מתחממים: מרתון ירושלים מעבר לפינה



עיריית ירושלים קיימה הבוקר מסיבת עיתונאים חגיגית להשקת "מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי השני, על גג מרכז נוטרדאם המרהיב הצופה על מסלול המרתון ועל העיר העתיקה. האירוע התקיים במעמד ראש העיר ניר ברקת, נותני החסות ומנהלי המרתון

מרתון winner ירושלים הבינלאומי 2012, שיתקיים ב-16 במרץ, צפוי לשבור את כל השיאים ולהיות אחד מאירועי האתלטיקה הבינלאומיים הגדולים ביותר שנערכו בישראל.

מספר הרצים מחו"ל עבר את התחזיות המוקדמות וכעת עומד כ-1500 רצים מלמעלה מ-50 מדינות. אל המרתון צפויים להגיע רצים מכל קצוות תבל ועד כה נרשמו רצים ממדינות כמו יפן, גואטמלה, אינדונזיה, צ'ילה, אירלנד ואפילו רץ טורקי אחד. עיקר מסת הרצים מגיעה גם השנה, כמו בשנה שעברה, מארה"ב וממדינות מערב אירופה כמו צרפת, גרמניה, איטליה ואנגליה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ציין היום במסיבת לרגל האירוע, ש"כרץ מרתון אשר סיים חמישה מרתונים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר והיא משלבת נופים עוצר נשימה ומלאי השראה, אוויר צלול ומסלול אתגרי. מרתון ירושלים הוא אירוע בינלאומי אשר מעמיד את ירושלים בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם כניו יורק, ברלין, לונדון ופריז, המקיימות מרתון בינלאומי. למרתון תרומה עצומה לתיירות, לכלכלה והוא מחבר יותר ויותר קהלים בארץ ובעולם אל ירושלים".

מנהלת תחום התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, אילנית מלכיאור, ציינה כי "מרתון ירושלים הוא מוצר תיירותי בין לאומי. פעילות השיווק של משרד התיירות עם הרשות לפיתוח ירושלים הביאו לגידול משמעותי של 30% במספר התיירים מהעולם כולו. התרומה הכלכלית לעיר מתבטאת בתוספת של כ-5000 לינות בעיר".

מנהל אגף הספורט בעירייה, אורי מנחם, הוסיף ואמר: "מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי השני שובר השנה שיאים שלא נראו עד כה במרוצים ותחרויות ספורט שהתקיימו במדינת ישראל, בין היתר מבחינת כמות הרצים שיגיעו מרחבי העולם על מנת להשתתף בו. ירושלים גאה לארח את כלל משתתפי המרתון שייהנו ממסלול ריצה חוויתי ובעל משמעות היסטורית".

מרתון winner ירושלים הבינלאומי 2012 יתקיים, כאמור, בתאריך 16 במרץ, וצפויים ליטול בו חלק כ-15 אלף רצים. האירוע יחולק לארבעה מקצים: מרוץ מרתון מלא (42.195 ק"מ), מרוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ10 ק"מ, מרוץ עממי למרחק של4.2 ק"מ.   

 צילום: יעל נאמן

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה