ירושלים "בארבע ידיים" – סרטי האנימציה של עמנואל לוצאטי וג'וליו ג'יאניני



למעלה מעשרים שנה מוצג במוזאון מגדל דוד סרט האנימציה 'ירושלים', פרי יצירתם של עמנואל לוצאטי וג'וליו ג'יאניני. הסרט מגולל את סיפורה של העיר, ועוקב אחר ההיסטוריה המפותלת שלה בשפת אנימציה ייחודית

עמנואל לוצאטי (Emanuele Luzzati), מעצב תפאורות ותלבושות לתיאטרון, וג'וליו ג'יאניני (Giulio Gianini), במאי צלום נודע באיטליה, חברו יחדבעקבות ענינם המשותף בהנפשת בובות תאטרון. מתחילת שנות השישים ולאורך כשלושים שנה יצרו עשרות סרטי אנימציה יחודיים בהשראת אופרות ואגדות עם. סרטי האנימציה שנוצרו בטכניקת הCutout, טרם עידן המחשב, מעידים על יכולות וירטואוזיות, יוצאות הדופן, של השניים שעבדו באופן ידני. תהליך עבודתם המשותף והיצירות הנפלאות שיצרו בכישרון מפעים יוצגו בתערוכה החדשה, "ירושלים בארבע ידיים", במוזאון מגדל דוד.

Cutout Animation היא טכניקה באנימציה: אשר כוללת הזזה של מגזרות, מחומרים דו מימדיים, כל תזוזה/תנועה מינימלית, מצולמת. סך הצילומים הבודדים נערכים לבסוף לסרט שלם. הוירטואוזיות של לוצאטי וג'יאניני היא בעבודה הדורשת דיוק רב, נעשית ללא מחשב, ומחייבת מספר גדול של חישובים מראש.

התערוכה היא הזדמנות פז לצפות בתהליכי העבודה של השניים, להסתכל בעומק הקולאז'ים המרהיבים שיצרו, לראות את השכבות המונחות זו על גבי זו בצבעים בוהקים ולהבין את הקסם שבעולמות שיצרו השניים.

התסריט לסרט נכתב על ידי מאיר שלו, הקריינות של יוסי בנאי ואת המוסיקה הלחין יוני רכטר.

'ירושלים' הוא מאחרוני הסרטים שיצרו יחד לוצאטי וג'יאניני בשלושים שנות היצירה המשותפת (שניים מה אף היו מועמדים לאוסקר "העורב הלקחן" (1965) ו "פולצ'ינלה"(1973) ). שני האמנים האיטלקים ניצלו ביצירתם את האיכויות שמזמנת האנימציה – הקצב, התנועה והצבע -  וביטאו באמצעותן עולם דמיוני, עשיר ורב-גוני.

התערוכה מתייחסת אל הסרט 'ירושלים' כאל צוהר שדרכו ניתן להתבונן בעבודתם המשותפת של לוצאטי וג'יאניני, מזמנת הצצה אל מאחורי הקלעים של יצירתם ומתמקדת בטכניקה האופיינית לשניים ובשפה הססגונית אשר עוברת כחוט השני בין סרטיהם הרבים.

בתערוכה יוצגו  מיטב הסרטים של שני האמנים, צילומים המתארים אותם בעבודה משותפת וסרטוני הדגמה של שיטת העבודה שלהם. לצד אלו יוצגו העבודות המקוריות של לוצאטי ששמשו ליצירת הסרטים והסרטונים כגון קולאז'ים, איורים, סקיצות, מגזרות של דמויות, רקעים ועוד.

אוצרות: ליאת מרגלית ותמר גיספאן-גרינברג. עיצוב התערוכה: סטודיו Dag

 

 ירושלים בארבע ידיים" – סרטי האנימציה של עמנואל לוצאטי וג'וליו ג'יאניני

מוזיאון מגדל דוד, ירושלים

פתיחה: 30 דצמבר 2011     נעילה: 30 אפריל 2012

הכניסה לתערוכה כלולה במחיר הכניסה למוזיאון: 15-30 ₪

כל המידע באתר מוזיאון מגדל דוד www.towerofdaviv.org.il

פרטים והזמנת מקומות בטל. 6265333- 02 וגם 2884* הזמנת קבוצות בטל. 02-6265327

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה