טיול אחד בשבוע עם שלום אורן



השבוע לא נרחיק יותר מדי מהבית וניסע קרוב למקומות שרובכם מכירים לפחות מידיעה

הסטף והר איתן משקיפים אל נחל שורק  מהנחלים המרכזיים של של הרי ירושלים.נחל שורק מתפתל מתחת לסטף, והוא נחל שנוצר עם היווצרותם של  הרי יהודה, מה שנקרא " נחל קדמון". כמובן שלא נשכח שנחל שורק היה " מגרש המשחקים " של שמשון הידוע ובאזור הנחל גם מצא את דלילה שהקשר איתה המיט עליו אסון.

הייחוד של אזור הסטף הן מעיינות השכבה הרבים והחקלאות העתיקה בת ששת אלפים שנה.


המערכת החקלאית שוחזרה בחלקה להמחיש שבתקופות העתיקות גידלו במקום עצי זית, גפנים שקדים כמו גם עצי פרי אחרים וחקלאות מסורתית.טיול במקום הוא חזרה לימי התנ"ך על הגידולים, הריחות והחקלאות. להרגיש ולראות כיצד אבותינו חיו והתקיימו.


בחניון העליון של הסטף נמצאת  תחנת מידע של קק"ל וגם בית קפה ומסעדה עם תצפית נפלאה לכיוון אבן ספיר אורה והדסה. מהחניון נוכל לרדת לסטף  לאורך  השביל המסומן באדום. לאורך השביל מקומות מנוחה ותצפית.


בהמשך ליד " תצפית עופר" נוכל לראות את שרידי הכפר סטף שננטש במלחמת השחרור.סמוך לתצפית נמצא עין סטף ,ניתן להזדחל עם פנסים  פנימה ולראות את הנביעה עצמה.מומלץ  לרדת לטרסות החקלאיות לראות את השחזור שנעשה במקום  ואת שיטות החקלאות מלפני אלפי שנים. להזהר לא להחליק.


באזור הר איתן גם מסלולים רבים .הר איתן שגובהו כמעט 800 מטר מעל פני הים הוא אזור נפלא לתצפיות לכיוון מישור החוף, צעידות ולרוכבי אופניים וריצות.


כשאתם מטיילים באזור הסטף אל תשכחו את המלחמות על שמירת המקום  ומניעת תוכניות הבניה כמו תוכנית ספדי שנגנזה בשנת 2007 ובימים אלה יש כאלה שמנסים לחדשה.


מי שמתעצל לצעוד  יכול להמשיך בנסיעה או לכיוון  נס הרים מערת הנטיפים ובית שמש בכביש יפהפה או לכיוון רמת רזיאל ובית שמש בכביש לא פחות יפה.


ימים אלה הם ימים ראשונים של חורף וימים ראשונים של פריחה , העצים והשיחים מבריקים ונקיים לאחר המקלחות של הגשמים האחרונים


הגעה למקום: דרך הדסה עין כרם או דרך  הקסטל.


נ.ב. הטיול הזה הוא המלצה בלבד שאינה פוטרת אתכם מתיאום מוקדם, הליכה /נסיעה לפי כל הכללים הנהוגים והמתבקשים. האחריות וההנאה עליכם.


טיול מהנה, שלכם

שלום אורן.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה