: אין לנו הגדרה כללית לאהבה, בדיוק כמו למוסיקה שאנחנו עושים שהיא מאוד מגוונת ומיוחדת בשילוב סגנונות. אנחנו מנסים להגיע לסוגי קהלים רחבים, שונים באמצעות המוסיקה המקורית שלנו.

איפה התחיל סיפור האהבה בניכם?

אלון: את האמת שזה סיפור מצחיק. הגעתי ללמוד בבית הספר שניסאל למד ובטקס פתיחת השנה שמעתי אותו שר ונדהמתי. ניגשתי אליו והצגתי את עצמי, שאלתי אותו אם הוא מעוניין להגיע לאולפן הקטן שלי, שהיה למעשה החדר שלי ומהרגע שהוא הסכים והגיע התחלנו לשתף פעולה יחד. היינו מתבגרים בני 16, התחברנו והתחלנו לשתף פעולה וגם רכשנו חברות לחיים.

המוסיקה והשירים שאתם יוצרים הם שונים ומגוונים מאוד, קשה לבחור מתוך אוסף גדול של יצירות. ישנם שירים שאתם מתחברים אליהם יותר מתוך האלבום העתידי?

אלון: זה כמו לשאול את ההורים איזה ילד הם אוהבים יותר. כרגע בשלב שאני נמצא בו בחיי אני מתחבר לשיר "אמור-אמור" (אהבה- אהבה). זהו שיר עוצמתי בו שיתוף הפעולה ביני לבין ניסאל היה הכי חזק לדעתי.

ניסאל: וואו, בכל שיר אני ואלון נותנים את מיטבנו ומוציאים אותו בצורה הטובה ביותר, ממש כמו תינוק כך שזה קשה לבחירה. למרות זאת, השיר שאני מחובר אליו ובו למעשה התחלנו את דרכנו המקצועית הוא "יש לי אותך". בשיר הזה הצבנו לעצמנו רף גבוה ושונה לגמרי ממה שהכרנו בעשיית המוסיקה שלנו.

הסינגל החדש "אהבה אפלטונית" שיצא ביום האהבה האחרון ודאי היה בהשראת אהבה. יש כיום או היו לכם בעבר מערכות יחסים שהשפיעו על המוסיקה? על השירים?

כן, משם מגיעה לדעתנו המוזה הגדולה ביותר- מאהבה. שנינו כרגע נמצאים במערכות יחסים וגם בעבר כשהתקיימו מערכות יחסים הן השפיעו על היצירה. 

למתי מתוכנן תאריך הוצאת האלבום המיוחל? כמה שירים הוא מונה?

אלון: חמישה עשר שירים והתאריך המיוחל להוצאת האלבום הוא בעוד כחצי שנה בעזרת ה'.

ניסאל: האלבום צריך להיות מושלם. אנחנו משקיעים את מיטב מאמצינו בכדי שישקף אותנו ואת האהבה שלנו למוסיקה בצורה המיטבית, אנחנו מתמקדים עתה בסינגלים אך בקרוב מאוד הוא יצא לעולם.

השאיפה שלכם היא להצטייר כהרכב ירושלמי?

ניסאל: אנחנו מסתכלים על עצמנו כהרכב השואף להצלחה בינלאומית (הלוואי), אך בהחלט אנחנו מתגאים מהמקום ממנו אנחנו מגיעים- ירושלמים גאים.

אלון: ירושלים היא הבית שלנו, פה גדלנו, התחנכנו ויצרנו חוויות. שאנחנו מופיעים בעיר, יש את הדחף והרצון לתת את ה150 אחוז וליצור גאווה.

מהי הייחודיות שלכם כהרכב?

המוסיקה, הכימיה בנינו, אנחנו מצליחים להוציא את המאקסימום מהמינימום ואנחנו רואים תוצאות יפות. ההרכב "אפלטוני" הוא אנחנו, לפני הכול בני אדם.

אין ספק שעברתם דרך לא קצרה במסע המוסיקלי שלכם, אתם מרגישים באיזשהו מקום שאתם מגשימים חלום למציאות?

כן בטח. ידענו מתחילת דרכנו שנעסוק במוסיקה, לא משנה במה עסקנו עד לשלב בו התחלנו ליצור מוסיקה, הכול נעשה בכדי להגיע לעשייה עצמה. נלחמנו בשביל המוסיקה שלנו.

מהן התוכניות לעתיד, אחרי שהאלבום יצא?

לפרוץ החוצה בגדול, לתרום לחברה באמצעות המוסיקה שלנו. בנוסף נתינה היא דבר חשוב, לעזור בכתיבה והפקה למוסיקאים צעירים זה סיפוק גדול. אנחנו יודעים כמה קשה לצמוח מלמטה ללא עזרה, הרי לכל אחד יש חלום ובכל דקה נולד כוכב. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה