15 עובדים נוספים בבתי החולים הדסה התגלו כחולים בנגיף הקורונה



בבתי החולים החליטו ביוזמה עצמאית לבצע בדיקות לכלל העובדים, בשני ימי הדגימה נמצאו 15 עובדים כחולים בקורונה, מה שעלול לסכן מטופלים רבים. "התוצאות של בדיקות הצוותים בבית החולים צריכות להוות אור אדום", הסביר המנכ"ל רוטשטיין

צילום: דוברות הדסה
מבצע דגימת צוותי הדסה באופן נרחב לאיתור קורונה נמשך גם אתמול (רביעי) - בשני בתי החולים של הדסה.
התוצאות מתוך 596 נבדקים עד כה, הצביעו על סך של 15 אנשי צוות חולים בקורונה, (כולל איש בטחון - עובד קבלן, ואיש צוותי הצלה חיצוני). 

כל 15 החיוביים נמצאים בבידוד בביתם וחקירה אפידמיולוגית תבודד את מי שבא עמם במגע . 
מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין:  ״התוצאות של בדיקות הצוותים בבית החולים צריכות להיות אור אדום, סמן ודוגמא לכל בית חולים או ארגון גדול בארץ, שיכול למנוע הדבקה המונית על ידי עובדיו שלו, ולבודד את הצוותים החולים. ביום פקודה איננו יכולים למצוא עצמינו ללא כ״א חיוני הדרוש להצלת החולים ולכן זו חובת כל מנהל בית חולים למנוע הדבקה בתוך הצוות ולהשאירו נכון לביצוע משימתו.
אנו נמשיך במבצע הבדיקות לקורונה ונגיע לדגימת כל הצוותים המטפלים בחולים. מעבדות הדסה בדקו היום עד לשעה זו ממש - כ -1600 בדיקות לגילוי קורונה, בדיקות שהגיעו על ידי צוותי מד״א / חדרי המיון / המחלקות ושל הצוותים של הדסה. המעבדות עדיין פועלות בשעה זו וממתינות למבחנות נוספות של מד״א.״

בכוונת הדסה לבדוק היתכנות של ביצוע סיקור במפעלים חיוניים, כדי לנקות אותם מקורונה ולאפשר להם לפעול כמפעל נקי. אם מודל זה יצליח, אזי נמליץ למקבלי ההחלטה להרחיבו לכל המשק שיתחיל להשתקם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה