עשור חדש, צבעים חדשים: אלה הם 10 הצבעים המובילים של 2020



הכניסה לעשור חדש ומבטיח מזמינה שינויים מהותיים ומפתיעים בפלטות הצבעים העולמיות. יצרניות הצבעים הבינלאומיות התכנסו כמידי שנה לדון בטונים השולטים והססגוניים שילוו את ענפי התרבות, האמנות, המסעדנות, האופנה, הנופש וההום דקור. אלא שהפעם המשימה הייתה מורכבת יותר: הגדרת צבעים עשירים מהבייסיקים והניטרליים ועד הנועזים ביותר, שתבסס את פני תחילתו של עשור חדש ולא רק את המגמה השנתית הרגילה.

Shutterstock

שואפים למצוא את צבע העשור

נפתח ונאמר שבשל המחויבות אצל ענקיות הצבעים העולמיות להגדיר את צבעי העשור, נוצר קונטרסט מעניין: מצד אחד, עדיין שולטים הצבעים הניטרליים, הרגועים והבסיסיים בחלק הארי של מניפת הצבעים הבינלאומית. או כפי שכינו זאת במשרד היח"צ של מותג הצבעים הבינלאומי BEHR: "להזמין פנימה את השלווה". צבעים אלה נעים בעיקר על פני ורודים רגועים וירקרקים מאופקים. מעניקים חיות וטבעיות אמנם, אך מבלי להיות נועזים ומשתלטים.

מהצד השני של פלטת הצבעים מתחילים לפעפע מתחת לפני השטח מספר גוונים בולטים עם אמירה ומסר. הרשתות החברתיות שיודעות כיצד למשוך את העין באמצעים ויזואליים וההקשבה לרחשי הקהל, מבקשות לפרוץ כעת את מגמות שגרת החיים בקרב הגולשים. לצורך העניין, מספר חברות מובילות השתתפו השנה בבחירת צבעים חדשים בעלי אישיות, חגיגיות ואלגנטיות, המבוססים על מוטיבים מעולמות הכחולים בעיקר.

אז מה הם עשרת הצבעים השולטים של 2020? אתם מוזמנים להתעדכן ולבחור מיד לאחר מכן את הצבע הרצוי מתוך מניפת הצבעים של BG Paint - המציעה 556 גוונים מרהיבים, כולל את אלו שמיד נציג בפניכם: 

כחול קלאסי

העולם מצפה מידי שנה להכרזתה של חברת הצבעים העולמית Panton. השנה היא בחרה בכחול קלאסי המשדר רוגע, ביטחון וחיבור. כשמדובר על צבע לקירות פנים, הכחול הקלאסי הוא צבע שמדגיש את הצורך בבסיס איתן על סף המעבר לעשור החדש ומבטא פשטות ואלגנטיות.

ורדרד מואר

חברת הצבעים הוותיקה Benjamin Moore בחרה את First Light כצבע של 2020. מדובר בגוון ורדרד עשיר עם נגיעות בהירות, שמברך על עשור חדש ומואר.

ניאו-מנטה

ענקית הצבעים הפינית Coloro בחרה חמישה צבעים המנבאים במידה רבה את פלטות הצבעים הנוספות שנבחרו בשוק העולמי. אחד הצבעים שנבחרו הוא Neo-mint: צבע ירקרק פסטלי ורך המבוסס במקור על טאצ' ורדרד. לפי החברה זהו גוון אטופי ואופטימי שעתיד להיות הצבע השולט שנבחר ללוות את אולימפיאדת טוקיו.

ה"אסים" של שאטר סטוק: אדום לוהט, מנטה-אקווה וכחול פנטום

מאגר הענק לתמונות מקצועיות מתמקד השנה בשלושה צבעים רלוונטיים למשווקים ומפרסמים שמעוניינים בנוכחות מוגברת ברשת ובאימג'ים חסרי תקדים מבחינת הבולטות שלהם לצופה:

לבה שופעת (Lush lava) – צבע אדום-כתום בוהק ונועז הממקד אליו את תשומת הלב, משרה ביטחון, שמחה, אהבה ובריאות טובה.

Aqua mint – גוון יוקרתי וממגנט המשלב בין טורקיז למנטה. מדובר בצבע מודרני מלא חיים שמאפיין אזורי נופש טרופיים ועל כן הוא משדר חופש.

Phantom blue – בהשראת היצירה "ליל כוכבים" מאת ואן גוך, מגישים בשאטר סטוק גוון אינדיגו-נייבי עמוק ודרמטי, המשדר יציבות, תחכום ועושר.

ירקרק

גם פלטפורמת ETSI המפורסמת בחרה את צבע השנה שלה וממליכה הפעם את chartreuse: גוון ירקרק על גבול הצהבהב. צבע רגוע יחסית ועם זאת מגביר אנרגיה והרמוניה ומעודד חשיבה לא שגרתית.

פורצלן סיני

מותג הצבעים הבינלאומי PPG התמקד השנה בפורצלן סיני, המשלב בין קובלט לכחול סולידי ושקט. על פי החברה, זהו צבע שמסמל רצון להאט את קצב החיים המהיר ולהתחבר לפשטות שבטבע: השמיים והים. מעבר לכך, הפורצלן הסיני הוא גוון עשיר המאפיין את רוח התקווה.

ירוק-חאקי

ענקית הצבעים BEHR ידועה בבחירות מעניינות למדי. לצד צבעים מעניינים כמו ה-red pepper וה-Rumba orange, היא הכתירה השנה את back to nature הירקרק הטבעי, שנושק לגוונים טבעיים כמו חום ובז' ונע על מחוזות הסולידיות והעדינות.

כחול כהה

חברת הצבעים המוכרת שרווין וויליאמס התמקדה השנה בגוונים עשירים ופרסונליים והציבה בראשם את הבחירה בכחול כהה. צבע עמוק ועשיר המעניק שקט והשראה ובעיקר פורץ את מחסום הצבעים הניטרליים שאפיינו את השנתיים האחרונות.

מוגש כשירות בחסות אתר משרות

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה