בירושלים לא מתכחשים לצד האפל



מוזיאון היכל שלמה מציג: "האני שבכל הדברים", תערוכת יחיד של רישומים וציורים של האמן הלל אלקיים. אוצרת: נורית סירקיס בנק

האמן הלל אלקיים מציג את "האני שבכל הדברים", תערוכת יחיד של רישומים וציורים עם עבודות חדשות לצד עבודות וותיקות, שבאות להעביר את המשמעויות שמצא דרך תהליך אישי של חזרה בתשובה – משמעויות שבזכותן ועל ידיהן הוא חי. 

ההתמסרות לבורא שהינו גם נמצא בכול וגם מעבר לכול – בזכותה התגבר על דיכאון קליני ממושך וקשה, ומצא שלחיים בכל מצב יש גישה לערך עצום – ערך שהוא אפילו מעל ומעבר לחיים עצמם – ערך שגם המוות לא יכול לבטלו. התערוכה תוצג בגלריית המבואה של מוזיאון היכל שלמה בירושלים.

לדברי אלקיים "ישנם אלה שטוענים שאדם מאמין חייב להיות בשמחה, ואפילו ישנה מצווה להיות בשמחה. אבל גם הצד האפל יש לו תפקיד חשוב היות שבזכותו יש לאדם בחירה. ישנם אמנים הרוצים להראות את תהילת הטבע. מבחינתי, אדם צעיר ויפה, שקיעה מקסימה או פרחים – אינם זקוקים לאמנות כדי שנדע את יופיים. אבל אנו כן צריכים את האמנות כדי שנדע את יופיו של המכוער, את עוצמתו של החלש וכבודו של השפל. דרך האמנות, אני בא לגלות את תהילתם של אלה שאומרים "כן" למרות ה"לא" של מצבם בחיים."

עוד מוסיף אלקיים ואומר: "אמנות אינה מותרות, אלא צורך אנושי אוניברסאלי. היא מחברת בין פנימיות האדם (מחשבות רגשות זיכרונות וכולי) לבין העולם שבחוץ (באמצעות צורות, צבעים, תנועה, צלילים, דראמה וכדומה). עובדה שבכל התרבויות נוצרה אמנות."

הלל אלקיים חזר לארץ אחרי שהות של 21 שנה בארה"ב. כיום הוא מתגורר בתל-אביב, עיר הולדתו. אלקיים הוא בעל תואר ראשון באמנות ממכון פראט בברוקלין, ותואר שני בהוראת אמנות מאוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. בנוסף להיותו צייר, הוא גם מאייר ומורה לאמנות, ובשנת 2011 קיבל דירוג של "אמן מצטיין במיוחד" מאת מחלקת אומנים וספורטאים של משרד הקליטה. זוהי תערוכת היחיד השניה שלו.

פתיחה: רביעי , 22.8.12 בשעה 19:00

         נעילה:  17.10.12 בשעה 17:00

מוזיאון היכל שלמה, המלך ג'ורג 58, ירושלים –  אולם הכניסה (המבואה)

שעות פתיחה: ימים א'-ה' 08:00– 20:00 / ימי ו' 9:00– 12:00 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה