בעקבות הקורונה: משרד הרישוי נסגר, אין מבחנים לנהגים



משרד התחבורה סוגר את כל סניפי הרישוי בארץ ומפנה את ציבור הנהגים לאמצעים מקוונים. בהודעה שפרסם המשרד נאמר כי בהתאם להחלטת הממשלה ובמסגרת המעבר למתכונת חירום, החל מיום רביעי הקרוב ייסגרו כל סניפי הרישוי ברחבי הארץ לקבלת קהל

במשרד אומרים כי מי שהזמין תור למשרד הרישוי באמצעות מערכת זימון תורים, יקבל הודעה על ביטול התור. עם זאת מזכירים במשרד כי ניתן לבצע את מרבית הפעולות באמצעות אתר המשרד, עמדות שירות אוטומטיות (רשיומט), בדואר ישראל ובעזרת המוקד הטלפוני.

באמצעות אתר המשרד ניתן לשלם עבור רישיון נהיגה ורכב, להחליף מספר רכב למחזיקי תג חנייה לנכה, להצהיר על סיום ליווי לנהג חדש, ניתן להגיש בקשה חדשה לתג נכה או לחדש בקשה קיימת.

בסניפי הדואר ניתן לשלם אגרת חידוש רישיון נהיגה או רכב ולהדפיסם, להעביר בעלות על רכב ולשלם הפרשי אגרה בעת העברת בעלות מרכב נכה.

בעמדות השירות האוטומטיות (רשיומט) המוצבות בסניפי סופר-פארם, ניתן לשלם אגרת חידוש רישיון נהיגה או רכב (באמצעות כרטיס אשראי), להנפיק רישיון נהיגה או רכב ולקבל תדפיס של נקודות חובה. במוקד הטלפוני של המשרד (5678*), ניתן לשלם אגרת חידוש רישיון נהיגה או רכב, לקבל מידע אודות סטטוס טיפול בתג נכה או אודות קריאה חוזרת לכלי רכב (Recall).

משרדי הרישוי נסגרו

עוד אומרים במשרד התחבורה כי במהלך השבועות הקרובים, ייתן צוות מצומצם של עובדי רשות הרישוי מענה מקצועי לכל הגופים הממשיכים במתן השרות לציבור האזרחים, וכן למוקד הטלפוני של המשרד שיידרש לטפל במקרים דחופים, נוכח ביטול קבלת הקהל במשרדי הרישוי.

יש להזכיר כי אמש הודיע משרד התחבורה כי נהגים שרישיונם הותלה בשל אי ביצוע קורס בשיטת הניקוד, החל ב-16 במרץ ועד ל-15 ביוני, ההתליה תחשב כבטלה עד ל-15 בספטמבר 2020.

נהגים הנדרשים לחדש את רישיון הרכב שברשותם באמצעות בחינת כשירות שנתית (טסט), החל מיום 16 במרץ ועד ליום 16 באפריל, יקבלו אורכה אוטומטית של 30 ימים לביצוע הטסט.

נהגים שתוקף רישיון הנהיגה שברשותם פג ב-16 במרץ, רישיונם יוארך באופן אוטומטי בשלושה חודשים. הנפקת רישיונות נהיגה קבועים (מפלסטיק) ממשיכה כסדרה.

מבחני נהיגה מעשיים (טסט) לרכב פרטי לא יתקיימו עד להודעה חדשה אך רשות הרישוי תמשיך לבצע בחינות מעשיות לטרקטורים, מכונה ניידת, מלגזות, אמבולנסים, רכבי ביטחון ואוטובוסים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה