שלום אורן עיתונאי וגם טייל לוקח אותנו בכל שבוע לטיול אישי ומשפחתי והפעם: בחרבת חנות ועין מטע

אחד היתרונות שלנו הירושלמים חוץ מהעיר היפה זה הטבע מסביב. בנסיעה קצרה כמעט לכל כיוון אנחנו מגיעים ונוגעים  בטבע היפה המקיף אותנו.

לפני כמה ימים  טיילתי לעין מטע  מתחת למושב מטע וחרבת חנות .טיול  רגלי קצר שעם הרבה סבלנות וקצת כושר מתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים.

איך מגיעים (מירושלים)

דרך כביש המנהרות לצור הדסה ומשם בהמשך לכיוון עמק האלה,עוברים את מושב מטע ואחרי שני קילומטרים מגיעים לחרבת חנות שם חונים . אפשרות נוספת היא לנסוע דרך הדסה לצומת נס הרים ומשם שמאלה לצומת צור הדסה ומשם ימינה לחרבת חנות.  העצלנים יכולים להגיע למעיין מתוך מושב מטע  .

המסלול

תחילת המסלול בחרבת חנות .המקום הוא גם פארק עם שולחנות פיקניק  , מפות ושלטים. חרבת חנות היא אתר ארכיאולוגי שבו רצפת פסיפס יפה ביותר,מאגרי מים וגת עתיקה. על פי אחת האמונות נמצא במקום גם קברו של גוליית הפלישתי שנלחם בדוד לא רחוק משם .

ממש מהאתר יורד שביל (סימון שחור) לעין מטע שנמצא בנחל זנוח.תוכלו לראות את המעיין כבר מלמעלה  בגלל עצי האיקליפטוס הענקיים  הגדלים עליו. לאורך הדרך כמה מבנים נטושים מכל מיני תקופות ( כדאי להציץ).בעין מטע שתי בריכות קטנות, צל רב ומקום אידיאלי לפיקניק. בסמוך

יער ענק של עצי דקל  בשורות ישרות אי אפשר לפספס..

בסמוך לעין מטע כמה מאות מטרים מערבה עם כיוון הנחל  על דרך העפר תגיעו לעין תנור (סימון אדום) את המעיין מכסה עץ תאנה ענק. במקום מעיין ניקבה חצוב שאפשר להיכנס אליו רצוי מאוד עם פנס.

באזור המעיינות  עצי פרי רבים ,תאנים.תמרים.לימונים, זיתים וחקלאות עתיקה. בעונה זו כבר תוכלו להנות מפריחת הסתווניות  ולא תוכלו לפספס את עלי הרקפות שכבר מבצבצים. בסוף החורף ובאביב השטח מכוסה בכלניות צבעונים רקפות איריסים שקדיות ורתמים.

 

מעין תנור חוזרים לשביל השחור ועולים בו באיטיות ( עם הפסקות למתקשים ולילדים) אל חרבת חנות שם השארתם את המכוניות..

סיכום

מסלול של שני ק"מ שמשלב מים,נוף,מעיינות,פריחה,אתרים ארכיאולוגים קרוב לבית ומתאים לכל המשפחה. אל תשכחו מים(לא מומלץ לשתות את מי המעיינות) פנסים ואנא אנא איספו את האשפה

איתכם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה