מבצע תרומות שיער לילדים חולי סרטן



לקראת חג חנוכה, החליטה עמותת זכרון מנחם הירושלמית לצאת במבצע תרומת שיער ארצי תחת הסלוגן: השיער שלך החיוך שלהם"

במשך שלושה ימים 18-20  בדצמבר, יפתחו עשרות מספרות ברחבי הארץ החל מהשעה 14:00 עד 20:00 את דלתותיהן ויספרו ללא תשלום את מי שחפץ לתרום שיער. מתנדבים של עמותת זכרון מנחם יעברו במספרות השונות ויאספו את תרומות השיער. המבצע יהיה משולב בקמפיין ארצי שמטרתו איסופן של אלפי תרומות שיער.

עמותת זיכרון מנחם  הינה העמותה היחידה בארץ המתרימה שיער לצורך הכנת  פיאות לחולים וחולות סרטן. בחו"ל מקיימת העמותה פעילויות ופסטיבלים רבים של תרומת שיער קהילתית וקבוצתית. בארץ מתקיימים מזה מספר שנים פרויקטים של התרמת שיער בשיטת מפה לאוזן, חבר מביא חבר.

השנה, כאמור, החליטו בעמותה לחשוף את נושא תרומת השיער וחשיבותו כאשר היעד הראשון הינו הדור הצעיר . מתחילת שנת הלימודים הנוכחית מתקיימות בבתי הספר ברחבי הארץ פעילויות הסברה להגברת המודעות לערך שיש לשיער ולצורך של חולי הסרטן בו. מתנדבות של זכרון מנחם מגיעות בתיאום מראש לבתי ספר ומרצות על החשיבות והצורך בתרומות שיער.

עמותת זכרון מנחם פונה בימים אלה למאות מספרות ברחבי הארץ כדי שיצטרפו לעשייה החשובה הזו ויתרמו  תספורות חינם למי שמעוניין לתרום את שיערו לטובת חולי הסרטן.  כרטיס הביקור של חולי סרטן הינו הקרחת הנגרמת כתוצאה מהטיפולים הכימותרפיים אותם הם עוברים. נכון, הקרחת אינה מסכנת חיים ואפילו איננה תסמין ישיר של המחלה. ובכל זאת, היא מסמנת את החולה ככזה. היא גורמת לכך שכל מהותו, כל אישיותו וייחודיותו מתגמדים לכדי ההגדרה הכול כך צורבת, חולה סרטן.

כתוצאה, חולי סרטן רבים נמנעים מלבוא בחברה, בדיוק בשלב בו הם כל כך זקוקים לנחמה וחיבוק מהאנשים סביבם. הפאה היא פתרון שניתן להציע להם בכדי שיוכלו להרגיש נינוחים יותר ולצאת מביתם בהרגשה משופרת.

להכנת פאה אחת, דרושות כ- 7 תרומות שיער. בזכרון מנחם מקפידים שהפאות שמכינים לילדים החולים מותאמות לסוג השיער שלהם ובאיכות הגבוהה ביותר, זאת כדי שהילד  החולה יוכל בעצמו לטפל בפאה.להכנת פאה אחת דרושות כ-7 תרומות שיער, ועלות הכנת פיאה איכותית  מתחילה ב 7000 שקל.

חיים ארנטל, יו"ר עמותת זכרון מנחם מציין כי " מטרת המבצע הינה בעיקר תרומות שיער. תוך כך, ברצוננו להגביר את המודעות של תושבי ישראל לחשיבות של תרומת השיער לילדים החולים. פיאה יכולה לעשות כל כך טוב לילד חולה, ואנשים בריאים, ששערם תמיד יצמח ויגדל יכולים להאריכו במיוחד כדי להעניקו לחולה שכל כך זקוק לו".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה