רומנטיקה ואהבה ברחובות הבירה



האויר החורפי של ירושלים באמצע פברואר עושה משהו ללבבות האוהבים, או שאולי זה חג האהבה, הוולנטיינס, הקרב ,שבא להתארח השבוע.

בכל עיר אפשר למצוא סיפורי אהבה, פולקלור מקומי. בעיר שההיסטוריה מציצה בה מכל פינה, גם סיפורי האהבה שלה נפרשים על פני הדורות.  סיור ברחובות ירושלים יגלה את דירתה של רחל המשוררת שחיכתה
 וציפתה שאהובה, זלמן שז"ר יחזור, את ביתה של לאה אבושדיד  (סבתו של גיל חובב) שסירוב הוריה לנישואים עם איתמר בן אב"י כמעט והביא להתאבדותו ודירות רבות נוספות של סיפורי האהבה הגדולים. 
הנוף העירוני הירושלמי המשקיף על היערות וההרים שמסביב מהווה את התפאורה האידיאלית לחגיגות האהבה, רומנטיקה שלווה מתובלת באורבניות פעילה.

סוגי האירוח בירושלים                               

ירושלים מציעה למבקריה מגוון נרחב של מקומות לינה המתאימים לכל, בהתאם לרצון ולתקציב. מלונות בירושלים כוללים מלונות פאר יוקרתיים כמלון המלך דוד או מלון מצודת דוד, מלונות בוטיק מושקעים באוירה אינטימית כמלון ממילא, אכסניות המציעות אירוח של מיטה וארוחת בוקר במחירים שווים לכל כיס, או צימרים באווירה מעט שונה ביישובים המקיפים את ירושלים. ישנם לא מעט מלונות כשרים בירושלים, אך ישנם גם כאלו, דוגמת אמריקן קולוני, בית הארחה סנט אנדרו או ההוספיס האוסטרי המציעים אירוח שונה המתאים לקהל הנוצרים.

אחד היתרונות בחופשה חורפית בירושלים בחג האהבה היא האפשרות ליהנות לא רק ממה שיש לעיר להציע, אלא גם ממחירי החורף הזולים בהרבה מהמחירים המוצעים לנופשים בעונת התיירות החמה.

לכבוד הוולנטיין, רבים הם המלונות בירושלים המציעים אירוח מפנק, אטרקציות והצעות ייחודיות הכוללות חדר משודרג, בקבוק יין לחדר, טיפולים זוגיים או ארוחה רומנטית זוגית מפנקת.

סיורים וטיולים רומנטיים בעיר

שכונת ימין משה

כאשר חושבים על סיורים רומנטיים בירושלים, אין כמו ביקור בשכונות עין כרם וימין משה.

ימין משה, שכונה ותיקה הצמודה לשכונת נווה שאננים ידועה בזכות תחנת הרוח ומרצפות האבן המקנות לה מראה ייחודי. נוף העיר העתיקה מלווה את הסיור ברחובות ובסמטאות, וכנגדו גיא בן הינום.

עין כרם היא שכונה נוספת בה לא ניתן לטעות כאשר מטיילים בה. האווירה הציורית המיוחדת המשלבת אוירה כפרית בנוף טבול בהרים ויערות, כנסיות ומנזרים רבים המציינים את מקום הולדתו של יוחנן המטביל,  לצד אמנים שהקימו את ביתם והוסיפו נדבך נוסף, בוהמי, לשכונה הכפרית. בעין כרם יש מספר רב של בתי קפה וצימרים ציוריים המאפשרים בילוי חופשה רומנטית ייחודית מבלי לפשוט את הרגל. למסיירים בשכונה כדי לבקר גם בעין כרם המתוקה – חנות שוקולד וגלידרייה המציעה מלבד השוקולד והגלידה גם קפה איטלקי מצויין, ולכבוד הולנטיינס גם אריזות ייחודיות בצורת לבבות. 

עין כרם המתוקה. חנות שוקולד וגלידרייה

רומנטיקה ושקיעה הן צמד מילים שנדמה כי הן פשוט נועדו להיות יחד. המקומות הטובים ביותר בירושלים מהם אפשר להתרווח וליהנות מהשקיעות המרהיבות בעיר כוללות את מגדלי דוד ומצודת דוד, שם לשקיעה מתלווה נופך עדכני עם חזיון אורקולי מרשים, טיילת הנציב שנראה כאילו השקיעה מהווה בה חלק מהתכנון הארכיטקטוני וטיילת הר הצופים המשלבת מבנים מרשימים מרובי קשתות וגנים של הכנסיה המורמונית עם נוף מרהיב של העיר העתיקה.

טיול וסיפור מחכה לכם בערב הולנטיין ברחוב הנביאים. סיור ערב מיוחד בו תזכו לשמוע על סיפורי האהבה הגדולים המתחבאים בין בתי הרחוב ואף ללגום מרק מהביל בבית אנה טיכו, המאכלסת סיפור משלה בפאזל הירושלמי של סיפורי האהבה.

אירועים ייחודים לחג האהבה בשבוע הקרוב

אין כמו לחגוג את הולנטיינס במסעדה טובה עם הפקה מושקעת מיוחדת לחג. מסעדת קבלייר מציעה לזוג אוהבים כוס קאווה ותפריט מיוחד הכוללים טאפאסים מושקעים, מנות גורמה עיקריות ומגש קינוחי הפתעה. גם מסעדת סקאלה מציעה ארוחה זוגית רומנטית בחג האהבה הכוללת ארוחה מלאה, אלכוהול, מנות בר וקינוח זוגי מיוחד של תותים וקציפת שוקולד ולרונה חמה. 

אירוע נוסף המתקיים לכבוד החג הוא פסטיבל "פניני אהבה ומוסיקה". במסגרת הפסטיבל מוצגים קונצרטים רומנטיים בכל רחבי הארץ במקומות רומנטיים במיוחד. בירושלים וסביבותיה כדאי לציין את המופעים הבאים שמתקיימים שניהם ביום שבת ה- 18.12 ב- 12:00 בצהריים:

  • באך ובכחוס -  שילוב של אל המוסיקה באך ואל היין בכחוס בקונצרט רומנטי המלווה בכוס יין בכנסיית אוגוסטה ויקטוריה בירושלים, סולנים: אלכסנדר רוזנבלט עוגב, איליה קונובלוב פסנתר ובוריס בייב אבוב.
  • מיטב המוזיקה הלטינית והדרום אמריקאית -  רפאל גל גונזלס ולהקתו יגישו ממיטב המוזיקה הלטינית והדרום אמריקאית במנזר לטרון.

כדאי גם להתעדכן בברים המקומיים על ההיצע שלהם לכבוד חג האהבה.

ירושלים היא עיר עתיקה עם נשמה צעירה. חג האהבה היא הזדמנות מיוחדת ליהנות מחופשה ייחודית המשלבת רומנטיקה ושלווה לצד אורבניות תוססת.

תמונות: פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה