שואפים גבוה: היתרונות במגורים בדירה במגדל



צפיפות האוכלוסין בארץ, בצד מצוקת הדיור, מובילים פעם אחר פעם לאותה מסקנה ניצחת – הפתרון המחייב הוא בנייה לגובה. עם זאת, מגדלי המגורים הם לא רק פתרון נכון, אלא שינוי חיובי בסגנון החיים, המביא עמו יתרונות רבים, ולא סתם מדובר בטרנד שתופס תאוצה

Shutterstock

זאב נחמנזון

בית צמוד קרקע היה עד לא מזמן חלומן של רוב המשפחות בישראל. אולם בעוד שזה הלך והתרחק, ולאו דווקא מסיבות שליליות, הציבור הישראלי התאהב בבנייה לגובה. כיום ניכר כי הציבור הישראלי ברובו הגורף מעדיף סגנון חיים אורבני. בתים פרטיים הם כבר עשרות שנים נחלתם של יישובים פריפריאליים, מושבים או קיבוצים. אם לוקחים בחשבון את בעיית הניידות משם ובחזרה למקומות העבודה, שירותים כאלו ואחרים ברמה מצומצמת יותר, ורמה מסוימת של בידוד – רוב הישראלים ימצאו ש"חיי הכפר", מפתים ככל שיהיו – אינם מתאימים לדרישות, לציפיות ולצרכים שלהם.

החלומות הגבוהים אז חזרנו לערים הגדולות, ובהן – פתרונות הדיור עולים קומה. מגורים במגדל הם הקו השלט בעולם הבניה הישראלי, וככל שההזדמנויות והיתרונות שלו נחשפים – כך גדלה המגמה. הנוף האורבני כבר הסתגל למגדלים והם משתלבים בו באופן טבעי, בדיוק כמו שלפני 200 שנה אלו היו בתי בוץ ותבן שיצרו את הנוף הזה. הבנייה לגובה הביאה עמה יתרונות מבדלים לאיכות החיים ולדרישות האוכלוסייה, הביקוש גדל ובהתאם החלה עלייה בבניית המגדלים. דירות למכירה בירושלים נבנות היום כמעט אך ורק במגדלים, בניינים בני 16 קומות לפחות, ומציעות, כמו גם בערים מרכזיות נוספות, נוף מרהיב וגם הרבה מעבר.

החלונות הגבוהים ישראל מדינה קטנה, והנוף הנשקף מחלונות דירות המגדלים עוצר נשימה, וגם אוצר בתוכו מקומות ומראות כמעט מכל חלק בארץ. הבנייה המודרנית על פי רוב מציעה 3 כיווני אוויר לכל הפחות, מה שאומר שבהתאם למקום מגוריכם תוכלו ליהנות משקיעות או זריחות יפיפיות, אורות של עיר עתיקה, כרי דשא, הרים אדומים או לבנים (בעונה) וים הנמתח אל האופק. כל זאת ממרפסת הדירה בלבד – ונדיר כבר לראות כאלו שאין להן אחת.

מקומות ירוקים

פתרון למצוקת הדיור ונוף מפעים הם רק חלק מהיתרונות במגורים במגדלים. הבנייה העכשווית מוסיפה לנכסי הנדל"ן האלו גם ערכים של איכות חיים ושמירה על הסביבה. מגדלי המגורים היום נבנים על פי רוב בתקנים של בנייה ירוקה, עם ניצול יעיל של משאבים טבעיים. המשמעות היא חסכון באנרגיה – גם לדיירים וגם לסביבה, על חשבון החום הנאגר במבנה או הרוח הקרירה הנושבת בערבים בקומות העליונות.

כל מגדל מגורים המכבד את עצמו כולל גם אולם או חדר פנאי, המאפשר מפגשים קהילתיים או פעילויות חברתיות לדיירי הבניין, וגם חדר כושר, שמעבר לחסכון כספי מציע גם סביבה קרובה ואינטימית יחסית להתאמן, בלי להטריח את עצמכם למכון רחוק, לחפש חניה ולהיות כפוף לשעות פתיחה ולעומסים שונים.

נקי יותר, בטוח יותר, רגוע יותר הסביבה העירונית הצפופה מביאה עמה גם בעיות משלה, ועם המשמעותיות שבהן המגדלים המודרניים מתמודדים היטב. חברות הניהול של המגדלים מספקות מתוקף תפקידן שירותי שמירה ואבטחה בבניין, המונעים כניסה של אורחים לא קרואים או טיפוסים מפוקפקים למגדל.

שירותי ניקיון ותחזוקה מבטיחים לכם בניין מתוחזק ושמור לאורך שנים ארוכות, עם חדרי מדרגות נקיים, תאורה תקינה, חנייה שמורה ומאובטחת, וגישה לשירותי חירום על כל מקרה שלא יבוא. את השקט המבורך שנהוג היה למצוא רק באזורים כפריים תוכלו לקבל גם בדירות המגדלים וליהנות ממנו בזכות חלונות כפולים ומבודדים, ומאפשרים גם המון משחק עם האור.

הנאים השכנים בעיניכם? על פי כל המסתמן, המעבר למגורים במגדלים הולך ומתעצם, ועוד ועוד משפחות צעירות ואיכותיות מאכלסות את הדירות שבהם. הרצון לאיכות חיים גבוהה בערים הגדולה, בלי להתפשר על שקט, אור טבעי, נוף פנורמי רחב, סביבת מגורים בטוחה ומתוחזקת וכמובן חיי קהילה מלאים ומעניינים מושך אליו את האנשים הנכונים והחיוביים, שיוצרים בעצמם את הסביבה הזו. אנו מקווים שגם אתם ביניהם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה