גבעת המטוס: 40 משפחות שרויות בקור מקפיא



החל משלוש בלילה 40 משפחות בגבעת המטוס שרויות בעלטה ובקור מקפיא. העירייה שולחת את תושבי השכונה לחברת עמידר וכך גם להפך

זה לא החורף הראשון וגם לא השני שתושבי שכונת "גבעת המטוס" סובלים בקצרים במערכת החשמל. בכל קיץ מבקשים התושבים שיבואו ויתקינו להם מערכת חדשה בטרם יגיע החורף והם כמו בכל שנה יסבלו מהפסקות חשמל. 
 

בשלוש בלילה (ד'), נכנסו מים למערכת החשמל של גבעת המטוס וקיצרו את כל השכונה. עד כה לא סודר דבר והדיירים נמצאים בקור מקפיא ובעוד מספר שעות הם יכנסו לעלטה מוחלטת. 
 
יו"ר האופוזציה, מאיר תורג'מן שמע את זעקות התושבים וביקש ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, גיל שפר לבדוק את העניין. שפר הגיע עם צוותים למקום, אך עד מהרה הבין כי זה איננו תחום שיפוטו ושלח את תורג'מן בחזרה לעיריית ירושלים. תורג'מן מתריע: "משפחות רבות נמצאות בסכנת קיום ממשית. הסערה כבר החלה ולתושבי השכונה אין דרך להתמגן מפניה. זו שכונה שגרים בה אנשים קשיי יום, בעיקרם אתיופים ורוסים ששוכנו לפני שנים בקרוונים, מצב שהוגדר כ"זמני" ונותר 20 שנה, עד עצם היום הזה. משפחות שלמות, זקנים וילדים נמצאים כעת בקור מקפיא וחייבים לעזור להם".
 
העירייה איננה לוקחת אחריות בנושא זה ומפנה את התושבים לחברת עמידר: "הטיפול בחשמל בגבעת המטוס הוא באחריותה של חברת עמידר, האחראית לתחזוקה הפיזי של השכונה. הטענות המועלות כלפי העירייה אינן נכונות, שכן העירייה היא הגוף היחיד שהשאיר נציגות המטפלת באופן קבוע ורציף בדיירים, זאת לאחר שכל הגופים הממשלתיים נטשו את המקום. עובדת העירייה שנמצאת במקום עומדת בקשר אישי עם כל המשפחות ומסייעת להם בכל צרכיהם. העירייה מטפלת באתר בנושאי ניקיון, תשתיות, הדברה, כבישים, בטיחות וכן מפעילה פעילויות ספורט ומועדונית ילדים. לאחרונה אף שידרגה העירייה את גן המשחקים באתר, לרווחת התושבים".
 
בחברת עמידר מודעים לבעיה החמורה וטוענים, כי בשעות אלו נמאים פקחים שלהם באזור ועושים הכל על מנת לפתור את הבעיה עוד היום.
 
דני תושב השכונה: "פניתי לחברת עמידר ולעירייה השכם בבוקר, התחושה היא שמנפנפים אותנו מכל מקום, זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לנו החורף, אך החשש הגדול הוא מהסערה שכבר החלה. אנו מתרוצצים ממקום למקום בניסיון לחמם את ילדינו"
 
 
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה