קייטרינג כשר למהדרין – מה זה אומר בעצם



מי שאיננו בקי במונחים של כשרות ביהדות, עלול לחשוב שכל המונחים דומים והמשמעות שלהם אותו דבר, וכך כשרות כזו או אחרת, היא בעצם אותו דבר רק תחת שם אחר. מן הסתם, כפי שנוכל לראות בהמשך המאמר, זה לא בהכרח כך

Pixabay

כשאנחנו מזמינים שירות קייטרינג לאירוע, פרטי או אחר, עלינו לקחת בחשבון שיש סוגים שונים של תעודת כשרות שכל חברה מחזיקה בה, תעודה זו מלמדת שהמקום עומד בתנאים מסוימים והיא מאפשרת להנהלת החברה להציג אותה בפני הלקוחות, על מנת שהם ידעו בדיוק מה הם מקבלים, כשהם מזמינים את שירותי החברה.

צריך לומר, תעודת הכשרות שיש לחברת קייטרינג (כפי שיש למסעדות, בתי קפה וכל מקום אחר שמכין, מגיש או מציע מזון), מחייבת את החברה לסטנדרטים מסוימים, לא רק בהקשר של בישול והכנה אלא גם לדברים נוספים. מדובר על דברים שהחברה צריכה לבצע ולקיים באופן קבוע, על מנת שהיא תוכל להחזיק בתעודה. אחרת היא תילקח ממנה.

כאן חשוב להבין את הנקודה. אם מסעדה או בית קפה מוותרות על תעודת כשרות, אז זה אומנם יכול להיות בעייתי, אך המקום יכול להתמודד עם זה שכן תמיד הוא יכול לפנות אל לקוחות שלא מחפשים בהכרח תעודת כשרות (או להגיש אוכל כשר בלי קשר לתעודה).

אם חברת קייטרינג כשר מוותר על תעודת כשרות, היא נמצאת בבעיה משמעותית יותר, מאחר והיא לא תוכל לעבוד באולמות וגני אירועים וכן במקומות אחרים, כמו כן, לקוחות רבים ימנעו מלעבוד איתה בשביל לא לפגוע באורחים שלהם.

לפני שנסביר לכם על המשמעות של תעודת כשרות ובפרט על קייטרינג כשר למהדרין, נמליץ לכם על חברה שמתמחה בהכנת תפריט כשר למהדרין למגוון רחב של אירועים, בין אם מדובר באירועים פרטיים, עסקיים ואחרים. מדובר בחברת קייטרינג הלל אשר מספקת שירותים ללקוחות בכל רחבי הארץ ומציעה תפריט בשרי, כשר למהדרין, כאמור, מגוון ואיכותי.

 

מה זה תפריט כשר למהדרין

המונח כשרות, מתייחס למערכת כללים שקובעת מה מותר ומה אסור לאכול. כפי שאנחנו יודעים על פי היהדות, הכשרות מתייחסת לכך שמותר לאכול בשר וחלב בנפרד ולא ביחד, אסור לאכול חזיר, אסור לאכול פירות ים, וכן כל במקרים של הכנת בשר הרי שיש לבצע את השחיטה ולהכין את הבשר בצורה מסוימת שתעמוד בכללי הכשרות. הכשרות תקפה גם להיבטים נוספים במזון, בין אם זה מוצרי חלב, דגים, ירקות וכן לגבי מוצרי שתייה.

מעבר לכך, הרי שעל פי כללי הכשרות, כפי שהמקומות אסר מספקים תעודת כשרות בישראל ובכלל, יש להכין ולהגיש את האוכל אך ורק בימי חול, למקום אסור לעבוד מכניסת השבת ועד יציאת השבת, וכמובן שאסור לו לעבוד בחגים.

במהלך השנים פותחו מונחים שונים בהקשר של כשרות, אחד מהם הוא כאמור כשרות מהדרין. להבדיל מכשרות רגילה, הרי שגופי כשרות מהדרין, מקפידים הקפדה חמורה יותר על פיקוח והשגחה, בין אם זה בעת רכישת המוצרים לבישול, בעת הכנת הבישול וכן לאחר מכן. זאת במטרה שאותם מקומות יספקו ללקוחות אך ורק אוכל כשר למהדרין כפי שקובעים הכללים.

למשל, בכשרות מהדרין מקפידים לרכוש מוצרים אך ורק ממקומות שמקפידים אף הם על כשרות מהדרין. אחת הדוגמאות הטובות לכך היא, אם נניח יש צורך לקנות מוצר מסוים, אז מוודאים שאותו מוצר לא מופק ביום שבת אלא ביום חול. אם הוא מופק ביום שבת, אז מחפשים מקום אחר שמפיק את אותו מוצר ביום חול, ורוכשים אותו ממנו.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה