ועדי הורים ברחבי ירושלים קוראים שלא לשלוח את הילדים ללימודים מחשש שיחשפו לנגיף



מלבד ה״גמנסיה״ ו״פולה בן גוריון״, ועדי ההורים ב-8 בתי ספר הודיעו כי לא ישלחו את ילדיהם ללימודים. מתברר כי ישנם חולים חדשים גם בבתי ספר נוספים בירושלים. בין השאר התגלו חולים בתיכון הרטמן בקטמון ודנמרק

הורים רבים בירושלים מסרבים לשלוח היום (ראשון) את ילדיהם לבתי הספר, מחשש שיחשפו לנגיף הקורונה. זאת, למרות החלטת ראש הממשלה והשרים שלא לסגור את בתי הספר חרף התפשטות הנגיף, אלא רק לטפל במוקדי ההידבקות באופן פרטני. בתיכון הגמנסיה התגלו 104 תלמידים שהם חולים מאומתים, 15 אנשי צוות ו- 3 הורים.  כמו כן, התגלו חולי קורונה גם בשני תיכונים נוספים- דנמרק והרטמן.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הודיע אמש לתושבים כי הלימודים בעיר יתקיימו כסדרם וכי כל בתי הספר ייפתחו, מלבד הגימנסיה העברית, שבה נדבקו בנגיף עובדי הוראה ותלמידים. עוד אמר כי לא תחול חובת הגעה ללימודים בבתי הספר.

ראש העיר ליאון קרא לבני המשפחה הגרעינית של החולים המאומתים מהגימנסיה, לפנות לקופות החולים לקבלת הפניה לבדיקת קורונה במתחם הדרייב אין, סמוך לאיצטדיון טדי. עם זאת, לא הייתה כל התייחסות לקרובי משפחתם של החולים מהגימנסיה, הלומדים בבתי ספר בבתי ספר אחרים בעיר, הנדרשים גם הם להיכנס לבידוד בעקבות כך.

אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים, קרא לכל ההורים לפעול לפי שיקול דעתם. "משיחה עם אנשי המקצוע של קופות החולים, עולה כי הפעולה הכי חשובה היא לוודא שכל מי שבא במגע עם חולה מאומת לא יגיע לבית הספר, וייגש דחוף להיבדק". הוא הוסיף כי "אני מבקש מכולם לשמור על ההנחיות, כפי שפורסמו על ידי משרד הבריאות".



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה