טיול אחד בשבוע עם שלום אורן



הטיול השבוע מביא אותנו בתחילתו להר עמינדב ( 820 מטרים מעל פני הים) עם תצפית לכיוון מישור החוף, הרי יהודה והרי חברון

בהר עמינדב נמצאת האנדרטה לזכר הנשיא ג'ון קנדי שנרצח בשנת 1963. האנדרטה הוקמה כמה שנים לאחר הרצח והיא בדמות עץ כרות וציון שמותיהן של כל מדינות ארה"ב.במרכז ,נר התמיד שהוא העתק  לנר הדולק בבית הקברות בארלינגטון שם קבור קנדי.כדאי להתעכב במקום כולל התצפית הרחבה. כמה עשרות מטרים משם נמצא פסל בצורת פסנתר לזכרו של ארתור רובינשטיין.

מגיעים לאזור בנסיעה משכונת קריית מנחם , בצומת אורה פונים שמאלה,  לא נכנסים למושב, מקיפים אותו ואת מושב עמינדב ולפי השילוט ליד קנדי. יד קנדי

לאחר הסיור  חוזרים למכוניות ובנסיעה קצרה מגיעים לחורבת סעדים,חורשה יפה המתאימה למנוחה ולפיקניקים .במקום שרידי חווה חקלאית  מהתקופה הביזנטית וגם קבר שייח שלפי האמונה " התמחה" בסגולה להפוך נשים עקרות לנשים פוריות ומכאן גם שם המקום, סעידה בערבית פירושו מאושרת.בסביבה נמצא גם עין סעדים ובו בריכת אגירה . אל תתאכזבו אם הבריכה תהיה ריקה.

מאזור החניה ייקח אתכם שביל מסומן בירוק( שביל המעיינות)  אל המעיינות הנוספים הנמצאים במורד ההר לכיוון מערב. המעיין הראשון שנפגש יהיה עין עמינדב שהוא בעצם ריכוז של כמה מעיינות.גם כאן יש בריכת אגירה שקרוב לוודאי שיש בה מים.בהמשך השביל צפונה אנחנו מגיעים לעיינות עוזי שאחד מהם נובע כל השנה ( טוב לקיץ) בסביבת המעיין התפתחה צמחיית נחלים כמו קנה וסוף שיחי ערבה וגם משוכות פטל ממעיינות עוזי יש שביל ירידה תלול למושב אבן ספיר אך כדאי להמשיך מזרחה כמה מאות מטרים  לעין תמר  (לזכרה של תמר שנהרגה בטיול)

זהו מעיין  שנובע לתוך בריכה מהתקופה הביזנטית  שלידה עצי אלון גדולים. חוגי הסיירות בירושלים ע"ש אורי מיימון שיפצו וטיפחו את איזור עין תמר ואפילו שתלו ירקות במקום אך וונדליסטים הרסו הכל.מעין תמר נוכל לרדת לדרך שיוצאת מהכניסה לאבן ספיר. תעשו זאת רק אם " תקפיצו" מכוניות לשם אם לא אז כדאי לעלות בחזרה באותו השביל ( הירוק)  לחורבת סעדים וליד  קנדי. מאמץ לא קטן  במיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים קטנים.

אל תתפלאו אם תמצאו במעיינות  קבוצות של "רוחניים" למיניהם שטובלים במקום לשם קדושה וטהרה ומשתלטים על הבריכות.

אורך המסלול  כשלושה  ק"מ , הוא אינו קשה פיזית( רק העלייה בחזרה)  וכדאי להצטייד במפת סימון שבילים מספר 9.

אל תשכחו  להצטייד במזון לפיקניק  וגם בערכת קפה.

לסיכום: בטיול אחד נקבל  היסטוריה, מים, ארכיאולוגיה.נוף.תצפיות, יער,מקומות מוסדרים לפיקניק

וגם פריחה בעונה.

נ.ב.: פריחת הנרקיסים והכרכומים בשיאה -  בעמק המצלבה,יער ירושלים, הר חרת ומצפה נפתוח

לידיעתכם: יש לנהוג בטיול לפי הכללים הנהוגים : תיאום , מים ובגדים מתאימים . האחריות על המשתתפים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה